Noen som vil hjelpe meg?

sengepolka

Elsker forumet
Skal begynne med sprøyter i neste syklus på dag 2... så UL etter 7 dager, men hva skjer i hele denne prosessen og sånn cirka når skjer det forskjellige? Jeg trenger virkelig grovplanlegge litt iom at jeg har en bedrift jeg må ivareta :happy:

Skal begynne med sprøyter i neste syklus på dag 2... så UL etter 7 dager, men hva skjer i hele denne prosessen og sånn cirka når skjer det forskjellige? Jeg trenger virkelig grovplanlegge litt iom at jeg har en bedrift jeg må ivareta :happy:

Tja litt vanskelig å svare på. Virker som om du skal ha kort protokoll. Tror jeg ville tatt det litt piano fra dag 7. Det avhenger litt av hvordan eggfolliklene dine vokser. De skal bli opp mot 2 mm store. Det er ikke ofte at du er ferdig stimulert rundt dag 6/7. Snakk med legen din og hør om han kan gi deg noen indikasjoner på hvor lang stimuleringen din kan bli. Mulig du må ha en kontroll til etter den rundt dag 7.

Egguthentingsdagen bør du ta helt fri. Trolig vil du være premedisinert ved uthenting. Hvis du tror du kommer til å være i god form dagene inn til innsett kan du fint jobbe. Kan være godt å slippe å tenke for mye på det som ligger og venter på laben. Du kan fint jobbe i ventetida.

Så er det avtalene til kontroll. Hvis du er privat er det ikke sikkert du trenger å bruke mye tid på venterommet. Offentlig er det sannsynlig og da bør du ta hensyn til det.

Høres ut som kort protokoll ja.
Da skal du ha kontroll etter 7 dager på sprøyter og så avhenger det av hvordan du responderer hvor lenge du må stimuleres og hvor mange kontroller du trenger.
Hvis du får mange follikler kan du kanskje kjenne det godt i magen når det nærmer seg uttak og muligens også etterpå. Da bør du ta det litt med ro og ikke drive med mye fysisk eller løfting eller sånn.

Jeg bor nesten 40 mil unna sykehuset IVF skal være, så jobbe i mellomtiden utgår... altfor lang reiseveg for evnt å jobbe en dag, men dette er ikke noe problem da jeg driver selv, jeg trenger bare planlegge litt grovt utifra ansatte :) Ul kan jeg HELDIGVIS ta hos privat lege i nærheten av hjemsted. Hva er foskjellen på lang og kort protokoll?

Tusen takk jenter for at dere forklarer meg litt, jeg trenger virkelig å kunne planlegge litt fremover...

Jeg bor nesten 40 mil unna sykehuset IVF skal være, så jobbe i mellomtiden utgår... altfor lang reiseveg for evnt å jobbe en dag, men dette er ikke noe problem da jeg driver selv, jeg trenger bare planlegge litt grovt utifra ansatte :) Ul kan jeg HELDIGVIS ta hos privat lege i nærheten av hjemsted. Hva er foskjellen på lang og kort protokoll?

Tusen takk jenter for at dere forklarer meg litt, jeg trenger virkelig å kunne planlegge litt fremover...

Lang protokoll innenbærer at du blir satt på en medisin som nedregulerer deg, dvs undertrykker din naturlige syklus slik at eggløsning ikke kommer for tidlig. De fleste bruker en nesespray for dette. Men man kan også bruke procren, ei sprøyte som settes. Du ringer da uansett inn til klinikk når du fikk mens.

Når det har fått kontrollert at du er nedregulert starter stimuleringen. Med nedregulering ca 1-1,5 mnd stimulering alt fra 9-16 dager

Kort regime begynner stimulering dag 2/3 i syklus. Ved dag 5/6 blir man satt på medisin som skal hindre eggløsning. Kan allikevel ha stimulering opp mot 15/16 dager

Back
Topp