noen som vet??

jente_84

Glad i forumet
jeg har vært vikar i et vikarbyrå.... men ble sykemldt ifjord pga komplikasjoner med svangerskapet.... og har da fått sykepenger fra nav trygd....får da 15.500 ca hver mnd....men siste sykemeldinga mi går ut den 30april... har søkt foreldrepenger men ikke fått noe svar....men vet dere om jeg kommer til å få like mye eller blir det mye mindre??? termin 19 mai.....

jeg var jo også sykemeldt en stund før jeg fødte... tror at jeg fikk mer, får man ikke 80% av gjennomsnittlig lønn i sykepenger? eller husker jeg feil? og i foreldrepenger skal du jo ha 100% gjennomsnittlig lønn. det kommer jo an på hvor lang permisjon du har søkt da... du kan jo bare ta en telefon og høre med nav selv[:)]

ringte nav... men de skjønte jo ikke noe... ble satt over til nav forvaltning... men de visste heller ikke hvor mye jeg kommer til å få....

så merkelig... men du vet jo korr mange prosent av lønna di du får i sykepenga. Når du søkte om permisjon, kunne du velge mellom lang permisjon med 80% gjennomsnittlig lønn eller vanlig permisjon med full gjennomsnittlig lønn! Jeg skriver lang og vanlig fordi jeg ikke husker hvor lang de forskjellige alternativene var, men det vanlige er vel like lenge som et svangerskap[8D] så da får du vel mere i foreldrepenger enn du får i sykepenger, så fremst du ikke har valgt lengre permisjon...?

ORIGINAL: lykkelita*

så merkelig... men du vet jo korr mange prosent av lønna di du får i sykepenga. Når du søkte om permisjon, kunne du velge mellom lang permisjon med 80% gjennomsnittlig lønn eller vanlig permisjon med full gjennomsnittlig lønn! Jeg skriver lang og vanlig fordi jeg ikke husker hvor lang de forskjellige alternativene var, men det vanlige er vel like lenge som et svangerskap[8D] så da får du vel mere i foreldrepenger enn du får i sykepenger, så fremst du ikke har valgt lengre permisjon...?

uh, ok, her begynte jeg å skrive dialekt og så gikk det sakte over til bokmål... hehe, teit[8D]

sykepenger=100% og full lønn under permisjon har jeg valgt

ORIGINAL: baby_84

sykepenger=100% og full lønn under permisjon har jeg valgt

fikk du full lønn da du gikk sykemeldt?
da får du vel det samme, om du hadde full lønn da og har valgt full lønn under permisjonen?
ja, det er jo egentlig logisk at man har krav på full lønn når man er sykemeldt... sikkert bare jeg som roter! man da får du jo det samme[:)]

Back
Topp