Noen spørsmål..

1: koker du vannet fortsatt? Hvis ja,hvor lenge til kommer du til å koke det?
2:Hva får barnet å spise/drikke I løpet av dagen?
3:Hvor sover barnet på dagtid?
 
Koker fortsatt vann,gjør det frem til 6mnd som anbefalt:) 2 uker igjen:)

Spiser grøt morgen og kveld, gitt såvidt litt middagsmat, men ingen fast rutine på det enda..får fruktmos utpå dagen..å så puppes det innimellom:)

Sover inne i vuggen eller ute i vognen på dagtid:)
 
1. Jepp, har ikkje sett kor lenge da e anbefalt før Loka skreiv da no -så to veke te!;)
2. Mme og graut+sviske/aprikosmos te frukost, mme og frukt på formiddagen, begynt me litt grønsaksmos før siste dupp.. So graut før stell,mme på sengo!:) grautporsjonane lage eg endo på "gefylen",men på ca 50 ml mme.

3. Då såve ho i vår seng, eller evt i vogn.
 
1- koker vann til mme, men ikke vann til å drikke. Kommer til å koke til mme til hu slutter med det.
1- flaske , grøt , flaske , middag , flaske , grøt. Vann til måltider.
3- hu sover i senga si
 
1. Nei koker ikke vannet lenger. Han liker iskaldt vann til maten, og jeg er sløv..
2. Har ikke faste ting han spiser, men får 2 måltid. Det ene er stort sett emmergrøt eller hirsegrøt med frukt i. Det andre er grønnsaksmos av diverse slag. I går fikk han en stor paprikabit han kunne holde selv og sutte på, det var poppis :)
3. Sover mye i sofaen, i vognen de dagene vi triller tur, og i vuggen noen ganger. Men mest sofaen :)
 
1. Koker vann til grøt/mme av ren vane ennå. Han har fått smake litt vann som som ikke er kokt og falt i smak.
2. Delammer så gir mm/mme til hvert måltid men får grøt til kvelden og av og til om morgenen/formiddagen hvis interessert. Ellers litt frukt av ulik slag. Virker interessert i det meste vi spiser.
3. Sover i vognen på tur, ellers i babynestet på sofaen på dagen. Samsover på natten men vurderer å få han over i egen seng når vi er tilbake fra hytten.
 
Koker ikke vann da vi har vann som er laget til babynæring . Legger ved bilde av vannflaska :p
Ho spiser fruktmos til lunsj,middagsglass og grøt til kvelds imellom ammer vi.
Baby er gaske flexibel å sover der ho må :p sofa,seng , vogn ,bilstol eller i meitaien

205872031f2a842e06aa304069afec9a
 
Koker vann til mme og blander i kaldt til rett temp. Ellers drikker ho kaldt vann fra springen

Pupp til frokost. Brød,avokado eller grøt til lunsj oh mme. Middag(hjemmelaget) og vann
Og grøt til kvelds og mme. Og eller pupp mellom måltidene gjerne før og etter Soving.

Sover enten i vår seng pga liggende amming eller i sin seng eller vogna.
 
Takk for svar:):smug:
Jeg koker vann fortsatt. Gjør det frem til hun er 6 måneder. Altså 3 uker igjen
Frøkna spiser grøt 1-2 ganger om dagen. Aldri til faste tider. Får når det passer seg sånn. Hun drikker vann til grøt. Jeg blander I banan I grøten. Ellers er det mme og innimellom fruktmos.
På dagtid sover hun I senga si. Startet med det da hun ble 5 måneder. Sover mye bedre der. Er vi borte må jeg ha med vogn.
 
Blander alle mm/mme og grøt? Står på pakka at det skal være vann?? Den fra 4 mnd med ris og mais
 
Blander alle mm/mme og grøt? Står på pakka at det skal være vann?? Den fra 4 mnd med ris og mais
Har bare blandet med vann jeg:)
 
Blitt 6 mnd nå så sluttet med å koke vann. Bortsett fra til mat da :p

Grøt på kvelden. Ammer til alle måltider. (Også etter grøt :))

Prøvd med litt vann på flaske, fascinert, men skjønte ikke helt det der :D

Sover i senga si :)
 
1.Har ikke gitt vann enda.
2. Fullammer fortsatt (var 5 mnd 26.6), men får smake litt fruktmos innimellom. Vanskelig å få teken på å svelge gitt!
3. Sover stort sett i vogna ute. Kan duppe litt i fanget hvis det er rolig rundt han, og sover i bilstolen hvis vi kjører.
 
1. Får vann innimellom, men koker det ikke.
2. Grøt (blandet med vann) + fruktmos, ammer x 2, middag, (amme?), NAN med sviskedrikk.
- gir mat til så og si faste tider og ho bæsjer 1 gang i løpet av dagen. Har en fornøyd frøken som elsker alt annet enn pupp, og mor synes det er sååå deilig!!! Satt meg som mål å bli mer og mer ferdig med amming når ho bikka 6 måneder og det er stadig mindre og mindre interesse for dét, men super interessert i hva jeg eller andre spiser så kan nesten ikke spise foran ho lengre, om det ikke er samtidig eller rett før/etter ho har fått mat. Smatter og slikker seg kraftig rundt munnen :p
3. HVIS ho sover så er det enten i vogna eller på sofa'n, men veldig sjeldent at ho sover no' særlig lenge på dagtid.
 
1. Får vann innimellom, men koker det ikke.
2. Grøt (blandet med vann) + fruktmos, ammer x 2, middag, (amme?), NAN med sviskedrikk.
- gir mat til så og si faste tider og ho bæsjer 1 gang i løpet av dagen. Har en fornøyd frøken som elsker alt annet enn pupp, og mor synes det er sååå deilig!!! Satt meg som mål å bli mer og mer ferdig med amming når ho bikka 6 måneder og det er stadig mindre og mindre interesse for dét, men super interessert i hva jeg eller andre spiser så kan nesten ikke spise foran ho lengre, om det ikke er samtidig eller rett før/etter ho har fått mat. Smatter og slikker seg kraftig rundt munnen :p
3. HVIS ho sover så er det enten i vogna eller på sofa'n, men veldig sjeldent at ho sover no' særlig lenge på dagtid.

Har satt meg som mål å slutte med amming ved 6 mnd. Han er 5 nå. Hvordan trappet du ned for å ikke få spreng osv og har du mindre melk nå en før .
 
Har satt meg som mål å slutte med amming ved 6 mnd. Han er 5 nå. Hvordan trappet du ned for å ikke få spreng osv og har du mindre melk nå en før .
Begynte å gi vesla smaksprøver når ho var 3,5 måned, fikk grøt til 1 måltid fra ca 4 måneder og NAN1 før legging. Fortsatte å gi smaksprøver og etterhvert ville ho ha mer fra 3 ts til 6-8 og er først nå i 3 ukers tid at jeg har kunne gi ho 3 måltider i tillegg til amming. Jeg mistet mye av melken når jeg måtte prøve melkefri kost i 3,5 uke når vesla var 3 måneder, fordi det var så begrenset hva jeg kunne spise. Tok 1 måned før det stabiliserte seg igjen, og da måtte jeg ty til andre løsninger for at vesla skulle legge på seg, siden jeg følte ho var sulten da søvnen ble myyye dårligere og ho var generelt grinete dagen lang. Når det stabiliserte seg igjen fikk jeg en brystbetennelse som heldigvis bare varte i 2 dager, og nå føler jeg selv at jeg har mindre melk siden vesla får 3 hele måltider + 3 amminger i løpet av dagen, men hun er uinteressert i melken min nå, så er nok ikke lenge før det blir helt kuttet ut. Vet ikke om det var til hjelp, men om du opplever spreng så kan du enten håndmelke ut litt (om du får til dét), pumpe eller gå til legen og få tabletter for å drive det ut. Lag en ny tråd og spør hvordan andre har gjort dét :)
 
1. Sluttet å koke for lenge siden. Vil at hun skal herdes godt og at immunforsvaret skal være sterkt. Med måte selvfølgelig.
2. Hun får fruktmos til frokost, og grøt til kvelds.
3. Enten i sin egen seng, eller i foreldresengen :) Kommer ann på om jeg vil amme liggende eller i godstolen på rommet hennes.
 
1. Koker vann til MME, men vann hun drikker kaldt, koker jeg ikke lengre da jeg spurte på helsestasjon om det var ok.
2. Drikker MME til frokost, grøt til lunsj, grøt til middag og MME til kveld. Imellom frokost-lunsj og middag-kveld får hun fruktmos som mellom måltid. Hun elsker det.
3. Om dagen sover hun inne på et rom vi har som gjesterom her i huset. Har satt opp dagsengen hennes der, slik at hun blir vandt til at sengen på rommet vårt er kun om natten, og den andre er på dagtid:)
 
Har vannkoker hvor jeg varme opp til 40, 60, 80 eller 100 grader, så er ikke så ofte jeg koker vannet helt lenger. Vann til drikke lager jeg ved å blande kaldt vann fra springen med litt kokt/ oppvarmet vann fra vannkokeren. Gir stort sett bare vann til måltider, og til nå har det bare vært grøt, så da har jeg jo kokt opp vann uansett.

Hun får mest pupp, og får to grøtmåltider (kl.11 og ca kl. 19). Så vidt i gang med å prøve litt middag i tillegg. Får også smake litt på vår mat, om den er egnet.

På dagtid sover hun best i senga si, men av og til sover hun i vogn eller i lekegrinda, om hun sovner der før jeg får lagt henne i senga;)
 
Back
Topp