Jeg har vært til samtale med Jordmor på sykehuset i dag, grunnet to langvarige og vanskelige fødsler. Det som går igjen i begge fødslene er en utrolig lang latensfase. Jeg har fått regelmessige rier fort og åpnet til 3 cm på bare et par timer, men deretter har jeg hatt dårlige (men forferdelig vonde!!) rier og mange, mange timer med stillstand i åpning selv om riene har haglet på. Barna har hatt problem med å komme godt med i bekkenet, og riene har rett og slett ikke vært effektive nok. Når jeg først har kommet meg over 7 cm, så har det derimot gått raskt. Med forrige barnet Gikk det knapt en time fra 7 cm åpning til han var ute, med trykketid på bare 10 min, til tross for vanskelig skulderforløsning.
Jordmor anbefalte meg derfor modningsakupunktur fra uke 36/37, fordi det kan hjelpe til med å korte ned latensfasen, og jeg lurer på om noen har erfaringer å dele?
De tilbyr ikke det på sykehuset, men hun gav meg et navn som hun anbefalte
Jordmor anbefalte meg derfor modningsakupunktur fra uke 36/37, fordi det kan hjelpe til med å korte ned latensfasen, og jeg lurer på om noen har erfaringer å dele?
De tilbyr ikke det på sykehuset, men hun gav meg et navn som hun anbefalte