Er ikke så opptatt av vekten min, egentlig, men har satt meg en grense som jeg ønsker å holde meg under. Lykkes dog ikke alltid[&:] Blir fornøyd når jeg ser vekta har sunket og litt oppgitt om den stiger, men prøver å ikke fokusere så mye på det og la det ødelegge hverdagen min.
Første gang jeg krysset grensa var etter et år på prevensjon, så da kuttet man ut prev (var flere andre grunner til det også), men har slitt med å komme under grensa igjen. Har lenge ligget å vippe på kanten før jeg føk opp igjen under forrige svangerskap, kom ned til grensa igjen under amming, men etter ammeslutt steg jeg kraftig i vekt - opp mot det jeg var på slutten av svangerskapet. Det føltes ikke bra[:'(]
Jo mer jeg fokuserte på matinntak og mangel på tid og overskudd til trening, jo mer la jeg på meg. Så kuttet jeg ut å fokusere så mye på det og da jeg ble gravid nå så var jeg nesten nede på grensa mi igjen uten å ha merket noenting - dvs ned nesten 10kg[:D]
Gikk opp ca 7kg dette svangerskapet og nå har jeg født og svettet bort 8kg på en uke og er nede på grensa mi igjen[:D]
Håper å fortsette slik enda noen kg mens jeg ammer og holder meg aktiv med mange trilleturer, så kanskje jeg kommer ned på det som vel egentlig er idealvekta mi mtp høyden.
Jeg gruer meg til å komme tilbake i jobb og bli så stillesittende igjen, for da kommer vekta til å gå opp regner jeg med, men håper jeg klarer å holde den under grensa mi , iallefall.