Noen som vet?

gulleliten2012

Forelsket i forumet
Hei!

Vi har i flere uker vært på Riksen hver uke for å sjekke hjertet til babyen. Det slår altfor fort å de vet ikke hvorfor. Ligger alt mellom 170-240.

Hører egentlig til Ahus, men må føde på Riksen nå siden de har alle spesialistene.

Begge tidligere fødsler har blitt satt i gang, pga overtid å siste pga bekkensmerter og sliten kropp. Fastlegen skulle sende henvisning nå 1 juni for å bli satt i gang før termin.

Har fått så dårlige svar på Riksen. Men regner med vi blir satt i gang før tiden der å?
Det de sjekker på kontrollene er hvordan hu har det og om hjertet begynner å svikte. Å de sier at det er lettere å hjelpe henne utenfor enn inni magen.

Ble mye og rotete, men hater denne usikkerheten og å ha null kontroll..

Har du vært til utredning hos eksperter på fosterdiagnostikk? Skulle tro de har tatt ekstra ul av babyens hjerte

Ja, 5 forskjellige spesialister har sett på hjertet. De finner ikke noe galt, annet at det slår for fort.

Er også bekymra for fødselen for de sier det kan bli vanskelig å tyde om hu har det bra eller ikke siden det slår så fort fra før av, å at det kan ende med ks. Vil absolutt ikke det.. men vil heller ha planlagt enn hastesnitt

Har ikke noe erfaring å komme med, men håper alt går bra for dere og at de finner ut hva som er galt <3 syns du bør ta opp med de om det kan være bedre med et planlagt KS som du selv nevner.

Jeg har heller ingen erfaring å komme med, men håper alt går bra med dere og at dere blir godt ivaretatt underveis :Heartpink

Takk [emoji4]
Skal ha med søstera mi på neste time, lettere å huske alt når man er to. Håper på mer svar da, blir så urolig å sover nesten ingenting [emoji31][emoji42]

Takk [emoji4]
Skal ha med søstera mi på neste time, lettere å huske alt når man er to. Håper på mer svar da, blir så urolig å sover nesten ingenting [emoji31][emoji42]
Forklar hvordan du har det på neste kontroll, at du er engstelig og usikker pga manglende konkrete svar. Fortell at du er satt i gang tidligere og spør hva de planlegger for deg nå. Usikkerthet hos deg fører igjen til økt produksjon av stresshormon som verken er bra for deg eller lille i magen. Om du får litt oversikt og "kontroll" over veien videre vil det gjøre dere begge godt, og forhåpentligvis bidra til at du er litt roligere rundt det hele når du vet hva du har å forholde deg til. Still spørsmål og krev svar:happy: Mange detaljer rundt det som skal skje er gjerne så logiske for spesialisten at de glemmer å informere om det, uten å tenke over at det gir usikkerhet hos pasienten som ikke gjør dette hver dag. Lykke til, håper det ordner seg:happy:Hilsen sykepleier som bruker mye tid på å forklare pasientene gangen i ting fordi legene glemmer det..

Forklar hvordan du har det på neste kontroll, at du er engstelig og usikker pga manglende konkrete svar. Fortell at du er satt i gang tidligere og spør hva de planlegger for deg nå. Usikkerthet hos deg fører igjen til økt produksjon av stresshormon som verken er bra for deg eller lille i magen. Om du får litt oversikt og "kontroll" over veien videre vil det gjøre dere begge godt, og forhåpentligvis bidra til at du er litt roligere rundt det hele når du vet hva du har å forholde deg til. Still spørsmål og krev svar:happy: Mange detaljer rundt det som skal skje er gjerne så logiske for spesialisten at de glemmer å informere om det, uten å tenke over at det gir usikkerhet hos pasienten som ikke gjør dette hver dag. Lykke til, håper det ordner seg:happy:Hilsen sykepleier som bruker mye tid på å forklare pasientene gangen i ting fordi legene glemmer det..

Tusen takk! [emoji4]
Men siden jeg skal til fastlegen på torsdag for å sende henvisning til ahus (fikk timen for lenge siden), kan jeg ringe Riksen i morgen å spørre litt om dette? For hvis de har planer om å sette i gang eller noe så trenger ikke fastlegen å sende den

Ville absolutt snakket med de på Riksen om du tror at det kan lette litt på stresset ditt.
Ring og spør om å få en samtale om de ikke kan snakke med deg når du ringer.
Og ikke glem, de på Riksen er kompetente og du er i de beste hender :happy:

Tusen takk! [emoji4]
Men siden jeg skal til fastlegen på torsdag for å sende henvisning til ahus (fikk timen for lenge siden), kan jeg ringe Riksen i morgen å spørre litt om dette? For hvis de har planer om å sette i gang eller noe så trenger ikke fastlegen å sende den
Ja det synes jeg absolutt du kan. Som Pedal sier er det ikke sikkert den/de som kjenner til deg har anledning til samtale akkurat når du ringer, men da forklarer du situasjonen ang henvisning til ahus, og spør om behandleren din f.eks kan ringe deg for en prat når han eller hun får tid:happy: Det er nok litt ulik praksis fra plass til plass, jeg jobber på et mindre sykehus hvor legene i stor grad har tid til samtaler på stående fot, ser for meg at de er travlere på Riksen.

Back
Topp