Noen spesialpedagoger her?

heksa

Elsker forumet
Holder på med siste året i min bachelorgrad i spes ped nå og lurer på et par ting :)

Hvor jobber du?
Har du bachelorgrad eller master?
Hva tjener du?
Trives du?

Ja, det er jeg. Men jeg jobber ikke lenger som det. Trivdes ikke, ble for tungt psykisk for meg. Men de aller fleste som jeg studerte med trives godt, og mange jobber på skole og på sykehus/helseforetak. Det beste er å ta en master, da faste stillinger ofte krever det. Med bachelor blir man fort gående på engasjement-stillinger.

Ja, det er jeg. Men jeg jobber ikke lenger som det. Trivdes ikke, ble for tungt psykisk for meg. Men de aller fleste som jeg studerte med trives godt, og mange jobber på skole og på sykehus/helseforetak. Det beste er å ta en master, da faste stillinger ofte krever det. Med bachelor blir man fort gående på engasjement-stillinger.
Tusen takk for svar! hvor jobbet du?

Bachelor i spesped?
Er ikke allmennped bachelor så kommer spesped i tillegg?

Tusen takk for svar! hvor jobbet du?

Har jobbet både i barnehage og i skole. Med barn med gjennomgripende utviklingsforstyrrelser. Mange ønsker å jobbe i PPT, men det krever mastergrad (og erfaring, hvis du ønsker noe annet enn engasjement).

Bachelor i spesped?
Er ikke allmennped bachelor så kommer spesped i tillegg?

Nei. Bachelor i spesped og master i spesped. Man kan ta master i spesped som bhglærer, allmennlærer og med allmennped i bunn, men må da ha 60 stp spesped for å komme inn.

Har jobbet både i barnehage og i skole. Med barn med gjennomgripende utviklingsforstyrrelser. Mange ønsker å jobbe i PPT, men det krever mastergrad (og erfaring, hvis du ønsker noe annet enn engasjement).
Takk for svar! hvilken lønn har du lagt på i Skole/bhg og hvilken grad har du?

Takk for svar! hvilken lønn har du lagt på i Skole/bhg og hvilken grad har du?

I spesped har jeg kun bachelor. Men det som er nyttig å vite er at en bachelor i spesped også gir muligheter for å ta master i diverse allmennpedstudier, skulle man senere ville velge noe annet :) Så jeg har med tiden hoppet over til allmennped ved å ta master i noe allmennpedagogisk. Angående lønn er det så mange år siden at jeg tviler på at det er særlig relevant i dag. Men lå på 350000 ca, den gang da. Hva man tjener i tilsvarende stillinger i dag vet jeg dessverre ikke...

Back
Topp