Noen som vurderer tidlig ul?

lillevirre skrev:
Jeg har vært på tidlig UL:D:D:D:D
Har vært så nervøs men begynner å roe meg veldig nå.. Setter meg bare ned og kikker på bildet når jeg blir litt stressa.
Etter mine beregninger var jeg 8+4 den dagen og legen målte baby til 8+2 så det er ganske riktig=)
Betalte ingenting. Jeg ringte bare til sykehuset(poliklinikk for kvinnesykdommer- avd. som bruker å ta 18ukersUL) og fortalte at jeg hadde hatt en SA i høst og var gravid igjen nå. Fortalte at jeg var veldig redd for at noe var galt denne gangen også og spurte om jeg var nødt til å få legen til å henvise meg.. Men det slapp jeg og hun satte opp time bare en uke etter jeg ringte. Betalte ingenting heller=)

De målte alle str. Babyen, plommesekk, hjerterytme og fostersekk.. Og hun sa at alt var perfekt og at om man får sa før uke 12 er det enten at hjertet ikke slår riktig eller at størrelsene er feil på enten det ene eller andre..

LYKKE TIL HALI!

Så godt å lese, lillevirre. Håper du får august-skatten din!! 

Jeg har alt vert på en UL. Og skal på en ny i uke 6.. Hvordan det blit etterpå veit jeg ikke..

Jeg tenkte jeg skulle ha neste uke, er da 8 uker på vei! Betaler bare 100 kr, så da må jeg ha en titt ;-)

Vi får tidlig ul i uke 12 pga downs syndrom i familien! Dette gjorde vi i første svangerskap også, fantastisk å se :-)

Hei! Det tok vi i dag.. veldig tidelig da, 6+0.. hadde liten blødning for noen dager siden og pga tidligere sa ble jeg så stresset som en mygg. Så et lite hjerte banke på skjermen i dag, så veldig glad for valget som ble tatt :) <3

Ja skal på ultralyd neste uke, når jeg er 6+5. Følges opp hos gynekolog og sykehus grunnet tidligere historie. Gleder meg veldig til å få en titt

Legen min hadde, før jeg viste at jeg var gravid. Henvist med til en ultralyd undersøkelse. Fordi jeg har hatt litt smerter.

Så jeg skal den 13.februar, har tenkt å bruke den. Er litt spent ja.

Jeg har i dag fått bestilt ultralyd når jeg er 7+3. Gleder meg til å se et bankende hjerte, for det må det bare være <3 Dette har jeg gjort ene og alene fordi forrige svangerskap ente i sa i uke seks.

Skal til tidlig UL mellom uke 6 og 8 fordi gynekologen mistenker at min SA i nov-11 var exu. Og da er det økt fare for at det skal skje igjen visstnok. 

Jeg skal ta tidlig UL rundt uke 7-8 for å se om det er som det skal, med hjerteslag osv, og at det ikke er xu, eventuelt se om det er flere der inne ;-P
Jeg har tidligere opplevd 1 SA og 1 MA, og er selvsagt redd for at det kan skje igjen.. Så jeg bare krysser fingre og tær på at alt er i orden på den ultralyden om ca 1 uke eller 2 :)
Lykke til alle sammen

Har vert på UL i uke 5 og 6. 
Skal på privat UL i uke 11 for å se lille igjen, deretter blir det ordinær UL i uke 17-20, og deretter 3D i uke 28 <3 

Privat og 3D ul koster 1200kr.. Men vil tro det er såå verdt det! <3

Back
Topp