Noen som vill dele noen fine strikke sett til nyfødt :)???

-blomsterpiken

Forumet er livet
Juli13-jentene
VIP
Eg sliter med og finne noe til den kommende bebi.. Vi har med dem 3 andre hatt strikke hentesett til dem så vill jo at h*n også skal få.. Men finner ikkje noen.. Noen som har bilde dem vil dele med meg og andre?? Og evt teppe ?? :D
 
Du kan jo strikke ett? Eller bestille av noen som strikker, hjemmelaget er jo best :)
 
Kanskje jeg misforsto deg, du ville ha strikke oppskrift kanskje? Hehe
 
Hehe ja det var det eg siktet til,strikke oppskrift :)
 
Gizom gav meg en super oppskrift på teppe :D
Jeg er førstegangs-strikker og dette klarte til og med jeg :p
Er allerede godt over halvveis ;)
Se i tråden med mitt nick (Amahel), dere r det bilde, og flere tips til strikkerier ;)
 
Her er oppskrifte hun gav meg :

Dette babyteppestrikkes bare rettstrikk og alt gjentas hele tiden, bare de første pinnene kan bry på hode bry.
Du trenger 200-250 gram garn,oppskrifter krever gram garn ikke antall nøster, men på ettiketten står det gram pr nøste, så regner du det ut.

Start med å legge opp tre masker.
Snu strikketøyet, og strikk to masker, så et kast (øk en maske), strikk siste maske og snu strikke tøyet.
strikk to masker, så et kast (øk en maske), strikk de to maskene som er igjen på pinnen, snu strikketøyet.
strikk to masker, så et kast( øk en maske), strikk de tre maskene som er igjen på pinnen og snu.
slik fortestter du på begynnelsen hver pinne etter to strikkede masker, øker du med et kast.
kastene, maskene som er økt og som ser annerledes ut når du snur, vanligvis den tredje siste masken på pinnen, skal strikkes bakfra. dvs at du stikker pinnen innfra høyre, rett mot den adre pinnen og IKKE forfra som alle andre masker... dette for å forhindre hull...

Når du har brukt opp halvparten av garnet, skal vi begynne å minke.
Heretter felles en maske ved å strikke maske nr 3og4 på begynnelsen av hver pinne sammen.
 
Fant den :) Kjempe fint teppe :) Må hive meg rundt,men holder på med en jumper til mellomste,men sliter nå når eg er komt til halsen :/
 
Flinke dere er! :)
Jeg har bestilt meg strikket sparkedress av en jeg kjenner. Men venter til jeg vet kjønnet, så vi kan få på litt mønster eller noe i "riktig" farge! :)
 
Jeg skal muligens strikke denne eterhvert, må bare bestemme meg for farge.

_DSC2151_thumb.jpg




Denne kjolen har jeg strikket tidligere og gitt bort, men tror kanskje jeg blir å lage en til jenta i magen:

_DSC2626_thumb.jpg
 
Jeg skal muligens strikke denne eterhvert, må bare bestemme meg for farge.

_DSC2151_thumb.jpg




Denne kjolen har jeg strikket tidligere og gitt bort, men tror kanskje jeg blir å lage en til jenta i magen:

_DSC2626_thumb.jpg
Hvilken garnleverandør erdias fra igjen... Har sett de før mener jeg!
 
Har så lyst å strikke en jakke og bukse til prinsen, men har ikke peiling på hvordan det gjøres, og er litt redd for å begynne på det ... :p
Mye fint å strikke til de små :)
 
Kjempe masse fint :) Har lyst på nikkers bukse og jakke viss det blir gutt,og om det blir jente vet eg faktisk ikkje...
Kjekt med forslag fra andre :)
 
Takk;)
 
Back
Topp