Noen som vet

Frøken Fryd 86

Glad i forumet
jentene i juni13
hvor lenge de små skal spise grøt og drikke mme/me? Virker som om lillemor er veldig lei av grøt! Hun får skive til frokost og på ettermiddagen og hun får middag midt på dagen. Mme får jeg i henne ca tre ganger i døgnet å ellers drikker hun vann eller utvannet "babyjuice".

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

De kan begynne med vanlig melk når de er ett år i alle fall. Litt usikker på grøten. Husker ikke hva vi gjorde med storesøster. :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Er ikke Vær dag hun får grøt her, gir henne brød om hun er lei grøt, så bruker jeg og forskjellige smoothie til grøten så det blir annen smak. Og mme får hun 2 ganger om dagen.

Sent from my GT-N7105 using BV Forum mobile app

Sjeldent grøt her. Får mme . 2-3 flasker ..

Spør hs/lege, er vel noe med at grøten inneholder jern som de trenger :-) Får vel sikkert et tilskudd om hun ikke vil spise grøt :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Spør hs/lege, er vel noe med at grøten inneholder jern som de trenger :-) Får vel sikkert et tilskudd om hun ikke vil spise grøt :-)

Er d ikke noe med at om dem får mme så er det tilstrekkelig jern i den?

Uansett så sa HS her at Grøt og melk var det viktigste føde til barn under ett år.
Kanskje du kan prøve og putte frukt i grøten? Sviskemos gir jo mye smak. Og banan. :)

Er d ikke noe med at om dem får mme så er det tilstrekkelig jern i den?

Uansett så sa HS her at Grøt og melk var det viktigste føde til barn under ett år.
Kanskje du kan prøve og putte frukt i grøten? Sviskemos gir jo mye smak. Og banan. :)
Aner ikke, er ikke så bevandret i mme :-)

Hun spiser grøten hvis jeg avleder henne men virker lei. Får i henne grøt ca to ganger i døgnet.

Hun spiser grøten hvis jeg avleder henne men virker lei. Får i henne grøt ca to ganger i døgnet.

Men to ganger i døgnet er vel nok? Jeg gir grøt morgen og kveld. Har to eller tre forskjellige jeg varierer mellom. Og så har jeg gjerne et beger med fruktmos som jeg har oppå grøten når han har spist en del og begynner å bli litt lei og ukonsentrert. Det hjelper også at han får ha et lokk eller en skje å styre med mens han får mat :)

Min får en flaske mme og grøt en gang. Han får hjemmelaget "middag" til både lunsj og middag :)

Lei grøt her å. Men varierer på om hun får til morgen eller kveld. Og brød ellers. ;-) bytter også på typen, om kvelden får hun godnatt typen men fruktmos i. :)

Lei grøt her å. Men varierer på om hun får til morgen eller kveld. Og brød ellers. ;-) bytter også på typen, om kvelden får hun godnatt typen men fruktmos i. :)

Samme her :) Min brekker seg av brød, så det er begrenset hvor mye jeg gir han i gangen. Kjenner jeg gleder meg til han kan spise normale måltider sammen med oss! :)

Så lenge du gir sunt pålegg på brødskive så kan du gi det i stedet for grøt. Mini her har spist minimalt med grøt i sitt liv så dette har jeg diskutert med helsestasjonen. Den ene søstera va lik. Det de er "redde" for er at de små skal få for lite jern. Spiser de ikke grøt så tar hs en hb ved 1 års kontroll. Her sa helsesøster at det var veldig sjelden hun hadde hatt barn inne som fikk i seg for lite jern.

Jeg ammer og fikk beskjed om å amme til han er 11-11,5 mnd for så å gå rett på kumelk. Jeg spurte når jeg kunne slutte med amminga.

Tusen takk for alle svar Mange fine tips her

Her må vi blande i banan eller fruktmos for å få i han grøt :-) Brødskive er mye mer stas. Får mme morgen og kveld, og kanskje midt på dagen hvis han vil ha.

Min elsker grøt. Men varierer litt da. Får grøt morgen og kveld. Kommer til å slutte med mme når han blir året, siden han da kan begynne med vanlig melk :)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Min elsker grøt. Men varierer litt da. Får grøt morgen og kveld. Kommer til å slutte med mme når han blir året, siden han da kan begynne med vanlig melk :)

Samme her :)

Har også begynt å gi vanlig yoghurt, fikk beskjed av HS at det var helt ok å introdusere melkeprodukter, bare ikke ren melk enda. Han eeeeeelsker yoghurt :)

Samme her :)

Har også begynt å gi vanlig yoghurt, fikk beskjed av HS at det var helt ok å introdusere melkeprodukter, bare ikke ren melk enda. Han eeeeeelsker yoghurt :)
Har du gjort det ja. Mamma mente å kjøpe yoghurt til min, men jeg turte ikke pga melken. Men da tror jeg at jeg skal kjøpe det til han og prøve :) Åssen yoghurt kjøper du?

Har du gjort det ja. Mamma mente å kjøpe yoghurt til min, men jeg turte ikke pga melken. Men da tror jeg at jeg skal kjøpe det til han og prøve :) Åssen yoghurt kjøper du?

Jeg kjøpte vanlig "voksen-yoghurt" Tine med sviske. Sviske vet jeg han liker ;)
Men vi var på ikea en dag og da kjøpte jeg Sprett sin jordbær-yoghurt, den likte han også veldig godt. Men tror det er mer sukker i Sprett-produktene..

Jeg kjøpte vanlig "voksen-yoghurt" Tine med sviske. Sviske vet jeg han liker ;)
Men vi var på ikea en dag og da kjøpte jeg Sprett sin jordbær-yoghurt, den likte han også veldig godt. Men tror det er mer sukker i Sprett-produktene..
Okey. Er det ikke sprett som reklamere for å ha så lite sukker i da? Men da skal det prøves med youghurt :)

Back
Topp