Noen som vurderer å ta en NIPT-test i Sverige?

Vi skal nok det. Gjorde det med nr en, og var betryggende, selv om det mest sannsynlig er unødvendig :happy: Var i Gøteborg, fornøyd med det.
 
Jeg vil helst ikke vite det, sa ifra på oul sist gang også men samboer ville vite så han var der inne 5 minutter lenge enn meg:joyful: det viste seg at babyen var helt frisk:Heartblue
 
Vi skal nok det. Gjorde det med nr en, og var betryggende, selv om det mest sannsynlig er unødvendig :happy: Var i Gøteborg, fornøyd med det.

Hvor i Gøteborg var dere? Husker du hvor mye dere betalte? Det blir jo en dagstur og noen tusenlapper, men tenker at det kan være verdt det. Jeg vet ikke hva jeg ville gjort hvis de fant noe galt, men jeg vet at jeg vil vite så mye som mulig (er klar over at man ikke kan få vite alt).
 
Hmmm, jeg vil også gjerne vite hva man må betale for dette?
Vi kommer nok til å bli tilbudt duotest, men kan jo vurdere dette likevel...
 
Hmmm, jeg vil også gjerne vite hva man må betale for dette?
Vi kommer nok til å bli tilbudt duotest, men kan jo vurdere dette likevel...

Tror det koster ca. 5 000–6 000 kr, så det er jo litt.
 
Hmmm, jeg vil også gjerne vite hva man må betale for dette?
Vi kommer nok til å bli tilbudt duotest, men kan jo vurdere dette likevel...
Jeg er 38 så får tilbud om KUB test i Norge. Slik jeg forstår det vil du, hvis du har rett på duo test og den viser en høyere sannsynlighet for avvik, få tilbud om NIPT test her? Mulig jeg har misforstått men :)
 
Jeg er 38 så får tilbud om KUB test i Norge. Slik jeg forstår det vil du, hvis du har rett på duo test og den viser en høyere sannsynlighet for avvik, få tilbud om NIPT test her? Mulig jeg har misforstått men :)

Ja er det sånn?
Er usikker selv...
håper det :) jeg er også 38!
 
Hvor i Gøteborg var dere? Husker du hvor mye dere betalte? Det blir jo en dagstur og noen tusenlapper, men tenker at det kan være verdt det. Jeg vet ikke hva jeg ville gjort hvis de fant noe galt, men jeg vet at jeg vil vite så mye som mulig (er klar over at man ikke kan få vite alt).
Husker ikke nøyaktig hva det kosta, men var nok ca 5-6000. Var på Barnmorskagruppen i Gøteborg. Tok ultralyd først og så blodprøve. Hadde nok vært vanskelig hvis svaret var negativt, men...
 
Husker ikke nøyaktig hva det kosta, men var nok ca 5-6000. Var på Barnmorskagruppen i Gøteborg. Tok ultralyd først og så blodprøve. Hadde nok vært vanskelig hvis svaret var negativt, men...

Takk for svar! Det er akkurat dit vi vurderer å reise, også. Jeg blir 36 i år, så er "eldre mor", men ikke gammel nok til å få noen spesielle tester her i Norge.
 
Vi får KUB test først. Hvis det er tegn til avvik etter denne får man tilbud om NIPT test eller fostervannsdiagnostikk/morkakeprøve. Viser KUB testen at du ikke er «utsatt» er du ferdig med prøver :)

Så bra! Takk for svar :) Fint å vite hva som kommer hvis dette går bra! :)
 
Ser at NIPT-test kan tas fra uke 10+0 på gyn- nettside i Gøteborg. Normalt får man svar i løpet av ei drøy uke, men inntil 14 dager. Hva hvis svaret er positivt for en eller annen diagnose og man ønsker å avbryte svangerskapet? Tiden frem til 12. uke går jo fort.
 
Ser at NIPT-test kan tas fra uke 10+0 på gyn- nettside i Gøteborg. Normalt får man svar i løpet av ei drøy uke, men inntil 14 dager. Hva hvis svaret er positivt for en eller annen diagnose og man ønsker å avbryte svangerskapet? Tiden frem til 12. uke går jo fort.
Ja, vi diskuterte dette kan går faktisk. Forrige gang var testen positiv, så slapp å forholde oss til det. Vi satser på å enten rekke grensa i uke 12, eller i verste fall så får man det vel gjennom hos en nemnd etter uke 12.
 
Vi skal det, men har ikke booket time ennå. Hvilke uker kan man tidligst sjekke dette?
 
Vi har bestilt til 10+1. Veldig redd for hva vi skal gjøre vi det viser seg å være noe, men jeg håper å få det bekrefta at alt står bra til. Endte i MA sist, så håper bare jeg ikke trenger å avbestille denne gangen :Heartred
 
Back
Topp