Noen som vet?

linusisvingen

Forumet er livet
Å få sure oppstøt når man er gravid, er et kjent fenomen, men i tillegg til det har jeg siden tirsdags kveld hatt en sånn fornemmelse av at noe sitter fast i halsen.  Det kjennes akkurat ut som når man svelger noe fort (gjerne uten å ha tygd det godt nok først, f eks en hard brødskorpe) så sitter det fast i halsen en stund før det sklir ned i magesekken.  Det kommer ikke samtidig med at jeg spiser, og er ganske vondt av og til og veldig ubehagelig.  Jeg spurte ei venninne som har fått 2 barn selv om dette i dag, og hun mente også at hun hadde hatt noe lignende når hun gikk gravid.  Har ingen problemer med å puste.

Noen som vet hva dette kan være for noe, noen som har/har hatt noe lignende?  bare lurer på om jeg må kontakte legen.  Kommer nok til å gjøre det viss det ikke gir seg snart!

Hørtes ikke godt ut!! Dytt!!

hmmm....  Varer det lenge?

Dette er sikkert helt ulikt og noe annet, men når jeg får kynnere så kjenner jeg at de er på veg ved at lungene nærmest snører seg sammen til en klump i mellomgulvet. Rar følelse og den starter gjerne 30 sek før magen blir stein hard. Det er absolutt ikke vondt men en veldig merkelig følelse må jeg si....

tenkte bare at: siden kynnere er sammentrekning av livmor altså en stor muskel sammentrekning så kan andre muskler rundt også bli påvirket. Og da derfor noe som sitter høyere opp som mot halsregionen..

ORIGINAL: cicole

hmmm....  Varer det lenge?

Dette er sikkert helt ulikt og noe annet, men når jeg får kynnere så kjenner jeg at de er på veg ved at lungene nærmest snører seg sammen til en klump i mellomgulvet. Rar følelse og den starter gjerne 30 sek før magen blir stein hard. Det er absolutt ikke vondt men en veldig merkelig følelse må jeg si....

tenkte bare at: siden kynnere er sammentrekning av livmor altså en stor muskel sammentrekning så kan andre muskler rundt også bli påvirket. Og da derfor noe som sitter høyere opp som mot halsregionen..

Hmmm vet ikke jeg men tror ikke det har noe med kynnerene mine å gjøre[8|]  De er ikke vonde i det hele tatt, bare magen som blir stein hard[;)]

kynnerene mine er ikke vonde de heller...magen blir steinhard [:)]

men sammensnørpningen rundt lungene føles bare merkelig ut, en slags varsel på at nå kommer en kynner[:)]

ORIGINAL: petra``

Eg føler eg har mat langt oppi halsen en stund etter eg har spist, spesielt viss eg ligger.. skikkelig ubehagli.. vett ikkje om det er det samme men [8|]

Kan hende det, men det kommer og går hele tida, også om nettene flere timer etter at jeg har spist! Men skal sies at jeg var bedre noen timer i dag tidlig, og så et par timer etterpå at jeg hadde spist frokost (2 brødskiver) så begynte det igjen[:'(]

Jeg har hatt det sån før jeg ble gravid altså da jeg var mindre osv og jeg får det pga av allergi reaksjon

Back
Topp