noen spørsmål

kailin

Glad i forumet
er det flere her som sliter med treg mage  i dette svangerskapet??... 
her holder jeg på å gå på veggene:P hahaha! som om ikke jeg hadde treg mage fra før så har jeg det nå!
tror jeg satt på toalettet i 30 min nesten i går kveld, men fortsatt ingenting.. så i dag har jeg vooondt i magen! sytesyte!(beklager om dere fikk noen bilder i hodet nå, men jeg eier ikke grenser!:P)

er det mulig å få bekkenløsning/låsning så tidlig? .. har jo plager med rygg fra før, men det er på en måte forsterket nå og det kjennes ut som noen skal kappe av meg hele ryggen (korsryggen) snart! 

Ja, jeg også sliter med treg mage. Og det er helt vanlig. Tar du jerntabletter? Kan hende det blir litt bedre da :P

Jeg syns det er greit med treg mage nå, for jeg sliter som regel med det motsatte :P

Bekkenlåsning og/eller -løsning er vel ikke helt vanlig å få nå, men det er heller ikke uvanlig. Kontakt fysioterapeut, miljøterapeut eller kiropraktor, men gjør det via legen, så kanskje du kan få det kostnadsfritt via Nav :) Kan høre med legen hvem som er billigst og best.

Skogtrollet86 skrev:
Ja, jeg også sliter med treg mage. Og det er helt vanlig. Tar du jerntabletter? Kan hende det blir litt bedre da :P

Jeg syns det er greit med treg mage nå, for jeg sliter som regel med det motsatte :P

Bekkenlåsning og/eller -løsning er vel ikke helt vanlig å få nå, men det er heller ikke uvanlig. Kontakt fysioterapeut, miljøterapeut eller kiropraktor, men gjør det via legen, så kanskje du kan få det kostnadsfritt via Nav :) Kan høre med legen hvem som er billigst og best.

ah.. skjønner:P hehe.. jeg har slitt litt med det til vanlig, men nå så er det fjøresjø !haha!:P nei bruker ikke jern tabletter.. eneste jeg hiver i meg er folat, når jeg kommer på det!

hm.. jeg leste en plass at det er hormonelt også, at det kan komme når som helst.. men jeg vet ikke. sluker jo rått alt man leser for tiden! 
er ikke mulig å kontakte legen min, han har feeerie sa de på legekontoret! møkkafolk!! er så drit lei av de helsesekretærene som sitter i telefonlinjen og i skranken. sure missfornøyde folk! (hormonell i tillegg)! 
men ja, må vel høre litt.. kanskje fysioterapauten jeg har vært hos tidligere kan hjelpe meg. 

Jeg har også slitt med magen og jeg er normalt "klokkestabil" hehe..
Er faktisk bedret seg siste uka så tenker det kan bli bedre:)
Spiser stort sett all bran ol på jobb og for meg hjelper det veldig!
 Spis fiber,drikk vann og få deg en daglig mosjonsrunde- alt dette hjelper! Noen synes kiwi funker men ville ikke begynnt med jern om du ikke trenger det..en vanlig bivirkning med jerntilskudd er hard mage..
Jr her var happy da han kunne slutte med jern:)

Jepp, alt du sier er vanlig i forbindelse med svangerskap :-)

Tarmene jobber trengere og bekkenlåsning/løsning kan komme tidlig hos noen. 

Hehe kjenner til det problemet. Tok 5 laxoberal dråper i et glass saft, og jaggu kom det i gang. Men er vel ikke å anbefale å bruke dette hver dag, har selv kun tatt det en gang. Men Duphalac (reseptfritt) kan du jo ta en skvett av hver dag. Ellers så ta deg en en gåtur om dagen, drikk masse vann og spis fiberrik mat:) Jeg ble faktisk bedre etter jeg bikket 9 1/2 uke;)

Back
Topp