noen som vil berolige meg litt?

nyspirepågang

Blir kjent med forumet
hadde en ma for bare noen få mnd siden, og er nå gravid på nytt. har desverre fått ny fastlege som var meget opptatt av klokken sin da vi var der...
sliter med mye smerter nederst i magen, mye kvalme og brekninger, takket ja til 1 års vikariat rett før jeg fant ut jeg var gravid, så sliter med flere tanker på hvordan dette går, om vi i det hele tatt vil beholde eller miste denne gangen også..

Ingen av oss har dessverre noen garanti for om det går bra med babyene (hverken inni eller utenfor magen), men kunsten å takle det er for meg å ta en time, en dag av gangen, være rolig mentalt, og tenke positivt. Jeg har mistet flere ganger, men har to friske nydelige barn, og er 7 uker på vei nå. Blir stadig tryggere, for hver dag. Det blir som det blir, uansett, og du kan heller gjøre deg selv tjenesten å slappe av i hodet, heller enn å stresse med noe som er utenfor din kontroll uansett. Jeg tenker sånn: Et tredje barn får jeg, vet ikke når, men jeg vet det kommer. 
Dessuten høres det ut som at du har alle de riktige symptomene!
Slapp av, kos deg, nyt denne tiden som egentlig er veldig spesiell! Et lite liv vokser i magen din!
Og jobben: Den kan vel komme i andre rekke, hvertfall hvis du er i dårlig form?

...og legen ville jeg ikke vært så opptatt av, du kan jo gå til jordmor istedet? Dessuten kan du jo spørre etter tidlig UL siden du har hatt en MA?

vi fikk avslag på tidlig ul, legen ville ikke si noe om hvorfor, fikk bare en masse svada. så vi har bestilt time på privat klinikk :)
ikke lenge igjen, men det er vell klassisk at tiden går sakte som gravid?
er spent og redd, prøver å ta en dag om gangen og får innimellom veldig vondt a min kjære som må holde ut med meg :) mini er heldivis på ferie enn så lenge og slipper unna.
det er vell lite annet å gjøre enn
det er likevell godt å snakke med andre som har tilsvarendes erfaringer :) kjenner desverre veldig få her jeg bor og enda ferre på min alder som har eller venter små

Jeg hadde byttet fastlege! synes det er veldig rart at du ikke fikk tidlig UL... første svangerskap sendte fastlegen meg til til ul med en gang jeg følte det var noe galt, er viktig at den gravide ikke bekymrer seg for mye og dette skal legen ta hensyn til.

Kanskje du kan ta en prat med fastlegen din og forklare hvordan du har det, dersom han/hun ikke tar deg på alvor, så er det bare å bytte.

Jordmor tror jeg ikke du kan få før etter 24 uker... er sånn her ihvertfall.

MissTussi skrev:
Jeg hadde byttet fastlege! synes det er veldig rart at du ikke fikk tidlig UL... første svangerskap sendte fastlegen meg til til ul med en gang jeg følte det var noe galt, er viktig at den gravide ikke bekymrer seg for mye og dette skal legen ta hensyn til.

Kanskje du kan ta en prat med fastlegen din og forklare hvordan du har det, dersom han/hun ikke tar deg på alvor, så er det bare å bytte.

Jordmor tror jeg ikke du kan få før etter 24 uker... er sånn her ihvertfall.

Jeg også ville vurdert å bytte fastlege...... de må jo ha litt empati og forståelse.

jeg var inn igjen og snakket med fastlegen om avslaget, ble bare møt med en kald skulder og sykelig opptatt av klokken sin... jeg holder på å bytte! går ikke frivelig tilbake til det neket!
synest det er veldig rart vi ikke fikk innviliget jeg og, det er meget stor risiko for at vi får hjertebarn og mest sansynlig derfor vi hadde ma sist..
noe som han vet!

Back
Topp