noen som vet ......

Star1978

Gift med forumet
Assistert-jentene
Noen her inne som vet hvordan det er og om man må igjennom alt av prøver og tester, når man blir gravid, men jeg har det problemet at jeg har opperert vekk begge egglederene ..
og de sa at samboeren ikke trengte og levere noe, siden problemet lå hos meg.

Litt usikker på hva du spør om. Er du gravid allerede? Med ass.befruktning?

Eller skal dere starte opp?

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Litt usikker på hva du spør om. Er du gravid allerede? Med ass.befruktning?

Eller skal dere starte opp?

Vi skal starte opp

Ok. Da må ihvertfall di gjennom utredning. Hva har du allerede gjort? Han må også sikkert levere sædprøve

Fikk beskjed om at han kansje ikke trengte det, siden de viste hvor problemet var...
Jeg har ikke gjort så mye, tatt en blodprøve på sykehuset
Så alt dette er veldig nytt

IVF ønsker alltid en prøve av mannen for å sjekke mengde og kvalitet på svømmerne, for å vite om de skal benytte seg av ivf eller icsi :)

Jeg tipper de vil ha blodprøver av deg, ja, samt at de garantert vil teste din manns sæd. Blodprøvene av deg vil blandt annet innebære AMH (men det er forhåpentligvis en av dem du allerede har tatt, for den tar det ofte litt tid å få svar på. Regner med at 78 i signaturen din kanskje betyr fødselsåret ditt og da er denne prøven absolutt noe som tas). Det skal også tas HIV-test samt tester for noen kjønnssykdommer. Sædkvaliteten må sjekkes, som Trudelutt´n skriver, for å vite hvilken metode som eventuelt kan benyttes.

Lykke til med oppstarten etter hvert! :)

Vi visste at det var han som hadde problemet, men jeg måtte likevel gjennom vanlig gu, innvendig ul med kontrast av livmor og eggledere og masse blodprøver. Regner du ihvertfall må gjennom det samme. Samt det som de andre sier her.

vi har måttet ta blodprøver, på hiv og hepatitt.. det måtte vi igjen nå når vi skulle igang igjen for de prøvene kan ikke være for gamle.(sist vi tok var i 2012).. visste at vi ikke hadde det, men er nok en rutine de gjør før man begynner...
ønsker deg lykke til...

Har vell vært testet for hiv og det når jeg var på sykehuset..
Men da må vi begge inn da.. :)
Men tusen takk for svar. :)
Har bare en del mang. Spørsmål rundt dette, siden det er helt nytt, så sikkert en del teite spørsmål og :p

IVF ønsker alltid en prøve av mannen for å sjekke mengde og kvalitet på svømmerne, for å vite om de skal benytte seg av ivf eller icsi :)
Men hva er forskjellen på ivf og icsi?? ;)

Så da blir det vell ivf da.. Siden det er meg, han har No gode svømmere ;-)

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app

ICSI er ikke bare for de med dårlig kvalitet :) mannen min har bra kvalitet på sine svømmere, men han har for få. :/

Få vell bare vente i spenning på hva som skjer videre da, men det føles jo som ting står stille og tar sånn tid :p

Vet den følelsen ja. Noen dager kan føles som uker. Spesielt rugetiden! Men du har mye å se fram til da. :)

Lykke til!

Back
Topp