Siden jeg har tvillinger i magen har jeg fått vite at ved en vaginal fødsel (som jeg virkelig ønsker) MÅ jeg ha epidural (noe jeg virkelig IKKE ønsker) Hadde ingen smertelindring under forrige fødsel, og følte kroppen og jeg hadde et strålende samarbeid. Grunnen til at jeg må ha epidural denne gangen skjønner jeg jo, og krangler derfor ikke på dette, men vil forberede meg mentalt på hvordan det er å føde med epidural. Jeg har trua på at hvis man er godt mentalt forberedt på ting man kan forberede seg på under fødselen, slipper man unødvendig stress og usikkerhet "in the moment".
Derfor håper jeg at dere som har født med epidural før vil hjelpe meg. Del alt av erfaringer, positive OG negative. Inkluder gjerne: Er det vondt å få selve epiduralen? Hvor fort virker den? Må man ligge pal på ryggen i senga da? Er man liksom nummen i underlivet og beina? Kjennes riene annerledes ut? Hvordan opplevde du å føde med epidural? OSV.
Tusen takk for at du vil hjelpe meg!!!!!
Derfor håper jeg at dere som har født med epidural før vil hjelpe meg. Del alt av erfaringer, positive OG negative. Inkluder gjerne: Er det vondt å få selve epiduralen? Hvor fort virker den? Må man ligge pal på ryggen i senga da? Er man liksom nummen i underlivet og beina? Kjennes riene annerledes ut? Hvordan opplevde du å føde med epidural? OSV.
Tusen takk for at du vil hjelpe meg!!!!!