Noen som vet ??

Snart-mamma-til-3

Glad i forumet
Novemberskattene 2014 <3
Noen som vet om jeg har rett på noe penger i permisjonen hvis jeg bare har en 12% stilling mens bf jobber 100 % ? Vi har ikke mulighet til å leve bare på hannes lønning når baby kommer.. :-/

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Du må jobbe 6 av de 10 siste mnd før perm for å få permisjonspenger. Usikker på om du må jobbe minst 50%. De beregnes på grunnlag av hva du har tjent de 3 siste årene.

Sent from my iPhone using BV Forum

du må ha hatt pensjonsgivende inntekt 6 av de 10 siste mnd før permisjon, den inntektem må på årsbasis være minst halvparten av 85 245 kr. dvs du må ha tjent minst 42300kr ca det siste året før perm.

Foreldrepenger utbetales på bakgrunn av et grunnlag som fastsettes etter størrelsen av den inntekten du vanligvis har. Hva som er ditt vanlige inntektsnivå, fastsettes etter en individuell vurdering.

så har du hatt 12% stilling minst 6 av de 10 siste mnd,skal du få det samme utbet i mnd i perm, om det er en kontraktsfestet fast jobb allefall

du må ha hatt pensjonsgivende inntekt 6 av de 10 siste mnd før permisjon, den inntektem må på årsbasis være minst halvparten av 85 245 kr. dvs du må ha tjent minst 42300kr ca det siste året før perm.

Foreldrepenger utbetales på bakgrunn av et grunnlag som fastsettes etter størrelsen av den inntekten du vanligvis har. Hva som er ditt vanlige inntektsnivå, fastsettes etter en individuell vurdering.

så har du hatt 12% stilling minst 6 av de 10 siste mnd,skal du få det samme utbet i mnd i perm, om det er en kontraktsfestet fast jobb allefall

Greit å vite for meg også :p bra spørsmål og :D

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har bare 12% på papiret, men de siste årene har jeg jobber så godt som 100% nesten. :) så da skal det gå bra !

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Når du jobber sånn så beregner de gjennomsnittslønn de siste 6 mnd fra søknadstidspunkt. Det er viktig da at du IKKE går ned i antall ekstravakter frivillig, for da vil du tape mye permisjonspenger!

Dette gjelder også om du har flere arbeidsgivere.

Dette måtte jeg gjennom i første svangerskap. for et styr. men jeg fikk da mye mer enn engangsstønaden iallefall.

Back
Topp