Noen som vet?

Sollos

Glad i forumet
Hei alle sammen :)

Jeg er alenemor til et barn, var i full jobb frem til i dag.
Hadde redusert OS og skal søke om dagpenger frem til jeg finner ny jobb.

Mitt spørsmål...

Kan OS økes siden jeg nå er arbeidsledig?
Kan jeg søke bostøtte selv om jeg vil motta dagpenger?

kjenner på kroppen at dette stresse meg da økonomien vil bli trangere og jeg har en del lån :(

Håper noen kan svare ;)

opp

Os kan økes og bostøtte får du beholde :) hadde søkt bostøtte på nytt om du ikke alt får maks.

Beste er å bare sende en mail til nav så får du raskt svar :)

Takk for svar :)

Jeg har ikke hatt bostøtte før, men nå som jeg er arbeidsledig og skal bare motta dag penge har jeg krav på bostøtte?

Takk for svar :)

Jeg har ikke hatt bostøtte før, men nå som jeg er arbeidsledig og skal bare motta dag penge har jeg krav på bostøtte?

Det kommer ann på inntekten din. Men det skader jo ikke å søke da. Lykke til og håper det ordner seg for deg! Man blir veldig sliten av å bekymre seg over økonomien så håper ting går raskt i orden for deg :)

Hei alle sammen :)

Jeg er alenemor til et barn, var i full jobb frem til i dag.
Hadde redusert OS og skal søke om dagpenger frem til jeg finner ny jobb.

Mitt spørsmål...

Kan OS økes siden jeg nå er arbeidsledig?
Kan jeg søke bostøtte selv om jeg vil motta dagpenger?

kjenner på kroppen at dette stresse meg da økonomien vil bli trangere og jeg har en del lån :(

Håper noen kan svare ;)
Os reguleres ut fra hva du tjener. Regner med dagpenger er mye mindre enn det du fikk i lønn, så regner med du får mer i os da. Du må melde i fra til NAV om endring av inntekt. Får du mindre enn 43000 får du full os. Her er en tabell over hvor mye du får
https://www.nav.no/rettskildene/Ved...ønad+og+særtillegg+fra+1.+mai+2013.348396.cms

Bostøtte regnes ut fra inntekt (inkl os, eksl andre stønader og bidrag). Kommer helt an på hvor mye du får inn...

Takk for svar :) så OS skal være med i beregningen på bostøtte? da får jeg ikke bostøtte :( vil få ca 13000 i Dagpenger.. føler inkassobrevene vil komme i postkassen min :( har ikke sjangs til å betale alle mine regninger dagpenger og OS :( husleien min er på 13000

Takk for svar :) så OS skal være med i beregningen på bostøtte? da får jeg ikke bostøtte :( vil få ca 13000 i Dagpenger.. føler inkassobrevene vil komme i postkassen min :( har ikke sjangs til å betale alle mine regninger dagpenger og OS :( husleien min er på 13000
Du vil da ha 13000 i dagpenger + over 10400 i os. Dobbel bt på 1900. Barnebidrag. Altså det er mer enn meg i full jobb. Da må du bare kutte ned på utgifter. Det er ikke lite du får! Når husleien er betalt har du over 12000 igjen til regninger og mat osv.

Har aldri vært arbeidsledig fra jeg startet å jobbe siden jeg var 16 år .. dette var veldig uventet og nytt for meg. :( sendte 20 jobbsøknader i går, håper noen

Back
Topp