Om det er kun Canesten man kan bruke mot sopp når man er gravid? Er kun den kremen? Sorry om det er litt ekkelt..
-mobil taster-
-mobil taster-
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Nå ble jeg først bekymret, så letta! Måtte kjøpte pakke med pevaryl i dag... Men plutselig så merker jeg ingenting.. Burde jeg fremdeles gjennomføre behandlingen? Jeg kan huske at jeg hadde dette også helt i begynnelsen av graviditeten med storesøster, men tror ikke jeg fikk det mer enn den ene gangen.
Også bør ikke pevaryl brukes i 1 trimester ...Nå ble jeg først bekymret, så letta! Måtte kjøpte pakke med pevaryl i dag... Men plutselig så merker jeg ingenting.. Burde jeg fremdeles gjennomføre behandlingen? Jeg kan huske at jeg hadde dette også helt i begynnelsen av graviditeten med storesøster, men tror ikke jeg fikk det mer enn den ene gangen.
Pevaryl inneholder ett annet virkestoff enn canesten.. - "bør " ikke brukes første trimester, ikke dermed sagt at det er farlig.. - men om du er langt fra 13 uker så bytt til canesten..Åj! Ikke pevaryl første semester?!?? Jeg har smørt litt et par ganger allerede, jeg :-/ jeg vet ikke helt hva som er forskjellen mellom pevaryl og canesten? Sleit for noen år siden med å bli kvitt en soppinfeksjon, og vet ikke om jeg er blitt resistent eller noe, for canesten virker ikke lenger på meg. Burde kanskje tatt en telefon til fastlegen?
Åj! Ikke pevaryl første semester?!?? Jeg har smørt litt et par ganger allerede, jeg :-/ jeg vet ikke helt hva som er forskjellen mellom pevaryl og canesten? Sleit for noen år siden med å bli kvitt en soppinfeksjon, og vet ikke om jeg er blitt resistent eller noe, for canesten virker ikke lenger på meg. Burde kanskje tatt en telefon til fastlegen?
Hvorfor ikke bruke aplikatorpinnen?Du kan bruke både canesten og pevaryl men ikke bruk aplikatorpinnen til vagitorien bruk fingern.. - og kjøp melkesyrebakterier til å forebygge etter endt kur![]()
Hvorfor ikke bruke aplikatorpinnen?
Ring fastlegen!! Da får du riktig medisiner. Man kan ikke stole på råd gitt på et forum. Reagerer veldig på at du blir gitt et råd, og så skal man ikke bruke det i første trimester. Det er faktisk ganske alvorlig.
Hm. Jeg går på vaginaltbl med aplikator og skal gå på det resten av sv.skapet, sykehuset har sagt jeg skal bruke applikatoren. Håper da ikke det er farlig da? Da skulle de vel ikke anbefalt det? For de sa at med fingeren kom den ikke så langt opp som den skulle og det var heller ikke bedre mtp bakterier ol :sFordi den går såpass langt inn at man kan komme borti limohalsen , og det er ikke spesiellt heldig å irritere den .. =)
Det er forskjellig typer aplikatorer og forskjellige risikofaktorer.. De veier alltid opp faren med å bruke noe med faren ved å være syk feks. Sykehuset har da vurdert din tilstand sånn at det er bedre å bruke aplikatoren enn at pillene ikke skulle virke. - det er alltid individuelle forskjellerHm. Jeg går på vaginaltbl med aplikator og skal gå på det resten av sv.skapet, sykehuset har sagt jeg skal bruke applikatoren. Håper da ikke det er farlig da? Da skulle de vel ikke anbefalt det? For de sa at med fingeren kom den ikke så langt opp som den skulle og det var heller ikke bedre mtp bakterier ol :s
Du kan bruke både canesten og pevaryl ( ikke første trimester) men ikke bruk aplikatorpinnen til vagitorien bruk fingern.. - og kjøp melkesyrebakterier til å forebygge etter endt kurRing fastlegen!! Da får du riktig medisiner. Man kan ikke stole på råd gitt på et forum. Reagerer veldig på at du blir gitt et råd, og så skal man ikke bruke det i første trimester. Det er faktisk ganske alvorlig.