Noen strikkere her? :)

Jeg strikker, men føler igrunn ikke at jeg har peiling:p

Begynte å strikke en kaaaaald vinterkveld i 2007, fordi jeg var så kald på beina.
ALT kan læres via nettet gitt:p

Akkurat nå strikker jeg på hentesettet til lillesøster, ikke kommet så mye lenger enn ene erme og deler av for og bakstykke på jakken.
Strikker også en del hjerter om jeg kjeder meg og klør i fingrene, de er gjort på null komma niks, og er supre å gi bort i gaver.

Bilder kommer kanskje senere, jeg gidder rett og slett ikke reise meg for å hente kamera:p

Jeg strikkeer monsterbukse til storebror. Har bestemt meg for å bli ferdig med den før jeg begynner på noe til babyen... Men det går treigt i en travel hverdag!

Jeg strikker Mor Signes babyteppe, veldig enkelt og veldig fint ;)

Jeg strikker:) og hekler:) 
strikker selbu votter for tiden.. strikket til minier, strikker til meg selv nå:) veldig morro:) ikke så kjapp enda:) akkurat startet med mønster strikking..

Har strikket monsterbukser og strømper og litt sånn nips:) 

har en blogg med litt bilder HER 

Jeg strikker masse. Har ikke bilder av noe nå, men kanskje senere. Har strikket lue og hals til meg selv i romjula, og jeg holder på med votter nå. Snart skal jeg begynne på noe til nybabyen, men ikke riktig ennå.

lilyofthevaley skrev:
strikker selbu votter for tiden.. strikket til minier, strikker til meg selv nå:) veldig morro:) ikke så kjapp enda:) akkurat startet med mønster strikking..

Enda ikke turt å prøve meg på mønster jeg, flink du er altså!

Jeg har akkurat startet med mønsterstrikking jeg også. Har strikket mye med flettemønster og liknende før, men ikke tofarget mønster. Det er vanskelig og moro.

Er vel bare å hive seg i det vil jeg tro, jeg har bare ikke kommet helt dit enda mentalt.

Først må jeg lære meg å hekle, for det skal være heklekant på hentesettet:p

Jeg også er en ivrig hekler og strikker!
Har nettopp begynt med hentesett til snuppa fra Dale. Blir hvitt, kan jo ikke være sikker på at det blir en jente!
Har fortsatt ikke fått satt meg inn i dette med bilder her, men kanskje en dag =)

shen83 skrev:
Jeg strikker Mor Signes babyteppe, veldig enkelt og veldig fint ;)

Jeg også Brukte storebror sitt veldig mye så da må de to nye også få hver sitt

StorkNebb skrev:
Har nettopp begynt med hentesett til snuppa fra Dale. Blir hvitt, kan jo ikke være sikker på at det blir en jente!
Har fortsatt ikke fått satt meg inn i dette med bilder her, men kanskje en dag =)

Hvilket hefte strikker du fra?

Jeg strikker også fra Dale, oppskrift 22609 i hefte nr 226

Klarer ikke føle meg helt sikker på jente jeg heller, så det strikkes i kritt og hvitt. Får heller kjøpe søte jentete knapper om det faktisk kommer en jente.

Slik ser mitt ut (håper jeg) når det blir ferdig.

omg, jeg prøvde meg på et baby teppe forrige sv.skap og det så bare heeelt j**** ut så tror ikke jeg skal gå den veien igjen (men skal aldri si aldri for det frister å prøve seg på et bestemor teppe). 

LadyOnHeels skrev:
omg, jeg prøvde meg på et baby teppe forrige sv.skap og det så bare heeelt j**** ut så tror ikke jeg skal gå den veien igjen (men skal aldri si aldri for det frister å prøve seg på et bestemor teppe). 

Prøv deg på dette, det er gjort på null komma niks, og blir fint åkkesom.

babyteppe fra Drops

Strikket dette til en venninne når hun fikk andre barnet sitt, og til mellomstemann her.

Vasker du det etterpå på vanlig vask, eventuelt koker det litt (som min mor klarte å gjøre, så har du er innmari godt sitteunderlag:p)

2gutter1nurk skrev:

lilyofthevaley skrev:

Enda ikke turt å prøve meg på mønster jeg, flink du er altså!

Jo takk:) blir som du sier, bare å kaste seg uti det.. litt uvandt da for jeg pleier å se serier når jeg strikker;);) hehe.. men litt vanskelig når det er dyyyp konsentrasjon og ikke minst telle telle telle:) men etterhvert kommer man inn i tralten. veldig kos gave å gi..:) 

Jeg strikker og hekler masse! :)

Akkurat nå holder jeg på å hekle ferdig dåpskjolen til lille i magen. Mangler en arm og lua. Skal betale for monteringen da. Pleier å gjøre det selv, men tør ikke på noe så viktig som en dåpskjole ;)

Og så holder jeg på med et lappeteppe til lekegrinda.

Har planer om å strikke/hekle:

*hentesett i rosa. Sannsynligvis dette:

*nøstebarnteppe i rosa eller lilla

* heldress til høsten

Så flinke dere er! Jeg har alltid ambisjoner om å strikke, men mangler rett og slett strikketalent, tid og tålmodighet ;)

Da jeg var sykemeldt i høst strikket jeg mens jeg hørte på lydbok. Det var en fin kombinasjon. Tv og strikking går bra når oppskriftene er enkle.

Jeg har funnet en fin jakke i et hefte fra Vikinggarn som jeg skal strikke. Nummer 1005-3 i dette heftet.

2gutter1nurk skrev:

StorkNebb skrev:

Hvilket hefte strikker du fra?

Jeg strikker også fra Dale, oppskrift 22609 i hefte nr 226

Klarer ikke føle meg helt sikker på jente jeg heller, så det strikkes i kritt og hvitt. Får heller kjøpe søte jentete knapper om det faktisk kommer en jente.

Slik ser mitt ut (håper jeg) når det blir ferdig.

Det hentesettet fra Dale var bare helt nydelig! Jeg prøver å bestille oppskrift og garn på nett, men finner ikke ut hvor mye garn jeg trenger, og hvilke fargekoder det er brukt på modellen. Kan du hjelpe meg?

Jeg strikker! Lærte meg det selv for mange år siden, da jeg nettopp hadde sluttet å røyke. Trengte sårt noe å okkupere hendene mine med! Det var veldig effektivt ;) (Kan anbefales for den som prøver å slutte).

Jeg er nokså håpløs når det gjelder å fullføre strikkeprosjekter; holder gjerne på med mange av gangen, til enhver tid...  Har lovet meg selv å fullføre jakken jeg strikker til storesøster før jeg strikker videre på neste prosjekt, som er et Nøstebarnteppe til den lille i magen :) Gleder meg til å ta fatt på babystrikkingen! Det går jo så mye fortere også ;)

Poster noen bilder etterhvert.

Back
Topp