Noen sykepleiere her?

Nessa85

Forelsket i forumet
Novemberbarna 2021
Junibollene 2023
Jeg lurer på hvordan dere gjør det i forhold til jobb og evt hvilken tilrettelegging dere får? Vi har noen brukere gravide ikke bør gå til. Så jeg følte jeg måtte gi beskjed til sjefen og noen få kollega nå allerede Synes det er veldig tidlig, men følte jeg ikke har noe valg. Hva gjør dere i forhold til brukere/pasienter med smitte?

Sniker! Jeg er i full sykemelding. Er i uke 26. Var ikke lett med god tilrettelegging i hspl. Jobbet litt 40%, men bekkenet sa også stopp☺️
Vedr. Smitte så er det en en egen guide på akkurat det, prøv å Google☺️

Sykepleier på sykehjem ‍♀️ har akkurat funnet ut, er 4+0. Tenker jeg må prate med avdelingsleder ganske så kjapt, vi har også noen pasienter jeg ikke kan være innen arm- og benlengde til etter hvert, og vil ikke ta noen sjanser. Vil tro at akkurat den biten skal gå helt fint. Men blir nok å måtte fortelle kolleger tidligere enn hva jeg kunne ønsket. Når det gjelder smitte skal kommunen eller helseforetaket ha egne rutiner på dette. Om du ikke finner det selv der alt av rutiner, beredskapsplaner osv ligger (på typ kvaliteket/tqm eller hva det heter til dere) så spør leder

Følger.
Er ikke sykepleier. Men pleieassistent å jobber på sykehjem og i hjemmesykepleien.

For min den blir det nok mer ute og mindre inne etterhvert. Da pasientene ute ofte er mindre fysisk jobbing

Jeg er sykepleier, forrige svangerskap bestemte jordmor at jeg skulle søke om svangerskapspenger da vi håndterte mye covid. Denne gangen lurer jeg litt på hva jeg skal gjøre, har så dårlig følelse, så redd det ikke går bra, så har ikke sagt noe enda. Men gravide skal jo ikke ha alle pasientene mtp smitte, utagering og de fysisk tunge. Så må jo kanskje si noe snart.

Jeg har snakket med sjefen. Så nå går jeg ikke til brukere med hepatitt, ESBL og de under cytostatika behandling. Så får vi se etterhvert om det blir behov for mer tilrettelegging i forhold til pleietyngden.
Ps! Mente såklart alle som jobber i helsevesenet. Klarte bare ikke redigere etterpå

Hei ☺️ Jeg er sykepleier og i forrige svangerskap (i 2020) sa jeg ifra helt i starten, 3+5 da jeg fant det ut. Da fortalte jeg det til den av lederne mine som gjorde arbeidsfordeling, slik at jeg slapp å være så mye ute i avdelingen. Jobbet i akuttpsykiatrien da.

Sniker fra mai her :happy:
Jeg er sykepleier og jobber i psykiatrien. Der jeg jobber har vi store utfordringer i forhold til utagerende pasienter, og det er en del vold vi må stå i.
Jeg følte at jeg ikke var klar for å si i fra, men jeg måtte si i fra til ledelsen med en gang jeg fant det ut for å slippe å omgå de mest voldelige pasientene. Måtte også si det til flere kollegaer ganske raskt, da jeg følte det var nødvendig for at de skulle forstå hvorfor jeg trakk meg unna og ikke kunne hjelpe til i visse situasjoner.
Utsetter meg heller ikke for pasienter med smitte.
Jeg er en sånn som får lett dårlig samvittighet, og har følt en del på at jeg ikke får gjort jobben min. Prøver å legge det til side å kun tenke på den lille spira i magen, og at det er min jobb å beskytte den allerede nå. :Heartred

Last edited:
Jeg har sagt ifra til sjefen, og noen av kollegaene mine pga jeg ikke kan gå inn på smitterom, er bare 5+1. Prøver å unngå å si det til alle, men må nesten si det om noen spør om jeg kan ha ansvar for smitterom en dag, eller om noen lurer på hvorfor jeg ikke hjelper til når en pleier på smitterom dobbelringer fordi hun trenger assistanse

Back
Topp