Noen spm ang modningsakupunktur/igangsettelse

Ida82

Forumet er livet
Dere som ble satt i gang før termin, hvor lang tid tok det fra du tok hormonene til riene begynte? Og hvor lenge varte rier og pressing før ungen kom ut?

Og dere som har gått gjennom modningsakupunktur (FØR termin), hadde det noe effekt på dere? Og ble dere strippa også? Funket det tror dere? Eller var det sånn at dt fortsatt tok uker før ungen kom?

Dytter i håp om at noen har erfaringer :) Dere som har gjort det etter termin kan gjerne svare også!!!

Fikk modningsakunpunktur to dager før termindatoen og han kom på termindatoen så vet ikke om han hadde kommet da uansett, jeg var redd for å gå over.

Med nr 1 i uke 35 fikk jeg modningspiller første gang rundt 0800 - 1200 - de tok vannet kl 1700 og fødselen var i gang rundt 1900. 0030 den natta var hu ute

Med nr 2 fikk jeg modningsakupunktur OG ble strippa uke 38+5. 2 dager etter fødte jeg :) Da begynte riene for fullt når jeg var på vei ut til sykehuset for å få modningsakupunktur for 2. gang :)

Ble strippet og fikk modningakupunktur kl 10.30 og begynte med svake rier kl 11. Vannet gikk og riene tok seg skikkelig opp kl 15. Gutten var ute 19.35 :-) uke 39+6

Har blitt satt i gang med alle mine 3. Med nr1  fikk jeg første modningspille kl.11 og kjente første rie ca 13:30. Tok 16 timer før snuppa var ute. Og da var det 5kvarter med pressing.

Med nr2 (1 uke før termin) ble første modningspille ca kl. 14 og første ri kom rundt 15:30 tiden. Denne gangen halverte tiden seg med tanke på førstemann. Det tok altså 8 timer og tror ikke det tok 3minutter med pressing engang før jenta mi spratt ut.

nr3 var 5 uker før tiden pga vekstavvik, og da tok det nesten 11 timer før jeg kjente første rie. Fikk første pille ca kl. 21 på kvelden og første rie kjente jeg kl.8 dagen etter. Fra første rie til hun var ute tok det ett døgn (men likevel en mye enklere fødsel enn de andre to gangene). Tok ikke 1minutt engang å få ut snuppa.

Jeg har tatt modningsakupunktur.
Jeg er nå 41+1 - så det sier vel sitt.. men nå skal det sies at denne akupunkturen skal gå på modningsprosessen i livmorhalsen under fødsel, ikke stimulere til rier.
Jeg vet derfor ikke effekten enda. Forrige gang ble det hasteks etter 42 timer med rier, så jeg håper nålene har gjort jobben sin denne gangen...

Fekk kun ei runde med modningsakupunktur, 4 veker før eg skulle settast i gang (10 dagar før termin). Gjekk nokre dagar så gjekk slimproppa over en 3-4 dagar. Vatnet gjekk 3 dagar etter siste rest av slimproppa. Guten blei født 3 veker før termin, flott og klar for verden!

jeg gikk til modningsakupunktur fra uke 37. kjente det jobba bare etter første timen. Så føler absolutt jeg hadde effekt av dette. Fødte 10 dager før termin, hadde en rask fødsel. Kommer til å gå til modning denne gangen også :) 

Brukte modningsakupunktur fra uke 36. Ble moden, og fikk enda mere åpning etterhvert. Men enda bare i maserier, men ingen fødsel. 

Ble satt i gang i uke 39+5. Da hadde jeg komt inn på sykehuset 2 dager før med 3 cm, og den dagen dem bestemte meg for og sette meg på drypp hadde jeg 5 cm. Fra 5 cm til ungen var ute gikk det 14 timer, 1 1/2-2 av timene var aktiv pressing :) Men hadde pressrier leeeenge før jeg fikk lov og presse. 

Tusen takk for at dere ville dele erfaringene deres med meg :) Jeg skal til modningsakupunktur og stripping når jeg er 37+1. Første timen da.. Spent på å se om det er noe virkning. Jeg fødte spontant en uke før termin forrige gang. Må settes i gang denne gangen hvis ikke ho har kommet til en uke før termin denne gangen (har diabetes) og er det jeg håper på å slippe da jeg har hørt at å bli satt i gang gir en verre fødsel.... (?)...

Ida82 skrev:
Tusen takk for at dere ville dele erfaringene deres med meg :) Jeg skal til modningsakupunktur og stripping når jeg er 37+1. Første timen da.. Spent på å se om det er noe virkning. Jeg fødte spontant en uke før termin forrige gang. Må settes i gang denne gangen hvis ikke ho har kommet til en uke før termin denne gangen (har diabetes) og er det jeg håper på å slippe da jeg har hørt at å bli satt i gang gir en verre fødsel.... (?)...

Om det blir en verre fødsel av å bli satt i gang er sikkert veldig individuelt tenker jeg. Nr.1 var en helt forferdelig fødsel til meg, men nr 2 og 3 var som en drøm :) så blir ikke nødvendigvis en verre fødsel av å få starthjelp :) Men krysser uansett fingrene for at modningsakupunkturen og strippingen gjør susen :)

Sumptroll skrev:

Ida82 skrev:

Om det blir en verre fødsel av å bli satt i gang er sikkert veldig individuelt tenker jeg. Nr.1 var en helt forferdelig fødsel til meg, men nr 2 og 3 var som en drøm :) så blir ikke nødvendigvis en verre fødsel av å få starthjelp :) Men krysser uansett fingrene for at modningsakupunkturen og strippingen gjør susen :)

Ok :) Derfor det er godt å høre fra ekte erfaringer. Var legen på sykehuset som sa det skjønner du ;) (ang at det ble tøffere fødsel om man ble satt i gang med hormoner)..... Men da kan jeg ha dine ord i bakhånd :))Off ja, håper det fungerer dette greiene..

Kan jeg spørre om et dumt spm? Hvor stikkes det hen? Hehehe.. jeg ser jo for meg nedi dåsa, men siden nerver og slikt er overalt på kroppen så vet jeg ikke om det kanskje stikkes en annen plass :D

Back
Topp