Noen som vet....

Ja det er mulig å briste, ved alvorlig sterk hoste.. Men det skal nok endel til vil jeg tro, regner med du er ung og normalt frisk? Har sett det på eldre, men sjeldent på unge friske..

Det er veldig mulig. Kjenner flere som har gjort dette.
Legene får vel ikke gjort så mye med bristet ribbein dessverre bortsett fra smertestillende.

Ta det med ro og ikke gjør for brå bevegelser. Håper det går over snart :)

Det er fullt mulig. Jeg gjorde det når jeg hadde lungebetennelse.

Er ung og frisk ja, men må uten tvil ha skjedd noe med ribbeina på høyre side. Har ikke kunnet trekke pusten helt på 1 1/2 uke, og har ekstreme smerter ved spesielle bevegelser+hoste/nysing. Paracet hjelper lite:/

Er ung og frisk ja, men må uten tvil ha skjedd noe med ribbeina på høyre side. Har ikke kunnet trekke pusten helt på 1 1/2 uke, og har ekstreme smerter ved spesielle bevegelser+hoste/nysing. Paracet hjelper lite:/

Kjenner fler unge mennesker som har hostet på seg brist.

Prøv å puste med magen, da dette kan lindre smertene litt.
Gjorde iallefall det på meg da jeg bristet. Det hjalp meg også litt å surre en støttebandasje rundt når jeg var i bevegelse:)

Støttebandasje kan jeg tenke meg hadde gjort susen ja. Må trykke godt på området hver gang jeg skal hoste eller trekke pusten for at det ikke skal gjøre for vondt. Får prøve å skaffe meg en sånn:)

Ja det er faktisk mulig. Desverre er det ingenting å gjøre med det. Det må bare hele seg selv..

Var du hos lege da? Hva skjedde da? Røntgen eller? Bare beskjed om å ta det litt med ro?

Jeg var til legen pga litt pusteproblemer... Men var ikke noe de kunne gjøre uansett. Skulle ta det med ro en stund, kommer ikke på hvor lenge?

Jeg var til legen pga litt pusteproblemer... Men var ikke noe de kunne gjøre uansett. Skulle ta det med ro en stund, kommer ikke på hvor lenge?

Tror det er vanlig å få beskjed om 6 uker? jeg dro aldri til legen, og kjente bare etter på kroppen selv

Brist/brudd i ribbein må alltid skjekkes med røntgen. Kan punktere lungen om det er løse beinsplinter eller feilstilling.

Brist/brudd i ribbein må alltid skjekkes med røntgen. Kan punktere lungen om det er løse beinsplinter eller feilstilling.

Kjenner ingen som har blitt sjekket med røntgen med mindre de har hatt pustevansker faktisk. Og da tells det ikke at det gjør vondt i ribbeinet når man trekker pusten dypt. Får bare beskjed om å ta det med ro.

Desverre så er det mulig ved voldsom hoste

Fullt mulig! Har fått brist i begge sider, da jeg hadde influensa og hostet veldig mye! Smertene ble så ekstreme at jeg gikk til legen etter noen dager! Legen får ikke gjort noe med det, men sykmelding fikk jeg! ( hadde lungebetennelse fant jeg ut )

Back
Topp