Noen spørsmål fra meg!

~lykkelig med barn~

Elsker forumet
Juli13-jentene
Jeg lurer visst på masse rart nå som jeg er gravid. Skriver de her jeg, istedet for mange tråder. Svar på de du vil! :)

MAT:
1) Kan gravide spise makrell i tomat?
2) Kan man spise kjeks med sesamfrø?
3) Kan man spise alle typer nøtter?

FORTELLE ANDRE OM GRAVIDITETEN:
4) Når forteller dere eldre søsken om graviditeten?
5) Når forteller dere familie og venner? Dere som er 12 uker etter jul; når forteller dere?

KONTROLLER:
6) Dere som er er 12 uker på nyåret; skal dere ha tidlig UL? Når og hvor?
7) Skal dere gå til jordmor, eller lege, eller begge deler?

JOBB:
8) Er det jeg eller lege som må fremme krav om evt. tilrettelegging?

Lurer på mye av det samme om mat.
Jeg skal til legen torsdag om ei uke, er da ca 6 uker på vei.
Skal på tidlig ultrayd mellom uke 8 og 9.
Vi venter med å fortelle storebror til det er helt sikkert, etter uke 12.
Familie får vite i jula, rundt uke 12.

MAT:

1) Kan gravide spise makrell i tomat? -Ja, såvidt jeg vet. Masse omega3 i den :-)

2) Kan man spise kjeks med sesamfrø? - Har aldri hørt at man ikke kan det?

3) Kan man spise alle typer nøtter? - Ja, bare du ikke er allergisk, så ;-)

4) Når forteller dere eldre søsken om graviditeten? - Vente lengst mulig, håper vi klarer å vente til etter ordinær UL

5) Når forteller dere familie og venner? Dere som er 12 uker etter jul; når forteller dere? - Til familien i jula :-)

KONTROLLER:

6) Dere som er er 12 uker på nyåret; skal dere ha tidlig UL? Når og hvor? - Skal ikke hat tidlig UL

7) Skal dere gå til jordmor, eller lege, eller begge deler? - Begge deler, men liker meg best hos jordmor

JOBB:

8) Er det jeg eller lege som må fremme krav om evt. tilrettelegging? - Det vet jeg ikke, lykke til!

MAT:
1) Kan gravide spise makrell i tomat? Ja absolutt!
2) Kan man spise kjeks med sesamfrø? Hvorfor ikke? :)
3) Kan man spise alle typer nøtter? Så lenge du ikke er allergisk

4) Når forteller dere eldre søsken om graviditeten? Han er bare 1 år så han skjønner ikke noe uansett :P Har sagt til han "har mamma baby i magen?" Så ser han bare dumt på meg...
5) Når forteller dere familie og venner? Dere som er 12 uker etter jul; når forteller dere? Har allerede fortalt familie og venner :) Fortalte det da jeg var 4-5 uker. Skal gjøre det "offentlig" rundt 12 uker :) - I jula :)

KONTROLLER:
6) Dere som er er 12 uker på nyåret; skal dere ha tidlig UL? Når og hvor? Skal få tidlig ul om ikke mange ukene, skal til lege på mandag.. Men tror ikke jeg skal ha fler etter den.
7) Skal dere gå til jordmor, eller lege, eller begge deler? Begge deler :) Kommer til å måtte måle BT annahver eller hver uke, så greit å bytte på hehe..

JOBB:
8) Er det jeg eller lege som må fremme krav om evt. tilrettelegging? Forrige sv.skap sa jeg bare til arbeidsgiver at legen sa jeg måtte få jobben tilrettelagt, hvis ikke ble jeg sykemeldt.. Var ikke mer formelt enn det, og det ble tilrettelagt så langt de kunne... Men det var ikke bra nok så ble sykemeldt hehe :)

Lykke til :) :)

Back
Topp