Noen som vil svare på dette da? Ang. vekt

lykkelita*

Forumet er livet
Hvordan reagerer dere hvis dere merker at dere har lagt på dere? Har det hendt dere noen gang i livet? Går dere mye opp og ned i vekt? Eller er dere flinke til å holde vekta? og sist men ikke minst; hvor mye bryr dere dere om hva dere veier?

klarer jeg å legge litt på meg blir jeg kjempe glad[:D] ikke for mye selvsagt, men har alltid drømt om å veie litt mer enn det jeg vanligvis gjør når jeg ikke er gravid. veier 60 og er 176 cm høy.

Er ikke så opptatt av vekten min, egentlig, men har satt meg en grense som jeg ønsker å holde meg under. Lykkes dog ikke alltid[&:] Blir fornøyd når jeg ser vekta har sunket og litt oppgitt om den stiger, men prøver å ikke fokusere så mye på det og la det ødelegge hverdagen min.

Første gang jeg krysset grensa var etter et år på prevensjon, så da kuttet man ut prev (var flere andre grunner til det også), men har slitt med å komme under grensa igjen. Har lenge ligget å vippe på kanten før jeg føk opp igjen under forrige svangerskap, kom ned til grensa igjen under amming, men etter ammeslutt steg jeg kraftig i vekt - opp mot det jeg var på slutten av svangerskapet. Det føltes ikke bra[:'(]

Jo mer jeg fokuserte på matinntak og mangel på tid og overskudd til trening, jo mer la jeg på meg. Så kuttet jeg ut å fokusere så mye på det og da jeg ble gravid nå så var jeg nesten nede på grensa mi igjen uten å ha merket noenting - dvs ned nesten 10kg[:D]

Gikk opp ca 7kg dette svangerskapet og nå har jeg født og svettet bort 8kg på en uke og er nede på grensa mi igjen[:D]

Håper å fortsette slik enda noen kg mens jeg ammer og holder meg aktiv med mange trilleturer, så kanskje jeg kommer ned på det som vel egentlig er idealvekta mi mtp høyden.
Jeg gruer meg til å komme tilbake i jobb og bli så stillesittende igjen, for da kommer vekta til å gå opp regner jeg med, men håper jeg klarer å holde den under grensa mi , iallefall.

går no alltid opp og ned nokon kilo, er ikkje kjekt å gå opp, får litt panikk, men dei forsvinn plutseleg igjen så det går igrunn greit.

Jeg er nok veldig opptatt av vekta mi[8|]
Har gått opp uten å ønske det utenom graviditet, men la både kropp og sjel i å redusere vekta igjen og klarte det[:)]
Sliter veldig med å finne en balansegang mellom veldig streng diett og usunn livstil.
Trives desidert best med veldig streng diett, selv om det er veldig godt mye av det usunne[;)]
Blir ganske så skuffet når jeg ser vekta har gått opp og jublende glad når den tikker nedover[:D]
Klarer å holde vekta lett når jeg er på den stramme linjen[:D]

har kun gått opp i vekt når jeg gikk gravid,
25 og 26 kg.
trøstet meg med at jeg var gravid[:D]

holder vekta fint til vanlig, spiser "normalt" altså det jeg ønsker.

veier i dag 65 Kg, men går nedover mot startvekt som er 60.

Har ALLTID vært tynn og ALDRI lagt på meg uansett hva jeg har spist så har aldri brydd meg om vekta, helt til jeg runda 30 og begynte å legge på meg. [:'(] Jeg er langt fra feit nå heller da men det viser alt for godt på meg som alltid har vært tynn at jeg har fått ekstra fett på kroppen. Nå er jeg jo gravid så får ikke gjort noe med det nå, men her skal det trenes skikkelig når ungen er vel ute. Normalvekt for meg før var 50-52 kg. Vekta var nok kommet over 60 kg før jeg ble gravid og liker det ikke. [:'(] Må vel si jeg gir sambo litt av skylda med all pizzaen og annen fast food han heller vil ha enn skikkelig middagsmat. Er ikke så gøy å stå og lage middag til bare seg selv og så sitter han der og spiser pizza og sånn. [:-] Har heller ikke hjulpet å få tilgang på bil som jeg gjorde da jeg flyttet inn med sambo, kjører jo samme hva vi skal. Før gikk jeg eller sykla når jeg skulle noe, i tillegg til at jeg spilte fotball. Så er bare å komme seg i aktivitet igjen og la være å spise junkfood. Sambo hadde spist pizza hver dag han om han kunne, ikke rart han eser ut heller. [>:]

jeg går i perioder opp og ned etter menssylklus... det påvirker matlysten min.
gikk på herbalife og gikk ned en del og holder meg det nå sånn ca... men enda burde mye vært gjort. HATER å være så stor som jeg er!!!

Jeg blir lettere irritert hvis jeg har gått opp en kilo. Jeg ble først overvektig etter jeg fødte Lucas. Jeg har nå gått ned 6 kilo siden februar ved å spise ett måltid om dagen, halvere middagen og ikke spise NOE etter middagen.
Bryr meg veldig om hva jeg veier, for jeg husker hvor godt og lett jeg beveget meg før, at jeg aldri trengte bekymre meg for om noen klær passet eller ikke, at jeg ikke lå søvnløs om natten i frykt for å dø av/få fedmerelaterte sykdommer, og ikke minst at jeg hadde en helt annen selvtillit ift det motsatte kjønn.

Nå er det 9 kilo som skal av- så er jeg der jeg skal være. Og denne gang har jeg ikke gitt meg, og det har gitt resultater

.

Back
Topp