Noen sykemeldte?

Smurfekringla

Gift med forumet
Jeg har vært sykemeldt denne uken pga kvalme, trøtthet og tidlig bekkenløsning.
Har egentlig lyst å sykemelde meg lenger. Men vi har ny sjef, og hun er sånn som syns man skal gå på jobb samme f.... Så da blir jeg egentlig enda mer stresset av å være hjemme.
Men når jeg går på jobb, har jeg ingen overskudd når jeg kommer hjem, og føler at jenta mi på 2 ikke får den omsorgen hun trenger. (Hun har jo pappan sin da, men sånn mammaomsorg liksom :P)

Jeg ble sykemeldt 23 mai og da frem til 21 juni, pga kvalme og bekkenløsning.
Jeg ba om sykemeldingen fordi jeg er enn så lenge alene om to barn og kan da ikke være sengeliggende fra vi kommer hjem. Ungene trenger meg. huset og :P

Om jeg hadde vært deg hadde jeg bare fortsette å sykemelde meg til formen er bra.
Hva sjefen mener skal du ikke bry deg om i det hele tatt.

Nei, bør ikke bry meg om sjefen.. Har aldri egentlig brydd meg hvis sjefen ikke vil ha meg sykemeldt.
Men denne nye sjefen gjør det på en sånn ekkel-koslig måte...
Sånn, hun er hyggelig å skal tilrettelegge alt, og det er jo bra. Men måten hun sier ting på... klarer ikke å forklare helt,,, Men hun ville ha oppfølgingssamtale med meg når hun fikk vite jeg var gravid. Og hun begynnte samtalen med: "Å være gravid er jo ikke en sykdom"... Og da hadde jeg ikke vært borte en dag enda...  Så da føler jeg at hun mener jeg må være på jobb uansett, og heller få lov å gå på do å spy rett som det er..
Også sa hun: "Ja, nå som du bare er 7 uker på vei, er det jo ikke tungt å være gravid..."
Jeg bare tenkte, neida, er ikke tungt med tanke på stor mage enda. Men det er slitsomt å være kvalm og trøtt 24/7, og i tilegg ha begynende bekkenløsning :(

Har hatt sånne sjefer jeg og.. og da hadde jeg ingen kommende storesøsken å ta vare på... Jeg spøy som en gris, og bekkenet verket men de mente jeg burde være på jobb.. jeg måtte bare ignorere dem.

Tenk på deg selv, spiren og kommende storesøsken.
Graviditet er ingen sykdom nei, men symptomene er. 

Er jo de som valser gjennom et svangerskap uten spor av smerter og ubehag, så er det de som har så lite at det går helt greit.. så er det de som har såpass at dagen er ødelagt om de ikke får ta den i sitt tempo.

Jeg er i siste kategori..
Får jeg ikke spist frokost i "rett" tid, går jeg å er megakvalm hele resten av dagen selv om jeg spiser. For mye bevegelse blir feil.. samme med for lite.. er en finfin balansegang på hvor mye jeg klarer å gå før jeg er sengeliggende resten av dagen. ( dette svangerskapet har jeg heldigvis unsluppet spying 5-10 ganger om dagen).

"Kos" deg med sykemeldinga og ta hver dag som den kommer mener jeg..
Så får sjefen din sitte der å furte.. hun var vel en av de som valset gjennom svangerskap uten noe som helst av plager.

Jeg er 50% sykmeldt pga. en magesykdom og behandling av den. Blir ganske sliten av dette, og energilageret blir enda mer tømt nå som jeg i tillegg er gravid. I samråd med legen skal jeg fortsette å være 50% sykmeldt en stund til. Jeg har ingen god samvittighet overfor jobben, og min sjef er heller ikke sen om å få sagt sin mening om hvor travelt det er på jobben og hvor skjørt ting er hvis noen er borte. Sjefen er ikke så fornøyd med at jeg er sykmeldt rett og slett. Jeg har måttet tenke på meg selv denne perioden, og akkurat nå er det beste at jeg kan ta det litt med ro. Tenk på deg og spirens beste :) Har ikke du det bra vil du heller ikke fungere optimalt for de rundt deg.

eg tror nok og d e viktig å tenke på seg sjøl og den lille spiren i magen:) eg går å vente på svar fra nav om eg får 50 % ung ufør for eg har leddgikt .... så e på en måte sykemeldt.  derfor går vel dagene ekstra seint når en isje har noen jobb og gå til men slik e d nå:)  tenk på dokk sjøl :) der e ingen som takke dokk ittepå uansett. d e min erfaring :)

Back
Topp