noen som vil dele erfaringer?

babytutta

Forumet er livet
fra egguttak til innsett.
åssen ting foregikk, og hva dere gjorde i denne prosessen...kom med detaljer hehe. er så spent nå![:D]

Uttaksdagen startet med en paracet og en vival en time før uttak, fikk så en slik veneflon i armen før jeg ble henvist på operasjonsrommet.. Der fikk jeg morfin i veneflonen og bedøvelse på hver side ved eggstokker. De tok ut eggene med et langt "sugerør", vi så alt på en skjerm pga ultralyd bilde. Det var faktisk veldig spennende. Samboer satt bak hodet mitt og "passet" på meg og det var veldig godt...[;)] Da de hadde fått ut alle egg fikk vi se et av de på skjemen igjen. Ble så trillet til et overvåkningsrom, der jeg skulle ligge i ca 30 minutter til oppservering. Man får ikke kjøre bil etter uttak, pga morfin og smertestillende du får...Fikk så litt info før vi dro hjem. Startet med crinone samme dag hvis jeg ikke husker feil.

Dagen etter fikk jeg tlf om hvor mange egg som hadde blitt befruktet, også skulle de dele seg fint til innsett dagen.

På innsett dagen får du vite hvor mange som har overlevd dele prosessen også får du se det egget som blir satt inn...kjempe artig. Skulle møte med full blære, ikke tisse på den siste time før innsett og helst drikke en halv liter vann. Dette gjør det lettere for legen å se hvor han skal sette egget. Dette går så raskt og er totalt smertefritt...etterpå var det bare å gå på do å tisse...puhh det var godt iallefall. Så fikk vi mer info fra en sykesøster også var det bare å dra hjem og vente i 14 dager til testing...[;)]

Sånn gikk det under mitt uttak og innsetting...håper du fikk et litt bedre bilde om hvordan ting foregår[;)]

hmmmm, det var godt å lese faktisk,lite smerter,ja det liker eg[:D]

men kossen fungerte du mellom uttak og til du satt inn igjen?

Fy flate, så mye bedøvelse du fikk Sess1976. Det fikk ikke jeg.

Stemmer veldig godt det Sess1976 skriver om hvordan dagen ved uttak er. Men fikk ikke så mye bedøvelse. Fikk også kanyle i armen. Med fikk ikke noe medikamenter før jeg satte meg i en vanlig gynekolog-stol. ( Litt morfin )
Hver gang jeg så AU puttet sykepleier i litt mer medisin, men tror det var noe smertestillende. Fikk aldri vite (spurte heller ikke) åssen medisin det var.
Det var en lege, 2 sykepleiere og en fra laberatoriet på rommet sammen med meg, så følte jeg var i trygge hender. Så satt jo min kjære ved siden av meg hele tiden.

Etter inngrepet ble jeg trillet tilbake på rommet, hvor jeg lå en times tid. Fikk heller ikke lov til å kjøre bil den dagen. Tok crinone når jeg kom hjem.

Ringte selv til lab dagen etter for å høre resultatet. Hvor mange som var blitt befruktet.
Når jeg kom hjem etter uttak, lå jeg på sofaen resten av kvelden og det gjorde jeg stort sett dagen etter også. Var sår og støl. [&:] 

Å sette inn er helt smertefritt. Men veldig spennende å komme inn for å høre hvor mange som har overlevd natta, og evt om du får noen på frys. [:)]

har svart deg i babytutta-tråden[;)]

takk[:)]

jeg fikk 1500mg paracet og 5 vival en halv time føre jeg gikk inn, kom inn i stolen da blei kanylen satt inn og morfin gitt. så vasket han meg, noe jeg syns det var verst,så bedøvelse på hver side av eggstokkene, så startet det, kjente ingenting fikk se ting på skjermen og sykepleier leste stadig opp antall egg, jeg kom ut av dette ganske fort, følte meg ganske dopet ja :)
så blei jeg trillet inn på rom og måtte vente der i minst 15min fikk info av sykepleier og kjørte da hjem, følte meg jo ganske mørbanket når jeg ikke var dopet lenger, måtte jo også drikke opptill 3 liter vann pga overstimulering, så resten av dagen gikk med til å bare ligge på sofaen og drikke vann, det samme tirsdagen så inn igjen på onsdag for å sette inn, det gikk greit men følte meg jo som en oppblåst ballong siden jeg var overstimulert,måtte også ta en blodprøve den dagen føre de satt inn for å sjekke om jeg var i faresonen for skikkelig overstimulert. var jo greit så satt inn 1 egg.
hjemturen hjem var ikke mye god,ihvertfall når jeg skulle ut av bilen huff ikke godt, så jo ut som en pingvin sa mannen min, hehe.

ORIGINAL: VilSåGjerne

hmmmm, det var godt å lese faktisk,lite smerter,ja det liker eg[:D]

men kossen fungerte du mellom uttak og til du satt inn igjen?

Etter uttaket var jeg veldig trøtt, så mens samboer måtte i et møte på jobben fikk jeg låne sengen til svigermor der jeg sovnet kjapt...ellers levde jeg helt som vanlig, gjorde daglidagse ting dagene frem til innsett...[:)]

En annen ting...jeg kan ikke huske at vaskingen var ille i det hele tatt, har lest at flere syntes det var så ille..så det ser ut til å variere veldig fra person til person...

ORIGINAL: * Bobbo *

Fy flate, så mye bedøvelse du fikk Sess1976. Det fikk ikke jeg.

Stemmer veldig godt det Sess1976 skriver om hvordan dagen ved uttak er. Men fikk ikke så mye bedøvelse. Fikk også kanyle i armen. Med fikk ikke noe medikamenter før jeg satte meg i en vanlig gynekolog-stol. ( Litt morfin )
Hver gang jeg så AU puttet sykepleier i litt mer medisin, men tror det var noe smertestillende. Fikk aldri vite (spurte heller ikke) åssen medisin det var.
Det var en lege, 2 sykepleiere og en fra laberatoriet på rommet sammen med meg, så følte jeg var i trygge hender. Så satt jo min kjære ved siden av meg hele tiden.

Etter inngrepet ble jeg trillet tilbake på rommet, hvor jeg lå en times tid. Fikk heller ikke lov til å kjøre bil den dagen. Tok crinone når jeg kom hjem.

Ringte selv til lab dagen etter for å høre resultatet. Hvor mange som var blitt befruktet.
Når jeg kom hjem etter uttak, lå jeg på sofaen resten av kvelden og det gjorde jeg stort sett dagen etter også. Var sår og støl. [&:] 

Å sette inn er helt smertefritt. Men veldig spennende å komme inn for å høre hvor mange som har overlevd natta, og evt om du får noen på frys. [:)]

Ja mulig jeg fikk mye bedøvelse..trodde det var normalt jeg..men nå har jeg jo hørt her inne at alt under denne prosessen varierer veldig fra klinikk til klinkk, eller på sykehusene rundt om i landet...

Back
Topp