Noen som vil dele erfaringer om innkjøp?

Happymom

Forelsket i forumet
Julikulene 2020
Dette er mitt 3 sommerbarn, men jeg husker ikke hva jeg kjøpte inn av klær til de andre. I går fikk jeg hjem korterma bodyer, men kan babyene bruke det? Svigermor snakker ikke om annet enn at vi må passe på så babyen ikke fryser:hilarious:
Hvor mye har dere handlet inn(eller skal handle inn etterhvert)? alt fra pysj til sokker;)
 
Jeg har noe nøytralt fra storebror, men føler meg bittelitt stresset i denne situasjonen - skulle gjerne ha vært å handlet resten :p MEN sist fikk vi i august, og da gikk det mye av langermet body inne ved dagtid og i vogn med teppe. tenker å handle med meg luer, pysj, sokker, langermet body, heldrakter og bukser.
 
Nå er dette mitt første barn, men tenker litt som så. Sommeren kan variere, både varm og kald. Ungen kan være en frossenpinne eller kjempevarm. Så det er kanskje litt vanskelig å si på forhånd. Rett meg gjerne dere som har barn, men jeg har tenkt dette så langt. Er det litt kaldt, så legg nedi et ekstra teppe eller ha på en jakke kanskje?
 
Storesøster ble født i juni sommeren 2018 og jeg husker veldig godt at den sommeren var varm så hu lå i enten bare bleia eller så hadde hun kortermet body på. Var mye nøytralt da så blir brukt igjen denne gangen å:) men tenker å kjøpe noe nytt å:D får se når vi nærmer oss sommeren. Få unna viruset som herjer først
 
Storesøster er mai 2018 baby, hun brukte nesten ikke klær før hun var 3 måneder :hilarious: hentesettet tok vi på på sykehuset, tok bilde og tok det rett av igjen for det var 30 varmegrader. Men da brukte vi mye kortermet body og ei tynn bomullslue, og bambus musselin blanket. Både ute og inne. Var jo stort sett varmere ute enn inne, selv om det ble ulidelig varmt inne også...
Hvis det var mer normale temperaturer brukte vi heldrakter mest.
 
Storesøster er mai 2018 baby, hun brukte nesten ikke klær før hun var 3 måneder :hilarious: hentesettet tok vi på på sykehuset, tok bilde og tok det rett av igjen for det var 30 varmegrader. Men da brukte vi mye kortermet body og ei tynn bomullslue, og bambus musselin blanket. Både ute og inne. Var jo stort sett varmere ute enn inne, selv om det ble ulidelig varmt inne også...
Hvis det var mer normale temperaturer brukte vi heldrakter mest.

takk for svar! Da kjøper jeg litt korterma også:Heartpink
 
Jeg har et sen-høstbarn fra før. Har noe nøytralt fra ho, det er da langarma bodyer i de minste størrelsene. Har kjøpt noen korterma bodyer i tillegg + bomullsbukser. Norsk sommer kan jo være 15 grader eller 30 grader :hilarious:
Har ikke kjøpt så innmari mye da jeg fikk mine favoritter sist og regner med at jeg får det nå også. Da blir det gjerne de samme klærne som blir brukt om og om igjen selvom jeg har mye liggende :p
 
Her blir han å arve masse klær fra srorebrørdrene. De er vinterbarn, født i januar og november. Har endel bodyer med lang arm og noen få med kort arm. Har også strømpebukser og tynne bukser. Får se om jeg slenger inn en nettbestilling på sommerklær etterhvert som det nærmer seg juni:)
 
Dette er mitt 3 sommerbarn, men jeg husker ikke hva jeg kjøpte inn av klær til de andre. I går fikk jeg hjem korterma bodyer, men kan babyene bruke det? Svigermor snakker ikke om annet enn at vi må passe på så babyen ikke fryser:hilarious:
Hvor mye har dere handlet inn(eller skal handle inn etterhvert)? alt fra pysj til sokker;)
Ja, jeg lurer også på dette. Virker utrolig vanskelig å se for seg hva man trenger og hva som er praktisk. Hvilke størrelser kjøper dere i første omgang?
 
Storesøster ble født i juni sommeren 2018 og jeg husker veldig godt at den sommeren var varm så hu lå i enten bare bleia eller så hadde hun kortermet body på. Var mye nøytralt da så blir brukt igjen denne gangen å:) men tenker å kjøpe noe nytt å:D får se når vi nærmer oss sommeren. Få unna viruset som herjer først

Jeg har en gutt født i starten av juli 2018, og han brukte bleie og kanskje en kortermet body i ny og ne. På tur hadde vi en tynn ullbody og i stelleveska lå det en tynn ullbukse, en tynn ullue og et helseteppe i tilfelle det skulle bli kjølig. Hadde badetermometeret i vognen, og det visste 32/33 grader, så vi har masse ubrukte klær i de minste størrelsene etter storebror :hilarious:
 
Jeg fikk denne på mail i dag, og syns den var nyttig:)

Forslag til din første innkjøpsliste
Vår- og sommerbarn:
• kortermede bodyer med enkel knepping
• løstsittende bukser i tynt materiale
• tynn lue

Høst- og vinterbarn:
• langermede bodyer og bukser
• myk overall og vognpose
• votter og varme sokker
• tykk lue som dekker ørene

Alle barn:
• stelleveske som kan brettes ut til en stellematte med plasttrekk, og som har lommer til bleier, kluter osv.
• bilsete som passer til bilen deres (ikke glem å koble ut kollisjonsputen!)
• noen få bodyer, kort- eller langermede avhengig av årstid
• noen få sparkedresser, sparkebukser eller strømpebukser
• noen få pysjamaser
• strikkejakker og/eller andre jakker
• noen få par sokker – med myk strikk
• et par tepper du kan tulle barnet inn i, gjerne i bomull
• tynn eller tykkere lue, avhengig av årstid
• bleier – begynn med Libero Newborn 1 eller Libero Touch 1, som passer til alle barn mellom 2 og 5 kilo. Les hvordan du enkelt bytter bleie, eller se den korte filmen vår
• bomullskluter til å tørke gulp med
• vugge eller sprinkelseng
• sengetøy og dyne samt gjerne en tynn pute
• tisselaken til å legge under lakenet hvis det blir mye i bleien eller hvis barnet kaster opp
• barnevogn med uttagbar innsats som du kan bære barnet i, regntrekk og/eller myggnett
stellebord
• en fin uro du kan henge over stellebordet, og som barnet kan la seg fascinere av
• stelleunderlag
• våtservietter
• et lite vaskefat eller en skål som kan stå ved siden av stellebordet hvis du ikke har tilgang til rennende vann akkurat der
• babyolje - les om hvordan du steller barnets hud
• babybadekar - les tips om bading eller se filmen vår om hvordan du bader barnet
• badehåndkle i bomull
• febertermometer - les om barn og feber
bæresele eller -sjal

Til deg selv:
amme-bh, ammeinnlegg for lekkende bryster og bind til deg selv
 
Jeg har en gutt født i starten av juli 2018, og han brukte bleie og kanskje en kortermet body i ny og ne. På tur hadde vi en tynn ullbody og i stelleveska lå det en tynn ullbukse, en tynn ullue og et helseteppe i tilfelle det skulle bli kjølig. Hadde badetermometeret i vognen, og det visste 32/33 grader, så vi har masse ubrukte klær i de minste størrelsene etter storebror :hilarious:
Ja helt enig. Alltid greit å ha med litt ekstra klær når man er på tur for været/temperaturen i norge er veldig variert:happy:
Har en del sommerklær fra storesøster som ikke ble brukt men blir vell brukt i år. Håper jo at sommeren i år ikke blir like varm som 2018.
 
Sniker litt

På juli 17gutten brukte vi langermede bodyer og løse bukser fra vi reiste fra sykehuset. På sykehuset (Haukeland) var han stort sett bare i bleia, da dagene vi var der var de varmeste den sommeren, og KK og varm sommer ikke er den beste komboen.
Hadde to kortermede bodyer, men de ble ikke brukt uten noe over.

Hadde handlet det meste i str 56 og oppover, så måtte en tur etter han var født og kjøpe litt mer i 50
Ellers hadde vi strikket ullsett (hentesett, men han hadde det ikke på seg hjem fra sykehuset) i grei str så han kunne bruke det litt utover høsten
Tynn ull lue
Tynn bomullslue
Helseteppe
Strikket ulltepper
 
Ja, jeg lurer også på dette. Virker utrolig vanskelig å se for seg hva man trenger og hva som er praktisk. Hvilke størrelser kjøper dere i første omgang?

jeg har kjøpt mest i str 56 og 62, kanskje 2 bodyer i 50:happy: storebroren var 4kg og 53cm, så vi rakk nesten ikke å bruke str 50. Så jeg tenker jeg begynner med 56, så får heller mannen gå ut å kjøpe mer i str 50 hvis han skulle bli liten;)
 
Back
Topp