Noen spørsmål

Minime88

Glad i forumet
Septembermødre <3
Hjelper tydeligvis ikke å være gravid for 4 gang, for jeg glemmer ting fra gang til gang.
Så håper noen vil svare meg [emoji23][emoji106]

1. Når er det normalt å kontakte lege for å ta blodprøver osv? Er det noe hast eller bruker man vente til litt senere?

2. Når er det normalt å ha første svangerskapskontroll?

3. Hvis du skal på tidlig ultralyd. Hvor mange uker er du på vei da?

På forhånd takk [emoji3][emoji23]

1&2 har samme svar for den blodprøve-timen er å regne som første sv.kontroll :) den utføres nå ikke før mellom uke 8 og 12, før var det visst tidligere :) så ring legekontoret og si du er preggo så setter de opp en time innenfor tiden de operer med :)
3: jeg skal ha en tidlig ul i uke7 og så en i uke 13 :)

Jeg skal på min første kontroll hos legen den 23 juni og jeg er da 7+5 :)

Og første ul den 20 juni ;)

Jeg skal pp første time 27 juni, men dama i telefonen sa de ikke tok blodprøver før uke 12. Jeg er rundt uke 8 når jeg skal dit.
Også tror jeg vi bestiller tidlig ul rundt uke 11/12 :)

Hjelper tydeligvis ikke å være gravid for 4 gang, for jeg glemmer ting fra gang til gang.
Så håper noen vil svare meg [emoji23][emoji106]

1. Når er det normalt å kontakte lege for å ta blodprøver osv? Er det noe hast eller bruker man vente til litt senere?

2. Når er det normalt å ha første svangerskapskontroll?

3. Hvis du skal på tidlig ultralyd. Hvor mange uker er du på vei da?

På forhånd takk [emoji3][emoji23]
Blodprøver blir tatt ved første svangerskapskontroll som bruker å være rundt uke 12 :)
Sist jeg var gravid hadde jeg første svangerskapskontroll i uke 6, men måtte da dra tilbake i uke 12 for å ta blodprøver :)
Jeg har blitt henvist til tidlig ultralyd, har ikke fått time enda, men jordmor regnet med at jeg ville få time når jeg er i ca uke 7-8 :)

Jeg skal på tidlig ul i uke 7, som er standard ved ivf forsøk. Kommer til å bestille tul i uke 9 og 12 også fordi jeg har mistet tidligere.

Jeg drar på første legetime 8+1 og tidlig ultralyd i uke 12, siden da kan de se om barnet er friskt :)

Første legetime/kontroll uke 8 (ba om tidlig fordi jeg trenger helsekortet for gravide for å søke fødeplass på Abc), tul uke 7 og uke 12/13. Kjenner fødselslege som tar meg inn på ul når jeg vil, har egentlig ikke "krav" på det, så greit å ha litt kontakter. ;) Uke 7 ser man at spiren er på riktig plass og at hjertet slår, uke 12 er det en ferdig minibaby. :)

Back
Topp