Noen som

*CS*

Glad i forumet
er flinke til å lage rebuser? Har lyst å lage en rebus til mamma eller mine besteforeldre der løsningsordet blir: "Du skal bli bestemor" - "Dere skal bli oldeforeldre". [:)]
Men jeg er ikke akkurat den flinkeste på sånt[8D]

Håååper noen her inne kan hjelpe[:)]

er ikke så veldig god på det, men dytter så kanskje noen andre kan hjelpe deg[:D]

Det er ikke så lett å videreføre det over pc da.. Kan du ikke lage et enkelt kryssord? Jeg kan evt lage til deg om du ikke er så flink til det[:)] Vet ikke hvor flink jeg er heller, men kan jo prøve hihi[:)]

Jaaa [:)][:)]  Det hadde vært supert om du hadde villet det[:D][:D][:D][:D] Er så dårlig på sånne ting, morfar løser kryssord HELE tiden så det hadde vært helt topp om du hadde fått det til[:D][:D][:D]

Jeg har sengt isammen en rebus for deg med "du skal bli bestemor"[:)] Om du vil bruke den er jo opp til deg[:)] Og tegne får du evt gjøre sjøl[:D] Er ikke så flink i paint[8D]

Due - e (du)
Sekk -ek (sk)
ape -pe (a)
labb - ab (lb)
skli - sk (li)
Bie -i (be)
Sti -i (st)
synonym for tema - ne (da tenker jeg på at de må finne ut at det er emne og da blir det em)
orm -m (or)

Skal se om jeg kan klare et kryssord på den andre, men skjønner ikke helt åssen jeg skl overføre den :P Da må det f.eks. Bare være sånn kryssord som man hadde på barneskolen på en måte[8D] Sånn med et ord på hver linje nedover og løsningsordet ned gjennom de om du skjønner?

Kryssordet måtte jeg gi opp for øyeblikket[8D] Hjernen og jeg har vært på jobb i dag, så vi er litt slitne[8D] Men om du ikke har fått det til imorgen, kan jeg kanskje hjelpe deg[:)] Begynte å prøve meg på et sånn litt mer avansert kryss ord, men det var ikke så lett[8D]

Haha :D Genialt [:)]
Så snill du er som gidder å hjelpe meg[:)][:)] Tuuusen takk [:)]
Ja må jo bli sånn kryssord man hadde på barneskolen, tror det blir litt mere avansert å lage et ordentlig ett

Har prøvd å lage en sånn rebus ting jeg også, slik ble den:

ikke her men... + e = dere
skap( jeg tegnet det) - p + l = skal
kan ikke se - nd = bli
gammel på engelsk + e + mamma og pappa = oldeforeldre
[8D][8D]

[:D] Bare hyggelig[:D] Synes den var bra jeg da[:)]

Her er så langt jeg kom på kryssordet:
Bøye seg (Dukke)
Bag (sEkk)
ta (gRipe)sitte på hest (Ri)
Bære (løftE)
-
I stua (Sofa)
ake (sKli)
dyr (Ape)
På hesten (saL)
-
Insekt (Bie)
ikke fjell (Li)
stort dyr (Isbjørn)
-
fot (laBb)
frukt (eplE)
Plagg (genSer)
tall (To)
gre (kjemmE)
mottar (Får)
på bena (skO)
orm (maRk)
fremkomstmiddel (sykkEl)
le (fLire)
ikke billig (Dyr)
sitte på hest (Ri)
plaggdel (ermE)

EDIT: Jeg klarte jo ikke å legge det fra meg[8D]

Så bra [:D]
Så flink du er altså[:)][:)]

Og tuusen takk for at du faktisk har giddi å brukt tida di på dette[;)]

Det var et genialt kryssord- nå skal jeg jammen meg sette meg ned å lage det [:D]

Igjen- tuuuusen takk[:D][:D][:D][:D]

Back
Topp