Noen spørsmål

Jaybird

Gift med forumet
Jeg har noen spørsmål[:D]. Lille spørsmålstegnet, jeg;). hihi.

For det første: Noen andre som reagerer på kaffe? Drikker max en halv kopp kaffe om dagen. Men jeg blir superhyper av det i flere timer! Noen andre som reagerer sånn? Aldri gjort det før[:D]. Menmen, passer jo bra med at jeg er så trøtt. Lite som skal til[:D].

For det andre: Noen ganger så stikker det i magen. Og når jeg presser nede ved bekkenet så får jeg stikksmerter rett under ribbeina O.o. Eller andre steder. Merkelig. Har det noe med strekking å gjøre? Eller er kroppen lett emo[:D]?.

3. Hvordan kjennes livmor ut? Står på bv at man kan begynne å kjenne det over skambeinet i uke 11. Jeg er der i dag. Har kjent litt etter, men er usikker:P. Er det som en liten ball? På en måte. Hhaa. Hvis noen skjønner hva jeg mener[:D].

Ha en fortsatt god kveld jenter!

kan egentlig ikkje svare deg, men veit vertfall at kaffi ikkje er så bra for gravide[8D]

ORIGINAL: Jaybird

For det første: Noen andre som reagerer på kaffe? Drikker max en halv kopp kaffe om dagen. Men jeg blir superhyper av det i flere timer! Noen andre som reagerer sånn? Aldri gjort det før[:D]. Menmen, passer jo bra med at jeg er så trøtt. Lite som skal til[:D].
Jeg tar gjerne 1-2 kopper kaffi om dagen, men merker ingenting, he he[:)]
Kan ha noe med at jeg drakk ca 10 kopper om dagen før jeg ble gravid, og det var bare i løpet av arbeidsdagen[8D]

For det andre: Noen ganger så stikker det i magen. Og når jeg presser nede ved bekkenet så får jeg stikksmerter rett under ribbeina O.o. Eller andre steder. Merkelig. Har det noe med strekking å gjøre? Eller er kroppen lett emo[:D]?.
Har ikke prøvd å kjenne ved å presse, men jeg kan få stikkesmerter hvis jeg reiser meg for fort opp eller får en litt kjapp vri på hoftene, he he[:)] Ifølge lege er dette helt normalt og det er fordi livmorbåndene strekker seg[:)]

3. Hvordan kjennes livmor ut? Står på bv at man kan begynne å kjenne det over skambeinet i uke 11. Jeg er der i dag. Har kjent litt etter, men er usikker:P. Er det som en liten ball? På en måte. Hhaa. Hvis noen skjønner hva jeg mener[:D].
Var til legen på tirsdag og da var jeg etter min plan 12 uker på vei, men han mente bestemt at jeg hadde tippet 13 uker fordi livmora var kommet så høyt opp... Selv har jeg ikke helt skjønt hvordan man kan kjenne hvor den er hen, men den er visst kommet langt opp[8D] De sier det kjennes ut som en litt ruglete pølse hvertfall[8|][8D]

Ha en flott dag og helg snuppa[:D]

drikker ikke kaffi, jeg får ikke sove om jeg drikker kaffi på morgenen, eller på kvelden vel og merke. kroppen tåler ikke kaffien

what? forsøker å om formulere settningene her. ble litt forvirret selv..

her skal jeg være helt ærlig å si next in line kan sikkert fortelle om det.

For det første: Noen andre som reagerer på kaffe? Drikker max en halv kopp kaffe om dagen. Men jeg blir superhyper av det i flere timer! Noen andre som reagerer sånn? Aldri gjort det før[:D]. Menmen, passer jo bra med at jeg er så trøtt. Lite som skal til[:D]. Liker plutselig ikke kaffe. Var sånn med forrigemann også, men ikke med første

Har hørt at det er helt vanlig, men har ikke merket det selv.

Greier ikke å kjenne den, men har definitivt fått større mage. Sikkert fordi det er nr 3

Tusen takk for svar jenter!
Jeg vet! Jeg er forferdelig på å formulere settninger til tider, turteldue[:D]. Hihi. Men fikk mer eller mindre svar=).

Kommer sikkert til å spørre maaaasse mer i løpet av svangerskapet! Derfor det er så fint med dere fantastiske damer!

ORIGINAL: Superglade

kan egentlig ikkje svare deg, men veit vertfall at kaffi ikkje er så bra for gravide[8D]

en kan drikke kaffi, men ikke i mengder... ;)

ORIGINAL: turteldue

er vel 2-3 kopper som er anbefalt max på matportalen. Men gjelder det koffeinfri også?

ORIGINAL: turteldue

er vel 2-3 kopper som er anbefalt max på matportalen. Men gjelder det koffeinfri også?

koffeinet i kaffien er det som gør at matportalen ikke annbefaler det til gravide..
koffeinet er det som kan gi hyperaktivite barn.
så om det er kaffismaken du vil ha så tenker jeg meg at det er greit å drikke koffein fri (ja det er koffein i te)

Back
Topp