Noen spørsmål..

• Trådstarter Trådstarter lindaen
  • Opprettet Opprettet
L

lindaen

Guest
Noen som vet hvilken bokstav som står for blod i urinen? Vet at G er sukker og A er et protein, men vet ikke hva blod er..
Å dette med blodtrykk, er det bare undertrykket som teller? For overtrykket mitt var på 128.. Dvs at det var 28 mer enn det bruker å være, men jordmora sa at det var helt fint.. Jeg synes det hørtes høyt ut.. Undertrykket på 68.. Også høyere enn det jeg bruker å ha..
Takk for svar[:)]

veit ikkje det med blod i urinen..
men det me blodtrykket er vel mest undertrykket dei ser på..
68 er da ikkje so høgt.. eg hadde undertrykk på 100...

Har papirene liggene i bilen og den bil har mannen i dag.
Skal se på det i kveld for jeg hadde blod i urinen sist jeg var hos legen.
Er mest undertrykke de ser på sa legen til meg en gang.

høyres ut som ditt blodtrykk er heult normalt

jeg tror b er blod i urinen, men er ikke sikker.
du kan jo ringe å høre vist du er bekymret.
jeg hadde 122 i over og 68 i under den ene gangen og 120 i over og 70 i under andre gangen og jordmor sa det var helt normalt.

120/80 er normalt men i svangerskap kan det vær lågere [:D]

Hmm.. Da har jeg blod i urinen da.. Uten at legen orka å si noe om det engang.. Tror ikke han fikk det med seg for han kommenterte ikke at jeg i tillegg hadde 4+ på sukker.. Surrhode!
Blodtrykket mitt ligger på 100/55 til vanlig.. Derfor jeg synes det var litt vel høyt..

B står for blod ja,det gradere som b1+ f.eks..Har du 4 + på sukkerert bør du ta ein skjerpings p åsukkerinntaket hvis du ikkje har ete kake eller drukket brus dagen før kontrollen da!
Men blodtrykket ditt er fint,så lenge det ikkje stig over 140, står dessuten i den boka som du fikk når du begynte å gå til kontroller....svangerskapsboken.
Kjem bltrykket over 140 kan det vere fare for svngerdia/forgifting...så pass opp med det sukkernivået du har!!!

Lure meg sto opp om natta å drakk masse brus skjønner du.. Hadde glemt at jeg skulle ta urinprøve.. Så mårraurinen ble jo rein brus nesten.. Men det sa jeg ifra om før jeg ga henne glasset.. (sekretæren)

ORIGINAL: lindaen

Blodtrykket mitt ligger på 100/55 til vanlig.. Derfor jeg synes det var litt vel høyt..

Har du 100/55 i blodtrykk til vanlig, Lindaen? Det er ganske lavt egentlig.. Vanlig normalt blodtrykk hos friske unge mennesker pleier å ligge på 120/80 det, men det varierer jo alltid litt.
Så det at du hadde 128/68 på kontrollen trenger du iallefall ikke bekymre deg for.. Det er kjempebra trykk!! [:)]

Er det det? Legen min sier at det er helt greit.. Jeg hører liksom aldri noe annet enn at det er helt greit, selv om det varierer så mye.. Men det har alltid ligget på mellom 100/55 og 110/60.. Mens nå har det liksom bare fløyet i været..

Har vært nyresyk og pga det fikk jeg altfor høyt blodtrykk. I tillegg er jeg legesekretær, så jeg vet mye om det.. he he.
Men det er ikke noe farlig med det trykket du har hatt før heller da.. Men det skal jo helst ikke være for lavt, og ikke for høyt.
Les litt her, så kanskje du blir litt klokere [:)]

http://www.lommelegen.no/art/art1768.asp

ja, jeg lærte jo egentlig om dette på skolen da.. (er omsorgsarbeider) Men det er ikke alt som er like lett å huske.. Pluss at alle legene sier jo forskjellige ting!

Ja det er litt irriterende hvis de sier forskjellig..
Men uansett et det iallefall ikke noe fare med det trykket du har nå [:)]
Begynner du å bli lei av ventinga eller? Er kjempelei jeg nå, men har enda litt igjen [:(]

Da slår jeg meg til ro med at trykket er flott slik det er nå[:)]
Ååå gud.. Lei er bare mellomnavnet.. Jeg har hatt svangerskapet fra helvette så jeg gleder meg bare til å bli ferdig nå! [:'(]

Kan jo skje noe når som helst med deg da,(hvis den bestemmer seg for å komme litt før..) så det er jo kanskje en liten trøst.. [:)]
Vet ikke hvordan jeg skal komme igjennom hele januar selv, og kanskje det meste av februar.. Stønn!! [&:]

Jeg har deal'a litt med den, å bestilt den ut til den 3 januar.. Får bare håpe den orker å høre på mammaen sin[:)] Skjønner godt at du ikke vet hvordan du skal komme deg gjennom alle månedene.. Har tenkt slik jeg også de sisste ukene.. [8D]

Får håpe den er lydig da [:)]
3 januar hørtes ut som en flott dag å komme til verden på!!

Back
Topp