Noen som vet??

Marianne1

Glad i forumet
Når bivikningene etter hormonsprøytene slutter??? Jeg lurer fordi jeg har menslignende "smerter" i eggstokkene og veldig ømme bryster. Satt eggløsningssprøyta forrige mandag, og hadde innsetting på fredag. Har også begynt å få litt utflod, så jeg lurer på om dette fremdeles kan være bivirkninger eller om mensen er på vei. Noen som kan hjelpe?

Har det littsånn jeg også, men tar det for å være bivirkninger på Crinonen...

ORIGINAL: Nesing

Bivirkningene etter alle hormonene kan sitte i en god stund etter at egg er tatt ut og satt inn igjen. I tillegg har du jo tatt eggløsningssprøyte, og den inneholder også mye hormoner. Nå bruker du vel Crinone regner jeg med, og den gir ofte mange bivirkninger og symptomer som ligner veldig på sv.skapssymptomer og mensen. Dermed er det helt umulig å si noe som helst såpass tidlig, dessverre. Hadde selv masse murringer og annet i den perioden, helt frem til testing. De fortsatte også videre etter at jeg hadde testet, men da var jeg jo så heldig å være gravid da. Hvor lenge man merker bivirkninger er umulig å si, for det er svært individuelt. Crinone inneholder jo progesteron, et hormon som gjerne gir oppblåsthet og andre plager (som før mensen eller ved graviditet).

Håper det går bra med deg fremover og at forsøket ender i en positiv test og spire i magen. Lykke til videre fremover! [:)] 

Skjønner at det er for tidlig til å være graviditetssymptomer, men er det for tidlig til å være mensen som er på vei? Hvor tidlig kan den komme???

ORIGINAL: Marianne1

ORIGINAL: Nesing

Bivirkningene etter alle hormonene kan sitte i en god stund etter at egg er tatt ut og satt inn igjen. I tillegg har du jo tatt eggløsningssprøyte, og den inneholder også mye hormoner. Nå bruker du vel Crinone regner jeg med, og den gir ofte mange bivirkninger og symptomer som ligner veldig på sv.skapssymptomer og mensen. Dermed er det helt umulig å si noe som helst såpass tidlig, dessverre. Hadde selv masse murringer og annet i den perioden, helt frem til testing. De fortsatte også videre etter at jeg hadde testet, men da var jeg jo så heldig å være gravid da. Hvor lenge man merker bivirkninger er umulig å si, for det er svært individuelt. Crinone inneholder jo progesteron, et hormon som gjerne gir oppblåsthet og andre plager (som før mensen eller ved graviditet).

Håper det går bra med deg fremover og at forsøket ender i en positiv test og spire i magen. Lykke til videre fremover! [:)] 

Skjønner at det er for tidlig til å være graviditetssymptomer, men er det for tidlig til å være mensen som er på vei? Hvor tidlig kan den komme???

Mensen pleide å komme hos meg 11-12 dager etter uttaket. Men som nesing sier, man får VELDIG menslignende bivirkninger av crinone. Ville ikke uroet meg så mye enda, er jo altfor tidlig å få mensen, og alt for tidlig til å ha svangerskapstegn. Du må nok bare slå deg til ro md at det er bivirkninger etter medisiner du har tatt/og tar nå...

ORIGINAL: ~ Babysyk ~

Håper for deg og Babyhåp [:D]

Takker! Håper jeg også! Håper egentlig for oss alle sammen, for det er jo det som fellesmålet her! [:D]

ORIGINAL: Marianne1

Når bivikningene etter hormonsprøytene slutter??? Jeg lurer fordi jeg har menslignende "smerter" i eggstokkene og veldig ømme bryster. Satt eggløsningssprøyta forrige mandag, og hadde innsetting på fredag. Har også begynt å få litt utflod, så jeg lurer på om dette fremdeles kan være bivirkninger eller om mensen er på vei. Noen som kan hjelpe?

Jeg hvet ikke alt da, men jeg kan reflektere litt over dette for deg. El sprøyta er mest sannsynlig ute av kroppen så der har du nok ikke noe bivirkninger fra TROR jeg. Når det gjelder Crinone så er det andre boller jeg hadde bivirkninger i fleng, hadde faktisk fortsatt pupper i ubalanse noen dager etter at jeg var ferdig med Crinone også, kjenner det jo når de skrumper sammen igjen, jeg fikk litt større bryst av denne kremen og det er ikke behaglig når de går opp og ned i størrelse. Det var ikke mye men det var synlig, strammet litt ekstra i klærne, men det var sikkert ingen som la merke til det på jobb.

Hva slags utflod da, dersom det bare er Crinone med litt lettere farge i så trenger du ikke å bekymre deg, men dersom litt mer irriterte slimhinner så kan det jo være at du blør mer. Men du er på rugedag 7 i dag så det kan også være en liten feste spotting. Men det er iallefall for tidlig med mensen. Slik jeg har forståt det så kommer mensen ofte litt senere med Crinone. iallefall ikke noe særlig tidligere enn rugedag 10-12, men mest vanlig er nok et par dager før testdato som er rugedag 14 eller på testdagen, eller et par dager senere slik jeg har forstått det. en du har jo mer erfaring der enn meg tenker jeg hvordan din kropp reagerer på progrestrone. Crinone er den som slipper til mensen før du slutter med den for noen, men samidig så hvet jeg ikke hvordan jeg reagerer til neste gang det kan faktisk variere fra syklus til syklus med Crinone såvidt jeg har fått med meg.

Uten å bli for ekkel, så kan jeg vel si at utfloden er klar/hvit..

Synes du er kjempeflink jeg! Jeg vet mye mer nå enn før jeg begynte med forsøkene selvfølgelig, men du er nok et godt hakk over meg når det gjelder kunnskap om dette! [:)] Når det gjelder å kjenne min egen kropp, så er den ganske lunefull. Med andre ord, ikke helt til å stole på! [&:]

Kan det forresten ha noe å si at mine normale sykluser varierer STORT. Har hatt på over 60 dager. Jeg mener når jeg eventuelt skal teste.. Om jeg må vente lenger..

Marianne det var jo en god nyhet da utflod klar hvit; det er jo bare crinone det tenker jeg og ikke noen såre slimhinner som farger den rosa. Dersom det ikke er det så er det bra det også, men du er bare på rugedag 7? dvs 9 dager etter egguttak. Dersom det er sekret så er det helt greit, det er noen som får mer el-slim også når de har blitt gravid, bønnen har teoretisk festet seg nå dersom det er det. Ellers så får noen mer el-slim eller kremete utflod når de nærmer seg tr, men det er for tidlig for deg nå.

Det som er problemet ditt med lange og ustabile sykluser er rett og slett el, for lutealfasen etter eggløsningen varierer ikke stort så du trenger ikke å bekymre deg over testdatoen din, den er grei. Men hvorfor du sliter med å få el til normal tid er heller et spørsmål, men det er vel derfor du må igjenom prøverør tenker jeg. Dersom de ikke har funnet noe feil så er det hormonell ubalanse som gjør syklusene dine ganske lunefulle. Så det som er vanlig med el problemer er PCO/PCOS/Endo/ eller hormoner som ikke er i balanse. Om det er flere grunner så må det være ganske spesielle grunner.

ORIGINAL: twinanne

Marianne det var jo en god nyhet da utflod klar hvit; det er jo bare crinone det tenker jeg og ikke noen såre slimhinner som farger den rosa. Dersom det ikke er det så er det bra det også, men du er bare på rugedag 7? dvs 9 dager etter egguttak. Dersom det er sekret så er det helt greit, det er noen som får mer el-slim også når de har blitt gravid, bønnen har teoretisk festet seg nå dersom det er det. Ellers så får noen mer el-slim eller kremete utflod når de nærmer seg tr, men det er for tidlig for deg nå.

Det som er problemet ditt med lange og ustabile sykluser er rett og slett el, for lutealfasen etter eggløsningen varierer ikke stort så du trenger ikke å bekymre deg over testdatoen din, den er grei. Men hvorfor du sliter med å få el til normal tid er heller et spørsmål, men det er vel derfor du må igjenom prøverør tenker jeg. Dersom de ikke har funnet noe feil så er det hormonell ubalanse som gjør syklusene dine ganske lunefulle. Så det som er vanlig med el problemer er PCO/PCOS/Endo/ eller hormoner som ikke er i balanse. Om det er flere grunner så må det være ganske spesielle grunner.

Har PECOS ja! Stemmer det! [:)] Eller [:-] er vel mer riktig!

Back
Topp