Noen spm fra meg..

*Vintermamma*

Forelsket i forumet
Hei jenter![:D]
Som førstegangsfødende dukker det opp en del spørsmål i den nye hverdagen:
(håååper noen orker å se på dette, sorry at d ble så langt!) [:o]

Jenten min er to og en halv mnd gammel..

- Og kvelden når hun skal sovne for natten må hun først bysses på leeenge for så å sovne med puppen i munnen. Helt umulig å få henne til å sove ellers. Videre må jeg ligge helt inntil henne i senge før hun sovner. Når hun er sovnet kan jeg liste meg ut av rommet. Hun sovner i vår seng og når vi går å legger oss løfter vi henne over i vuggen sin.
Er dette ok? Eller bør vi prøve å få henne til å sovne alene eller uten byssing/pupp (jeg vet jo at hun fra før av er mett..)

- Er mye det samme på dagtid også, bortsett fra at hun da kan sovne i vognen ute på tur, eller jeg kan bysse henne i søvn (tar litt tid da) for så å legge henne i kurven sin.

- Det er INGEN rutine på når hun skal ha mat på dagen..kan gå tre timer eller en time..bør vi få noe mer rutine på dette?

- Siste spm: [;)]
Forrige uke var det to netter på rad da hun sov 5 og 6 timer sammenhengende! Hun har ellers og etter dette kun sovet rundt 3 timer..
Noen andre som har opplevd dette? Vet ikke hva det kom av de to nettene..andre som har opplevd dette? Råd for hvordan å få det til igjen?

hmm.... ingen mat rutiner på dag her heller, jeg mener jo litt at er de sultne skal de få mat om det er etter en time eller tre... jeg fullammer og har ikke peiling på hvor mye han får i seg, derfor legger jeg han til... rutine uten og vite hvor mye de spiser tror jeg er vanskelig.....

kristian bruker på og være oppe minste to ganger pr natt for å få mat, sovner med engang etter påfølgende rap, men her forrige natta sov han fra 22 til 0515, og gjett om jeg fikk sjokk.. han er stup trøtt rundt 22 og MÅ legges da. legger han greit i egen seng og da bruker det på og gå ca 3-4 timer før pupp... men han har netter hvor jeg må helt oppi ansiktet hans for at han skal sove, legger han da også på siden slik at det blir ekstra tett og trangt.. det funker her....[:)]

sorry for lengden , ikke sikkert detta svaret du var ute etter heller men....[;)]

ORIGINAL: *Vintermamma*

Hei jenter![:D]
Som førstegangsfødende dukker det opp en del spørsmål i den nye hverdagen:
(håååper noen orker å se på dette, sorry at d ble så langt!) [:o]

Jenten min er to og en halv mnd gammel..

- Og kvelden når hun skal sovne for natten må hun først bysses på leeenge for så å sovne med puppen i munnen. Helt umulig å få henne til å sove ellers. Videre må jeg ligge helt inntil henne i senge før hun sovner. Når hun er sovnet kan jeg liste meg ut av rommet. Hun sovner i vår seng og når vi går å legger oss løfter vi henne over i vuggen sin.
Er dette ok? Eller bør vi prøve å få henne til å sovne alene eller uten byssing/pupp (jeg vet jo at hun fra før av er mett..)

- Er mye det samme på dagtid også, bortsett fra at hun da kan sovne i vognen ute på tur, eller jeg kan bysse henne i søvn (tar litt tid da) for så å legge henne i kurven sin.

- Det er INGEN rutine på når hun skal ha mat på dagen..kan gå tre timer eller en time..bør vi få noe mer rutine på dette?

- Siste spm: [;)]
Forrige uke var det to netter på rad da hun sov 5 og 6 timer sammenhengende! Hun har ellers og etter dette kun sovet rundt 3 timer..
Noen andre som har opplevd dette? Vet ikke hva det kom av de to nettene..andre som har opplevd dette? Råd for hvordan å få det til igjen?

Akkurat dette innlegget kunne jeg skrevet - for slik har vi det i hverdagen også!
For det første, lillegutt sovner aldri på egenhånd, har aldri gjort det og det ser mørkt ut så langt.. Han må bysses, trilles i vogna, eller puppes i søvn. Han bruker ofte et par timer på å sovne igjen etter nattammingen og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å bedre dette.

Hs sa at min lille nok hadde et stort behov for nærhet, og at det var viktig å tilfredsstille det. Hun sa at det var bedre å bysse og bære de i søvn nå og ta avvenningen senere, dersom det ikke rettet seg selv, noe hun trodde det ville gjøre. Alternativet er jo at han ikke sover i det hele tatt!!

Min lille hadde også to netter på rad for et par uker siden der han sov seks timer sammenhengende! DEtte har aldri skjedd før eller senere, og jeg vet ikke hva som var det magiske trikset!

Angående mat og rutiner, har vi heller ikke det. HS sa at mm- barn ikke kunne få for mye, så det er bare å legge til så fort han viser tegn til sult. Her kan det også gå en time, eller tre..

Hehe, vet ikke om det var så mye hjelp i dette, men du er i alle fall ikke alene..[:)]

Tusen takk for svar!!!

Hvertfall godt å vite at jeg ikke er alene om å ha det sånn, eller rettere sagt -at min lille tulle er en helt normal baby[;)]
Vi får vel bare prøve å nyte at de små trenger oss så mye som de gjør og prøve å tenke at det nok snart går seg til [:)]

Back
Topp