Noen som vil dele...

BellaBABY

Forelsket i forumet
Snøfnuggene 2018
resultater etter glukosebelastning?
Tok den idag og hadde 5,6 fastende og 7,6 etter 2 timer
Målte i fingeren

Tenkte det kunne være morsomt å sammenlikne! Syntes mitt var høyt selv om det ikke er for høyt liksom.

Jeg må sannsynligvis ta den. Fikk iallefall beskjed av jordmor forrige gang om at jeg måtte ta den fordi jeg ikke er normalvektig. Aldri tatt det med de to andre.... men jeg har ikke hørt noe mer. Hvor langt på vei er du?

Jeg må sannsynligvis ta den. Fikk iallefall beskjed av jordmor forrige gang om at jeg måtte ta den fordi jeg ikke er normalvektig. Aldri tatt det med de to andre.... men jeg har ikke hørt noe mer. Hvor langt på vei er du?
Jeg er 23 uker i morgen. Men har skjønt deg slik at den egentlig skal tas mellom 24-28 uker. De sier nok ifra å passer på at du får tatt den om det er nødvendig:)

Ja, jeg er 21 pluss ettellerannet og skal til jordmor igjen i uke 24. Regner med at jeg får papirer av henne som jeg skal ta med meg på blodbanken.

Jeg tok den er dag. I fingeren var den 4,6 før testen (helt perfekt sa de) så tok hun blodprøve før drikken, ventet i to timer og så ny blodprøve. Får sannsynligvis svar på torsdag.
Leste i en tråd at de må ta blodprøve og ikke bare i fingeren, ellers viser den ikke riktig.

Sniker fra desember.

Jeg skal ta den i morgen. Hva er grensen for om man har svangerskapsdiabetes eller ikke og hva er bra resultater?

Sniker fra desember.

Jeg skal ta den i morgen. Hva er grensen for om man har svangerskapsdiabetes eller ikke og hva er bra resultater?

Resultatet skal være under 5,5 før testen og under 8 etter testen mener jeg å huske.

Jeg tok den er dag. I fingeren var den 4,6 før testen (helt perfekt sa de) så tok hun blodprøve før drikken, ventet i to timer og så ny blodprøve. Får sannsynligvis svar på torsdag.
Leste i en tråd at de må ta blodprøve og ikke bare i fingeren, ellers viser den ikke riktig.
Det stemmer ikke helt. Men det er forskjellige referanseområder for om du tar blodprøve eller stikk i fingeren. Så det viktige er at de tester blodet på samme måte før og etter, ellers kan det bli feil :) 4,6 fastende er jo veldig bra :)

Jeg som fikk beskjed på sykehuset og lege ved oppfølging at den skulle vært tatt venøst :) jeg fikk svar rett over grensa slik at jeg skal følges opp-måler derfor blodsukkeret hver dag. Såvidt jeg forstod det gir de prøvesvarene fra fingeren en god indikasjon på hvordan det ligger an med blodsukkeret, men for meg som fikk et resultat som var rett over grensa hadde det vært greit å vite om det var 100% korrekt..
Uansett så har det vært greit å komme seg tilbake på "den smale sti" når det gjelder kosthold:) er jo bare bra for både meg og babyen

Back
Topp