Noen som vurderer tidlig ul?

Ja skal i morgen, men det er grunnet 2 xu.... Så er litt spent på hva de sier i morgen. bare håper jeg får bli her inne.. eller flytte over til august ; )

Jeg skal bestille meg time til ul når jeg er 7+4 pga erfaring jeg har fra en MA for ett år siden. Så skal jeg ta ul i uke 11-12 for å måle nakkefold pga min høye alder og økt fare for downs. Så blir det ul i uke 17-19, den ordinære der termin fastsettes. Til slutt blir jeg å ta en 3D i uke 28-29, må bare ha ett bilde ;-)

Jeg regner med jeg får tidlig UL denne gangen også. Sist fikk jeg pga PCOS. da hadde je UL rundt uke 6. Med tidlig UL, tror jeg det er vanlig å ta i uke 7-8. Da har hjerte begynt å slå, å de kan se litt.

Jeg skal ha tidlig ul mandag i neste uke, da er jeg etter mine egne beregner (og dårlige hukommelse) rundt 7 uker. Det er mer for å få en ordentig bekreftelse på graviditeten og få litt mer punktlig termindato

Ja i uke 7 for hjertelyd og evnt flerlinger og i uke 11 for nakkefoldscanning. Er 41 år !

Ja jeg skal i uke ni. For å se at alt er som det skal mtp utvikling. Deretter skal jeg fint klare å vente til rutineultralyden:-)

Skulle veldig gjerne sett sånn at jeg kan roe meg litt, men syns det er veldig dyrt å betale nesten 2000,- :-(

Jeg skal ha tidlig ul, men det er ikke selv valgt. Pga historien min skal jeg ha en i neste uke og de vurderer en i uke 12-13 også. Skulle ønske jeg ikke trengte de såklart...

*09-12* skrev:
Skulle veldig gjerne sett sånn at jeg kan roe meg litt, men syns det er veldig dyrt å betale nesten 2000,- :-(

Det var dyrt ja. Tror det koster 5-600kr her..

*09-12* skrev:

What, sååå dyrt?? Her koster tidlig ultralyd tjeneste 500,- ved privat klinikk (blir dyrere senere, når man får med bilder, filmer 3D etc. - men ikke mer enn 600-700,- kr.)

jeg har allerede hatt tidlig ultralyd, betalte 55kr og skal tilbake om 2 uker for å se etter hjerteslag :-) Fikk henvisning fra legen pga MA tidligere!

Men tar dere de privat?

Ja, jeg skal i dag.
Er sykemeldt for tiden så går ofte til legen. Så ser ut som det blir ofte UL.
Legen har eget apparat. Han er jo ingen ekspert, men får jo se at alt er greit

*Twixie* skrev:
Ja, jeg skal i dag.
Er sykemeldt for tiden så går ofte til legen. Så ser ut som det blir ofte UL.
Legen har eget apparat. Han er jo ingen ekspert, men får jo se at alt er greit

heldig du er.

ringte volvat nå og de tar 1075 for tidlig ul. Fader så dyrt.

*09-12* skrev:
ringte volvat nå og de tar 1075 for tidlig ul. Fader så dyrt.

Hvis det er i Oslo så tror jeg balderklinikken er billigere. De har en superflink gyn som er ekspert på fødselshjelp!!!

Jeg har vært på tidlig UL:D:D:D:D
Har vært så nervøs men begynner å roe meg veldig nå.. Setter meg bare ned og kikker på bildet når jeg blir litt stressa.
Etter mine beregninger var jeg 8+4 den dagen og legen målte baby til 8+2 så det er ganske riktig=)
Betalte ingenting. Jeg ringte bare til sykehuset(poliklinikk for kvinnesykdommer- avd. som bruker å ta 18ukersUL) og fortalte at jeg hadde hatt en SA i høst og var gravid igjen nå. Fortalte at jeg var veldig redd for at noe var galt denne gangen også og spurte om jeg var nødt til å få legen til å henvise meg.. Men det slapp jeg og hun satte opp time bare en uke etter jeg ringte. Betalte ingenting heller=)

De målte alle str. Babyen, plommesekk, hjerterytme og fostersekk.. Og hun sa at alt var perfekt og at om man får sa før uke 12 er det enten at hjertet ikke slår riktig eller at størrelsene er feil på enten det ene eller andre..

LYKKE TIL HALI!

Back
Topp