Noen spørsmål..

Muffy

Andre møte med forumet
Hei

Til alle dere som allerede har vært på tidlig ultralyd; fikk dere time gjennom legen eller har dere bestilt privat? Jeg er selv 7+0 og har min første time til lege i uke 10, regner da med å bare få tilbud om den "obligatoriske" ultralyden i uke 18...
Og til dere som også har kontroller hos jordmor; diskuterte dere det med legen eller ordnet dere det selv?

Og er det noen som kan svare meg på når magen begynner å vises? Er det veldig individuelt?? Har jo litt ekstra "polstring" på magen, så synes det er vanskelig å merke om den har vokst eller ikke....[8|]

hei muffy.

ultralyd får du gjennom legen...ul uten om den obligatoriske er gratis om det er snakk om bekymringer og om det skulle være noe galt...da kan du ringe føden og de henviser deg videre..om det ikke skulle være noen spes. grunn koster det litt.
men ang jordmor..så kan du snakke med legen din og han kan fortelle deg hvem og hvor du kan gå...ut i fra det så må du ringe å bestille selv..det måtte i allefall jeg...

magen er veldig forskjell..på meg så merket jeg det allerede i uke 8..men hos andre kan det kanskje ta opp til 3-4 mnd...varierer veldig...
lykke til..
klem

ORIGINAL: Muffy

Hei

Til alle dere som allerede har vært på tidlig ultralyd; fikk dere time gjennom legen eller har dere bestilt privat? Jeg er selv 7+0 og har min første time til lege i uke 10, regner da med å bare få tilbud om den "obligatoriske" ultralyden i uke 18...
Og til dere som også har kontroller hos jordmor; diskuterte dere det med legen eller ordnet dere det selv?

Og er det noen som kan svare meg på når magen begynner å vises? Er det veldig individuelt?? Har jo litt ekstra "polstring" på magen, så synes det er vanskelig å merke om den har vokst eller ikke....[8|]

Hei på deg...
Ikke selv hatt tidlige Ul,men sene Ul. Dette pga bekymring,og da har det vært gratis... Blitt henvist av lege/jordmor!
Om det er slik at du bare er veldig,veldig nysgjerrig så kan du bestille privat Ul- men det koster jo litt da...
Ang jordmor så har jeg ringt selv å bestilt time der,i kommunen vår holder jormødrene til på helsestasjon.
Så du kan jo bare ringe å høre,kanskje du er heldig og rekker å ha en time hos henne før lege timen![;)]
Så var det mage...Er nok veldig individuelt ja. Med førstemann her så vistes det faktsik ikke på meg før ca 7mnd...
Iallefall sånn for andre som ikke visste jeg var gravid. Mens med nr 2 her hadde jeg mage rundt 2mnd.
Uansett om en har litt ekstra polstring eller ikke,så flytter det jo på seg inni magen- så en selv ser antydning til gravid magen![;)]
Du får ha masse lykke til med svangerskapet,og spør gjerne om du tneker/lurer på noe mer!!!

Hei!
Jeg var på tidlig ul da jeg var ca 7 uker på vei. Jeg dro til Volvat og måtte betale 790kr men så fikk jeg se og høre hjerte lyden!!
Jeg ringte selv dit for å bestille time. Hadde legen min sendt en henvisning dit ville jeg ha måttet ventet men da hadde det kostet halve prisen..

Heisann!

Vi som har gjennomgått prøverør får UL rundt uke 10. Jeg var på UL da jeg var 10+1, og det var digg å se at det var liv [:)]
Tror det er mange utolmodige sjeler som ringer privatklinikker og bestiller en time - og det skjønner jeg godt!

Når det gjelder magen vil jeg si at min alerede eksisterende polstring har blitt enda tykkere. Tror det har mer med dårlig kosthold enn med babyen å gjøre. Ser absolutt småfet ut - gleder meg til det synes at en er gravid!!!

Back
Topp