Noen som vet?

*Carrie*

Forelsket i forumet
Har fått et litt nedslående resultat fra sambos sædprøve, så lurer litt på veien videre... Håper noen kan hjelpe oss litt. Det som er saken er at vi har bare bodd sammen i 13 måneder, og det er vel krav om at vi skal være gift eller ha bodd sammen i 2 år for at søknad om prøverør skal sendes? Noen som vet hvor strenge de er med denne regelen?
 
eg vet rett og slett ikke. håper du får svar av noen andre her inne[:)]
 
ORIGINAL: Ivara

Ettersom jeg har skjønt er denne regelen absolutt i det offentlige.
Man får gjøre alle undersøkelser men selve forsøket må man vente med til man har bodd sammen i 2 år. Evt kan man gifte seg før den tid da.

Går dere privat er det ikke slike regler. Men det er dyrere da.

 
Vet du i så fall av noen private klinikker som ikke forholder seg til den regelen? Jeg har sett litt på hjemmesiden til en privat klinikk, og der sto det ihvertfall at den gjaldt.
 
Tusen takk for svar alle sammen, setter veldig stor pris på det :)
 
Hei
 
Kona og jeg gjennomførte et ICSI-forsøk i juli 07 med flott resultat. Vi sendte søknaden om prøverør i desember 06 og fikk time til forsamtale mars 07. Vi flyttet sammen i juni 05, så det gikk akkurat.
 
Det var absolutt ingen på Riksen som spurte oss hvor lenge vi hadde bodd sammen, men dere må skrive under på et ark hvor dere bekrefter  hvor lenge dere dere har vært samboere.
 
Det tar fra 7 mnd. til 1 år fra dere søker via fastlegen til dere begynner med hormoner, så jeg tror det kommer til å gå bra, selv om dere nå "bare" har vært samboere i 13 mnd.
 
/JT
 
Back
Topp