Noen som vurderer å føde hjemme?

huahei

Betatt av forumet
Vet det er langt frem i tid, men jeg kjenner jeg tenker mye på det. Hadde en relativt vanskelig fødsel sist, og med årene har jeg utviklet en slags sykehusskrekk. Jeg hater alt som har med sykehus å gjøre, og kjenner jeg får angst bare av en vanlig time på sykehuset. Tenker ikke rasjonelt og vil bare hjem igjen.

Håper jeg har et sunt svangerskap, at babyen legger seg riktig og at jeg kan trygt føde hjemme. Har troen på at det vil gjør mye med opplevelsen. Hvis jeg må på sykehus håper jeg at jeg kan dra hjem igjen etter noen timer, og få barseltiden hjemme i egen seng.

Andre som har tanker om dette allerede?
 
For min del er ikke det aktuelt. Jeg fikk en såpass tung fødsel første gang med behov for en del medisinsk hjelp så for min del blir det sykehus. [emoji106]

Men jeg ønsker også å komme hjem så fort som mulig. [emoji173]
 
Antar at jeg ikke får føde hjemme og tror ikke jeg vil det heller... litt av morkaka satt fast sist gang så måtte i narkose og ta operasjon, har skjønt det er litt økt sannsynlighet for at det kan skje igjen da.
 
Jeg kunne aldri tenkt meg det, men det handler nok mest om at sykehuset er så langt unna dersom det skulle skje noe. Og det vil jeg ikke risikere. Selv om jeg hadde en ukomplisert fødsel sist. Jeg føler meg dessuten veldig trygg og godt ivaretatt på sykehuset så vår opplevelse og erfaring er nok veldig ulik[emoji173]️ har du langt til sykehuset da?
 
Har lest om det, men tror ikke jeg tørr[emoji85]
Kan tenke meg at det er godt å være i kjente trygge omgivelser og å kunne være hjemme i egen seng fra første stund. Men tror ikke det blir hjemmefødsel på meg:)
 
Back
Topp