Noen som vil

MissOddsteen

Forumet er livet
Sensommerbarna 2016
fortelle om sin fødsel nr 2....
Eventuelt hva var forskjellen på fødsel 1 enn nr 2 ?
Jeg venter jo nr to og nr en brukte jeg 30 timer fra første ri....
Håper jo selvfølgelig på litt ferre timer, men alle fødsler er jo forskjellige :P

Min fødsel nr en tok 33 timer fra første ri, fødsel nr to tok ti timer....;-) Og nr tre tok.....eh.....tre timer ;-)

ble satt i gang med eldstemann...tok vel ca 11 timer fra første rie til han var ute...men fra ca 5 min mellom riene tok det 5 timer...(fikk epidural for riene fungerte ikke)

andremann, kom inn ble sendt hjem men snudde på veien...var bare inne på sykehuset i 50 min så var han ute...tenker det tok ca 60-70 min fra 5min mellom til han var ute.

sistemann, her tørde ikke jordmor å sende meg ut itilfelle det skulle gå fort denne gangen og...da vannet gikk hadde jeg 2 cm åpning og 30 min etter var hun ute

åh, nå blei jeg også litt luren..!! Brukte 'bare' 28 timer jeg da.. hehe.. Håper det går myyyyye fortere om det blir en neste gang!!! Masse lykke til til deg vertfall:)

*AhjerterK* skrev:
åh, nå blei jeg også litt luren..!! Brukte 'bare' 28 timer jeg da.. hehe.. Håper det går myyyyye fortere om det blir en neste gang!!! Masse lykke til til deg vertfall:)

takk emoticon

Fødsel nr 1 varte i 36 timer, fødsel nr 2 tok det 2 timer fra vannet gikk og første rie til full åpning. Hadde komplikasjoner, så i alt varte fødselen 3 timer og 3 kvarter!

Går som regel mye fortere andre gangen enn første.

Masse lykke til=)

Jeg hadde 2 veldig like fødsler, begge endte i hastekeisersnitt fordi det ikke ble nok åpning, selv om riene var der.

Men jeg tror de fleste fødsler er forskjellige så det er vel ikke noe fasit der dessverre....

Men masse lykke til, det går nok så bra så :-)

fødsel nummer 1:
våkna med rier kl 0650.. kom inn på sykehuset kl 0900 da var det 4 cm.. vannet måtte tappes, intense rier uten pause så fikk epidural.. å takk og lov for det for karen satt fast.. å 2 stk måtte dra i sugekoppen mens 2 stk lå på magen min for å få han ut.. legen sa til meg i ettertid at jeg skulle takke høyere makter for at jeg fikk epiduralen...ungen var ikke ute før 21.06.. ikke så mange timer.. men hadde fra start til slutt 30 sek mellom riene..
pjokken var 4188g 51 cm å kom med armen først...

fødlse nummer 2 :
drømmen :D:D
våkna kl 04.20.. gikk på do, å da har tydeligvis vannet gått for fikk rier rett etter på :D disse kom med en gang med 2 min i mellom så frykta at det skulle bli det samme som med føste.. kom på sykehuset kl 06. da med 4 cm.. hadde vondt men ikke så vondt at jeg i det hele tatt tenkte på bedøvelse.. dette var så mye lettere.. tuppa var ute etter 2 press (med broren pressa å dro de i 1 1/2 time) kl 11.44..

så mye kortere tid, mye mindre smerter :D

Back
Topp