Noen som vet?

Marley91

Andre møte med forumet
Hei. Jeg lurer på om noen har hatt samme problem som meg. Jeg lurer på om jeg kan ha fått bakteriell vaginose, er dette noe som må behandles eller vil det gå over av seg selv?
jeg har ingen plager bortsett fra litt lukt nedentil, det er ikke veldig mye lukt heller egentlig. Ingen kløe, svir ikke. Alt føles normalt bortsett fra lukten.

Vil liksom ikke til legen hvis jeg ikke må når jeg synes det er ubehagelig å snakke om..

Jeg har ikke født før.

Håper noen har noen svar til meg. :Heartred

Kjøp en boks med canesten 1 kapsel og 1 tube i. Dette funker på meg da eg er ein del plaget under graviditet. 1 kapse/stikkpille pluss smøring utenpå har hjolpet meg, å bakteriene holder seg vekke lenge før de dukker opp igjen. :)

Hvis du skal bruke canesteen som nevnt over her- før den inn med fingeren og ikke den pinnen som følger med..

Jeg slet med konstante kynnere i uke 18 til uke 21, uansett hva jeg gjorde fikk jeg kynnere.
Jordmor informerte om at så mange kynnere kan være noe å reagere på, da man enten kan føde for tidlig. Jordmor anbefalte da å ta en sjekk ang bakteriell vaginose. ( Da dette kan trigge det)
Dette gjorde jeg hos legen, testen var heldigivs negativ og kynnerne ga seg litt.
Anbefaler uansett at du drar til legen for en sjekk, slik at du kan få behandling og sjekket at det er borte dersom du skulle ha det påvist. Legen min var kjempe ålreit ang dette :)

Legger ved noe info her:
http://www.helsebiblioteket.no/pasientinformasjon/infeksjon/bakteriell-vaginose-skjedekatarr

Men bakteriell vaginose er blitt knyttet til alvorlige komplikasjoner dersom man får det under graviditet. Det kan øke risikoen for spontanabort (å miste babyen), for at barnet blir født for tidlig (før 37. uke av svangerskapet), for lav fødselsvekt på babyen og for å få infeksjon i livmorhulen under eller etter svangerskapet.

Back
Topp