noen som vett??

mette86

Flørter med forumet
hvor mange ml jeg kan rekne med Jonathan drikker per måltid??
Greia er at på fredag så skal jeg og Eirik ut på fest, og jeg har pumpet meg en del, og skal pumpe meg denne uken også, slik at mamma som skal passe han skal kunne gi han flaske med mm.

Men for å vere sikker på at jeg pumper nok så bare lurer jeg på dette.... ca ml per måltid, han skal være hos de fra han legger seg ca kl 6, til ca 10 dagen etterpå :)

Her drikker snuppa ALLTID 230ml til hvert måltid...
Men nå er ho et lite matvrak og [:D]

gutten min spiser mme, og spiser også ca 230 ml til hvert måltid :-)
han er 5 mnd

Her drikker han bare 120- 150 ml per måltid. Men er mme, om det har noe å si. Også får han grøt til kvelds, og da drikker han bare i mellom 60-90 ml mme.[:)]

ORIGINAL: Zezamie

gutten min spiser mme, og spiser også ca 230 ml til hvert måltid :-)
han er 5 mnd

Er mme her også

Nå har vi bare hatt barnevakt en gang før jul og da holdt det akkurat med 250ml mm tilsammen i løpet av natta og frem til ca 10. Men hun fikk morsmelk av meg før hun skulle legge seg[:)]
Men kan jo hende det er lite, ikke vet jeg. Vansklig med denna puppen synes jeg

Aner ikke, for jeg klarte selv å beregne feil en gang. Så ville hatt noen kartonger nan stående om du ikke får pumpet masse.
Hvis du føler du klarer å pumpe nok så kan du jo gi han flaske en kveld og se?

takk for alle svarene :) jeg har pumpet nesten 1 liter til nå som jeg tenkte jeg skulle ta med til foreldrene mine, også har de noen kartonger med nan i tillegg :) håper at det holder :)

ORIGINAL: mette86

takk for alle svarene :) jeg har pumpet nesten 1 liter til nå som jeg tenkte jeg skulle ta med til foreldrene mine, også har de noen kartonger med nan i tillegg :) håper at det holder :)

hahaha[:D] GANSKE sikker på at en liter skal holde ja :)

[:)]

...hadde holdt i dagevis her[;)]
drikker mellom 80 og 160 her, vanligvis 120....

oki:) jeg har ihvertfall pumpt masse då, men då kan eg bare ha de i frysen viss han ikkje drikke så masse :):) har ikkje begrep om kor masse han drikke når eg kun gir han pupp liksom :)

En tommelfingerregel seie at babyen ska ha 15% av kroppsvekten sin hver dag. Dersom barnet er 5 kg, så er 15% av dette 750 gram. Barnet skal da ha 750 ml melk pr dag. Dersom barnet spiser 6 måltider i døgnet så vil det ha ca 125 ml melk pr. måltid.

eg har beregnet 150 ml pr måltid.. Hu har kje alltid spist så mye,men då har me hvertfall hatt nok mat.

Gutten vår som straks er 6 mndr får mme av 150 ml vann, fikk av 180 ml en periode men han gulpet så mye (og vekta skøyt i været) så gikk ned til 150 igjen, gulper mindre og han er fornøyd.

Back
Topp