noen somjobber i butikk/matbutikk her??

*Frk.Mamma

Gift med forumet
hva er lønnen?? timelønn? ansiniteten din og jobber du fullt??

jobber som butikkslakter tru eg har lønnstrinn 6 + fagbrev tilegget

ORIGINAL: chl

jobber som butikkslakter tru eg har lønnstrinn 6 + fagbrev tilegget

oki ja jeg vill søke her oppe har null annsinitet og ikke noe fagbrev eller noe. men får 4 års annsinitet jan om et år da

opp

For all del IKKE ta deg jobb på Kiwi!![&:] Mannen tjener 129 kr i timen, jobber ofte overtid når man må stenge og får ikke overtidsbetalt.. han jobber for det meste kveld og får ikke noen som helst tillegg[>:] Man må visst jobbe 100 % for å få det[>:] Han føler han sliter seg ut uten å få nesten noen ting for det...

ser etter en annen jobb, men ikke lett med slike deltidsjobber

ORIGINAL: Qualitas

For all del IKKE ta deg jobb på Kiwi!![&:] Mannen tjener 129 kr i timen, jobber ofte overtid når man må stenge og får ikke overtidsbetalt.. han jobber for det meste kveld og får ikke noen som helst tillegg[>:] Man må visst jobbe 100 % for å få det[>:] Han føler han sliter seg ut uten å få nesten noen ting for det...

Jobber han over 12 timer i uka har han krav på det. Med mindre de har "bakt det inn" i timeslønna.

Er han organisert i Handel og Kontor?

jeg jobber 60%fast i coop dagligvare. Har vært ansatt siden 2003. Har en timelønn på 155kr + e del UB tillegg. Jobber en del kveld og annenhver helg.
Får 21kr ekstra i timen etter kl 18 på ukedagene.
Får 42kr ekstra i timen lørdager mellom kl13-16
Får 84kr ekstra i timen lørdager etter kl 16.

Jobber noen 16-20.30 vakter på lørdag, og det er gode penger [;)]

Jeg jobber i Kiwi, begynte som ekstrahjelp ved behov og har fra dag 1 fått alle tillegg man har krav på!!!! Nå har jeg 75 & stilling, 155 kr/t full ansinitet og de tilleggene man har krav på, overtidsbetalt får man faktisk også!!! Der er et krav om at man må ha et vist antall timer før man har krav på tilleggene. Hos oss har ALLE ansatte tilleggene t.o.m studentene som jobber hos oss!!

Kjenner jeg blir mektig irritert når jeg leser slikt for da bør faktisk mannen din ta ansvar og gjør noe med saken i stedet for å la fruen sitte å klage sin nød!!

Kan forøvrig anbefale trådstaret å jobbe i Kiwi. STORTRIVES og har aldri hatt en bedre arb.giver!!

Hva med å organisere seg, og resten av kollegaene sine og dermed kreve tariffavtale. Da får man UB hvis man må jobbe ubekvemme arbeidstider hvis man jobber mer enn 12 timer i uka.

Ang. overtid, er overtidsbetaling (over 40 timer i uka eller 9 timer om dagen) lovbestemt og skal godtgjøres med minst 40% tillegg. Overtid utover deltidskontrakt er ikke overtid i loven, det er mertid, og gir heller ikke rett på overtidsbetaling.

129 kr timen er jo det 18åringer som jobber i tariffbedrifter har.

Back
Topp