Noen som vet.....

Sappy

Betatt av forumet
jeg har ei jente på 4 år. Var veldig fornøyd i bhg frem til den pedagogiske lederen
kom tilbake fra permisjonen.

Gjør en lang fortelling kort.. hun sendte en bekymringsmeldingtil barnevernet om småting
engangshendelser. Noen eksempler : hun påpekte at jenta mi har gule og stygge tenner.
Var på førstekontroll hos tannpleier, som sa at jenta mi har barnebelegg som kan pusses
vekk over tid. Dette er helt normalt og forekommer hos mange barn.

Et annet problem i følge henne var at vi slet med klær på henne. Jeg ville gjerne hun skulle gå med
snekkerbukse en dag i bhg. Men hun ville ikke og var veldig sur på vei til bhg. Tenkte jeg skulle fortelle
det til henne, hvorfor hun var litt lei seg den dagen [&:].

Et til : Når far hentet henne, pleier han å ta med jenta kle på henne og kommer hjem. Han tar ikke en prat med de ansatte. Hun (ped. leder) påstod at far har alltid dårlig tid når han skal hente/levere henne.

Det groveste er at jeg ble anklaget av ped lederen at jeg har slått barnet mitt. Ifølge en annen ansatt i bhg som sa hun så at jeg slo barnet mitt på ryggen [:-] Jeg pleier å holde jenta mi i begge armer og går ned på kne, i hennes høyde for å snakke med henne.

Barnevernet har gjort undersøkelse av saken, og den er blitt henlagt.
De har ikke funnet noe som har med vold å gjøre i familien min.
Jeg har fått ros på at jeg er flink pedagogisk med barnet mitt [:)].

Jeg har ingen tillit til de voksne i den bhg lenger. De har ikke lyttet til meg.
De har ødelagt selvtilliten min. Jeg føler meg helt knust etter de falske anklagelsene [:o][:o][:o].

Hva skal jeg gjøre ??

Noen som har noen erfaringer å dele med ??

Hvis jeg bytter bhg, får den nye bhg informasjon fra den gamle ???

Kommer dette til forfølge oss videre med tanke på til en annen bhg????

aner ikke, men det der må jo være jævla kjipt... Ville nok prøvd å bytte bhg..

Jeg ville ha bytta bhg. Hvordan skal barnet stole på de ansatte når du ikke gjør det?

Tro meg.... Jeg har hatt det helt j**lig.

Har snakket med fastlegen min, hun kjenner meg og jenta veldig godt.
Hun ble veldig overrasket. Hun støttet meg og sa det den dama er veldig hysterisk [:@]

Jeg har måttet bruke sovemedisin, takket være denne pedagogiske lederen [&o]

Har opplevd noe av det samme, men med skolen.. Huff.. Saken ble jo så klart raskt henlagt, men det var likevel veldig ekkelt, og rykter i bygda går fort.. Vi gjorde det "enkelt" og flytta. [8D] Hadde aldri klart å sende barnet mitt tilbake til den læreren som var fant på sånne løgner om oss.. [:@] Hadde byttet bhg om jeg var deg.  

Hadde byttet tvert![:(] huff så fælt det må være å bli beskyldt for sånn[&o]

Jeg hadde garantert byttet [:@][:@]

Vi var i en litt annen situasjon, hvor vi flyttet fra oslo og hit. Fikk bh plass 500 m fra hjemme vårt, etter 3 uker hadde
vi samtale med ped. leder. Hun mente at han ikke var helt normal, han var en outsider og ble ikke med i leken.. han reagerte ikke
på ting. Hun fryktet rett og slett at han hadde en kromosomfeil [8|][&:] [:@]   gudskjelov var mannen min med, og han ble så sint at
han sa at vi kom aldri tilbake til den barnehagen med han. Hvordan skulle han rukket å bli kjent, og utadvent etter 3 uker da, han
var tross alt 5 år. De er ganske store og sjenerte i den alderen. Jeg flyttet han tilbake til Oslo, i naturbarnehagen han hadde gått
hele livet. Jeg kjørte 3 mil hver dag i 1 år, og hun ped. lederen som hadde hatt han før, tok det alvorlig, da jeg sa hun andre
hadde sagt. Hun kjørte en test på han, og han skåra topp!! Ikke no galt. Han går nå i 4 klasse, har aldri hørt noe mer om
kromosomfeil..   Det er bare noen pedledere som skal være så forbanna bra og importne!!!  aaargh..[:@][:@]

Også ville jeg latt denne dama få noen konsekvenser, for jeg irriterer meg grønn hver gang jeg møter det gliset til henne vi hadde,
på butikken!!  -har selvfølgelig ikke pernille i den samme bh nå da [8D] men en annen her hjemme, superfornøyd!!

Vi har prøvd å snakke med styreren i den bhg.
Hun hører ikke på oss i det hele tatt. Hadde en møte med henne idag, men huff... Bortkastet tid [:(][:(]

Vi har bestemt å prøve å sende barnet i privat bhg nå.

Det som er trist er å se og høre jenta mi snakke om barna og bhg [:o][:o]
Hun trivdes veldig godt i bhg, og jeg har aldri hørt henne gråte og nekte om å gå i bhg.

Jeg håper bare at dette ikke blir fulgt oss videre når vi nå søker om nytt bhg.
Vil begynne på nytt nå, selv om jeg føler jeg er blitt skeptisk til bhg personale [:'(]

Har fått god støtte fra helsestasjonen også, kanskje jeg skal be dem hjelpe meg med å komme over skepsisen til bhg ansatte.....

Jeg ville tatt en samtale med den nye barnehagen tror jeg  [8|] og fortalt hvordan ståa var.. 

jeg ville rapportert ped.leder videre jeg.
Snakket med fastlege, og helsesøster om hva du har opplevd.
Hør med dem hva du bør gjør videre med denne saken! Hadde ikke godtatt å bli falskt anklaget.
Så ville jeg ha bytta barnehage!

ORIGINAL: _Vimsa83_

jeg ville rapportert ped.leder videre jeg.
Snakket med fastlege, og helsesøster om hva du har opplevd.
Hør med dem hva du bør gjør videre med denne saken! Hadde ikke godtatt å bli falskt anklaget.
Så ville jeg ha bytta barnehage!

Jeg tenker også å rapportere henne videre. Har tenkt å ta kontakt med advokat. også har jeg snakket med en mor til som leverer barnet sitt i samme avd. Vi pratet løst om foreldresamtaler som foregår i november. Hun brukte samme ord om henne som jeg gjorde : "Den ped lederen vil ha det på sin måte,  hun vil vi skal oppdra barna våre etter hennes måte." [8|]
I tillegg sa ped lederen til henne at du må ikke glemme dette barnet ditt, nå som du er gravid [:-][:-]

Huff... Dette kunne aldri jeg tenke på å si til en gravid dame........

Går hen og er veeeldig skuffet, den bhg er bare 5 min unna [:-].

??? hvordan kan noen oppføre seg sånn???
er helt utrolig...
håper dere har ork til å ta dette videre, og at jenta deres trives godt i den nye barnehagen når hun kommer dit!!

Nå ble jeg sint og sjokkert!! [:@] Bytt barnehage, og fortell ledelsen i den nye barnehagen hvorfor du bytter, enkelt og greit [:)]

Jeg skjønner godt din mistillit til ped.lederen. Dette synes jeg du skal ta opp med både henne og styreren. Jeg går ut ifra at du har fått undersøkelsesrapport fra bv? Hva om du lar de ped.leder og styrer lese denne, slik at de ser at de påstandene de kom med ikke holder vann? Og dersom du "flykter" og bytter bhg gir du jo denne ped leder delvis rett. Da prioriterer du deg selv og dine følelser fremfor at jenta di får gå i en bhg hun trives og har det godt i. Men for all del, jeg skjønner deg godt om du ikke klarer å fortsette i denne bhg. Dersom du kommer til å bli hemmet som mor (si forholdt til bhg,sosiale tilsetelninger i bhg etc) ved å ha jenta i denne bhg i forhold til en annen vil jo heller ikke dette gagne henne. Misunner deg ikke det valget du må ta nå.

Synes generelt ped.ledere får gjennomgå litt vel mye her i denne tråden, vil derfor fortelle litt om vår opplevelse med vår ped.leder.

Gutten vår hadde gått i bhg nesten et år, var da 3 år. Vi hadde jo sett at gutten vår var av den forsiktige typen og var litt sent utviklet. Alle sa til oss at det ville gå seg til og vi trodde jo det, vi visste ikke bedre da det var vår førstefødte og på det tidspunktet visste lite om barns utvikling etc. Vi ble iallfall kalt inn til samtale i bhg ang sønnen vår. Husker det som det var i går. Syntes ped.leder var så rar(mannlig pedleder). Nervøs og skjelven i stemmen. Han tok opp at de var bekymret for utviklingen til gutten vår. At han slet motorisk, språklig og sosialt var vel oppsummert det han sa. Vi ble selvsagt nedslått, men pedleder hadde planen klar. han ba om vår tillatelse til å la spes.ped og fysioterapeut se på gutten(som allerede var involvert i et annet barn i bhg). Testene viste at ped.leders mistanker stemte. Gutten vår fikk etter dette hjelp i fra spesped,logoped og fysioteraput i bhg. Og bhg fikk rådgivning på hvordan de best kunne tilrettelegge for gutten vår. Vi har etterhvert fått et veldig godt forhold til ped.leder og han har fortalt oss at han gruet seg noe sinnsykt til den første samtalen med oss. Han hadde nemlig tidligere opplevd at foreldre hadde rast stormende ut av rommet i sinne over hans påstand om ungen deres ikke var som andre. Jeg tør ikke tenke på hvordan det hadde gått med sønnen vår hvis han ikke fikk hjelp på et slikt tidlig tidspunkt!

Jeg skjønner at vi sikkert var heldige og at det er pedledere der ute som roper ulv litt for ofte. men synes det er viktig at sakens begge sider kommer frem.

Back
Topp