Noen sykepleiere her? Eller studenter?

bcv

Elsker forumet
Går første året og skal ha denne praktiske ferdighetstesten.
Vi har fått utdelt 6 oppgaver og vi får to av disse hver.
En av oppgavene er å sette vannklyster uten tilsetning, vil det da si at vi ikke skal ha salt i vannet?
Moren min er sykepleier, men hun hadde aldri vært borti denne type klyster...

ORIGINAL: bcv

En av oppgavene er å sette vannklyster uten tilsetning, vil det da si at vi ikke skal ha salt i vannet?

Da vil det vel si at det er kun rent lunka vann som skal inn. Jeg er også første årig student og det er slik jeg tolker det, men kan være noen andre vet bedre. Lykke til på testen[:)]

ORIGINAL: leonorasmamma

ORIGINAL: bcv

Da vil det vel si at det er kun rent lunka vann som skal inn. Jeg er også første årig student og det er slik jeg tolker det, men kan være noen andre vet bedre. Lykke til på testen[:)]

Ja, skjønner ikke at det kan være noe annet, for salt blir vel regnet som en tilsetning? Takk for det! [:)]

Jeg er sykepleier og har vært det noen år nå.... har ikke vært borti vannklyster før..... [8|]

ORIGINAL: vand

Jeg er sykepleier og har vært det noen år nå.... har ikke vært borti vannklyster før..... [8|]

Nei, mamma har også vært sykepleier i hvertfall 10 år og aldri vært borti det før [8|]
Rare greier..

Jeg har jobbet som sykepleier i over 10 år og har heller aldri hørt om det[8|]

Samme her!
Vet vi gjorde noe sånt på øvelsesposten også, men det var saltvannsklyster. Det må jo være det...
Som jeg tror forresten er helt avlegs idag.

ORIGINAL: citadel

Har ikke hørt om det jeg heller.
Har du tilgang til pps på skolen. Kanskje du kan finne en prosedyre der?

Ja, fant prosedyren på pps, men der står det at vi skal blande salt i vannet. Men i oppgaven står det vann uten tilsetning, da betyr det vel uten salt også? Ble veldig usikker på det der.

Det fikk jeg og på praktisk prøve, men husker virkelig ikke om det var salt eller ei.. Mener ikke at jeg tilsatte noe iallefall.. Bare lunket vann..
Det er den ENE gangen jeg har vært borti den prosedyren.. [8D]

Back
Topp