Noen spørsmål til dere=)

Thesso_88

Forelsket i forumet
Hei hei jenter!

Har noen spørsmål jeg lurer på som dere 2 gangsfødende kanskje kan svare meg på:

1. Ang. fødested, er det jeg som må ringe for eks. KK på Haukeland i byn og ordne fødeplass eller er det legen som ordner det?

2. Og den UL man tar for å vite kjønnet, må man ta den UL der man skal føde? Eksempel KK (Kvinne Klinikken)? Og er det jeg som må bestille det?

3. Og når er det man skal ha første time hos jordmor? Er det uke 12? Ordner man det selv på helsestasjon eller?

Er så redd for å ikke gjøre det og så tror jeg legen har gjort det, så har ikke han gjort det osv

på den første kontrollen (rundt 12 uker) så fyller man ut en ønskeliste på det Helsekortet for gravide sammen med lege/jordmor. De sender inn dette til 1.ønsket.
Da er ting igang... Du kommer da til å motta ultralydtime i posten fra dette stedet hvor du har fått fødeplass.

Du bestemmer selv om du vil gå hos lege eller jordmor på kontrollene dine. Du ringer selv for å avtale time. Og så avtaler man videre hvor neste kontroll blir.

Den såkalte ordinære ultralyden (rundt uke 18), er der man KANSKJE får vite kjønn, ja. Da går de igjennom hele kroppen til bebisen og regner ut ny termin. (og denne timen får du som sagt av sykehuset der du har fått fødeplass)

Back
Topp