Noen spurte hva vi tenkte på for navn til jenta. Det blei skikkelig nedslått, nå er vi usikre :(

UnicornCorn

Betatt av forumet
Junibollene 2023
Vi er omtrent innom et nytt navn ca hver uke, vanskelig å bestemme oss..
Et par uker har vi likt Luna. og trodde vi faktisk hadde landet med navn.
MEN så er det en som spør om navn og vi svarer v kanskje har landet på Luna. Da bare neeeei, det går ikke an å kalle noen for Luna, hun kommer til å mobbes og har du noen gang hørt om en Luna som har fått jobb? Du kan bare glemme at Luna noen gang får en jobb.

Altså, vi bare!!:oops::schocked028
Følte oss helt slått i bakken og bare ,hva er galt med det? Er fint navn som ikke alle heter, men ingen mobbenavn eller navn man kaster vekk fra en søknadshaug.... Eller er det???!
Noe vi ikke har fått med oss? Er ikke som at vi skal kalle et barn for Adolf feks. den hadde jeg forstått...
 
Når jeg nevnte at Luna var på min liste over navn jeg vurderte fikk jeg som svar at det er et kattenavn... synes at hvis noen spør om navn som vurderes så kan de holde negative meninger for seg selv. Det er du som er mammaen til babyen og det viktigste er at du og barnefar finner et navn dere liker godt!

Luna er faktisk på internasjonal liste over populære jentenavn så hvis de mener at barn med det navnet blir mobbet så blir det mange mobbeoffre fremover :banghead:
 
Det er på topp 40 i Norge for 2023, og har hatt sterkt økende popularitet siden 2000. Det er absolutt ikke et uvanlig navn blant den generasjonen eller yngre folk generelt.

Kjempefint navn, med kul betydning!
 
Vi er omtrent innom et nytt navn ca hver uke, vanskelig å bestemme oss..
Et par uker har vi likt Luna. og trodde vi faktisk hadde landet med navn.
MEN så er det en som spør om navn og vi svarer v kanskje har landet på Luna. Da bare neeeei, det går ikke an å kalle noen for Luna, hun kommer til å mobbes og har du noen gang hørt om en Luna som har fått jobb? Du kan bare glemme at Luna noen gang får en jobb.

Altså, vi bare!!:oops::schocked028
Følte oss helt slått i bakken og bare ,hva er galt med det? Er fint navn som ikke alle heter, men ingen mobbenavn eller navn man kaster vekk fra en søknadshaug.... Eller er det???!
Noe vi ikke har fått med oss? Er ikke som at vi skal kalle et barn for Adolf feks. den hadde jeg forstått...
Unnskyld meg men det er dere som skal bestemme navn, hvis ingen har noe fint å si kan de holde kjeft!

Folk har reagert på vårt navn å, men vi ville ha noe unikt og som ikke mange andre har!
Folk har sine meninger å, men de driter vi i!
 
Luna er et vanlig navn, bare å velge det om det føles riktig for dere :Heartred Er bare ufine mennesker som legger seg borti hva andre kaller barna sine
 
Vi holdte navnet hemmelig for absolutt alle til etter han var født, for da får man ingen negative reaksjoner. Ingen som tør si noe når det er «for sent» :p Var også gøy å ha en hemmelighet bare for oss.
 
Kjenner flere Luna, det er et kjempefint navn :Heartred
 
Vi er omtrent innom et nytt navn ca hver uke, vanskelig å bestemme oss..
Et par uker har vi likt Luna. og trodde vi faktisk hadde landet med navn.
MEN så er det en som spør om navn og vi svarer v kanskje har landet på Luna. Da bare neeeei, det går ikke an å kalle noen for Luna, hun kommer til å mobbes og har du noen gang hørt om en Luna som har fått jobb? Du kan bare glemme at Luna noen gang får en jobb.

Altså, vi bare!!:oops::schocked028
Følte oss helt slått i bakken og bare ,hva er galt med det? Er fint navn som ikke alle heter, men ingen mobbenavn eller navn man kaster vekk fra en søknadshaug.... Eller er det???!
Noe vi ikke har fått med oss? Er ikke som at vi skal kalle et barn for Adolf feks. den hadde jeg forstått...
Jeg kjenner en Luna, og det er et kjempefint navn! Go for it!
 
Derfor holdt vi navn og kjønn ute av dialog ønsket ikke at folk skulle forhåndsdømme hverken det ene eller det andre da vi ikke orket at noen skulle «regne på vår parade». Dialog om navn tok vi oss i mellom og folk fikk vite det etter fødsel :happy:
 
Vi er omtrent innom et nytt navn ca hver uke, vanskelig å bestemme oss..
Et par uker har vi likt Luna. og trodde vi faktisk hadde landet med navn.
MEN så er det en som spør om navn og vi svarer v kanskje har landet på Luna. Da bare neeeei, det går ikke an å kalle noen for Luna, hun kommer til å mobbes og har du noen gang hørt om en Luna som har fått jobb? Du kan bare glemme at Luna noen gang får en jobb.

Altså, vi bare!!:oops::schocked028
Følte oss helt slått i bakken og bare ,hva er galt med det? Er fint navn som ikke alle heter, men ingen mobbenavn eller navn man kaster vekk fra en søknadshaug.... Eller er det???!
Noe vi ikke har fått med oss? Er ikke som at vi skal kalle et barn for Adolf feks. den hadde jeg forstått...
Et tips fra meg er å si at dere først vil dele navnevalg når barnet er født. Det er utrolig frekt å kritisere navnevalg uansett, men når navnet er gitt, er i alle fall dem med et gram sosial intelligens forsiktige med å si noe. Det er kun dere som bestemmer navn. Det finnes ingen navn som er objektivt fine eller stygge.
Synes forresten det de har sagt om navnet er tullete og dumt. Selvfølgelig inviterer ikke navnet til mobbing. Var det en eldre person som sa dette?
 
Vi hadde et jentenavn til vår første jente som vi elsket men besteforeldrene gjorde ikke. Uvanlig navn men vi syntes det var veldig pent. Tror det var hele 3 navn vi hadde satt sammen og var kjempeforelsket i. Nå husker jeg dessverre ikke hele, men poenget er at når jeg ser tilbake var det helt dustete av oss å bry oss så mye om hva andre mente at vi faktisk skrinla helle navnet. Vi er kjempefornøyd med det endelige navnet hun fikk likevel, velger ikke bort et navn vi elsker denne gang:Heartpink Jeg har møtt én Luna i mitt liv. Syntes det var kjempefint.
 
Back
Topp