Noen som vet..

lykkelig-85

Betatt av forumet
Januarhula 2014
Om det er kun Canesten man kan bruke mot sopp når man er gravid? Er kun den kremen? Sorry om det er litt ekkelt..

-mobil taster-

Litt usikker.. Les evt på felleskatalogen eller apoteket sine sider :) men canesten skal hvertfall være trygt:)

Har googlet litt og det står at det er trygt, men skal innom apoteket for å være heelt sikker. Men stod også at det var vanlig å bli plaget med sopp under svangerskapet :confused:

-mobil taster-

Kan bruke stikkpillene, men uten å bruke den dingsen man stikker de inn med. Må bruke fingrene til å dytte den inn med.

Godgutten vår skal bli storebror, termin 3.2.14

Har brukt det selv! Og det er ikke farlig for gravide :) men ikke bruke den for å ta stikkpillen inn med, bruk fingeren :p
Det ble borte og håper det ikke kommer tilbake, selv om det er vanlig å få for gravide ;)

Håper virkelig ikke at jeg blir plaga med dette. Kan ikke huske at jeg hadde noe når jeg gikk med storebror. Fikk også noe annet som jeg skulle ha oppi *der* etter canesten behandlingen for å holde ting vedlike *der* :p

-mobil taster-

Du kan bruke både canesten og pevaryl ( ikke første trimester) men ikke bruk aplikatorpinnen til vagitorien bruk fingern.. - og kjøp melkesyrebakterier til å forebygge etter endt kur ;)

Nå ble jeg først bekymret, så letta! Måtte kjøpte pakke med pevaryl i dag... Men plutselig så merker jeg ingenting.. Burde jeg fremdeles gjennomføre behandlingen? Jeg kan huske at jeg hadde dette også helt i begynnelsen av graviditeten med storesøster, men tror ikke jeg fikk det mer enn den ene gangen.

Nå ble jeg først bekymret, så letta! Måtte kjøpte pakke med pevaryl i dag... Men plutselig så merker jeg ingenting.. Burde jeg fremdeles gjennomføre behandlingen? Jeg kan huske at jeg hadde dette også helt i begynnelsen av graviditeten med storesøster, men tror ikke jeg fikk det mer enn den ene gangen.

Ja aldri avslutt behandling midt i .. da får du ikke tatt det, smør vaffal en uke tilsammen uansett når symptomene sluttet :D ( men om du ikke har begynnt ennå kan du evt vente til du kjenner noe , og bruke melkesyrebakterier for å forhindre utbrudd)

Også bør ikke pevaryl brukes i 1 trimester ...

Åj! Ikke pevaryl første semester?!?? Jeg har smørt litt et par ganger allerede, jeg :-/ jeg vet ikke helt hva som er forskjellen mellom pevaryl og canesten? Sleit for noen år siden med å bli kvitt en soppinfeksjon, og vet ikke om jeg er blitt resistent eller noe, for canesten virker ikke lenger på meg. Burde kanskje tatt en telefon til fastlegen?

Åj! Ikke pevaryl første semester?!?? Jeg har smørt litt et par ganger allerede, jeg :-/ jeg vet ikke helt hva som er forskjellen mellom pevaryl og canesten? Sleit for noen år siden med å bli kvitt en soppinfeksjon, og vet ikke om jeg er blitt resistent eller noe, for canesten virker ikke lenger på meg. Burde kanskje tatt en telefon til fastlegen?
Pevaryl inneholder ett annet virkestoff enn canesten.. - "bør " ikke brukes første trimester, ikke dermed sagt at det er farlig.. - men om du er langt fra 13 uker så bytt til canesten..
;)

Ring fastlegen!! Da får du riktig medisiner. Man kan ikke stole på råd gitt på et forum. Reagerer veldig på at du blir gitt et råd, og så skal man ikke bruke det i første trimester. Det er faktisk ganske alvorlig.

Du kan bruke både canesten og pevaryl men ikke bruk aplikatorpinnen til vagitorien bruk fingern.. - og kjøp melkesyrebakterier til å forebygge etter endt kur ;)
Hvorfor ikke bruke aplikatorpinnen?

Ring fastlegen!! Da får du riktig medisiner. Man kan ikke stole på råd gitt på et forum. Reagerer veldig på at du blir gitt et råd, og så skal man ikke bruke det i første trimester. Det er faktisk ganske alvorlig.

Spm var ikke om hun kunne bruke pevaryl i svangerskapet, spm var om hun skulle fortsette behandlingen når hun ikke lenger kjente noe nå... Det fikk hun svar på, også la jeg til at det ikke skulle brukes i 1 trimester som ett tips i tilfelle hun ikke hadde lest pakningsvedlegget..

Fordi den går såpass langt inn at man kan komme borti limohalsen , og det er ikke spesiellt heldig å irritere den .. =)
Hm. Jeg går på vaginaltbl med aplikator og skal gå på det resten av sv.skapet, sykehuset har sagt jeg skal bruke applikatoren. Håper da ikke det er farlig da? Da skulle de vel ikke anbefalt det? For de sa at med fingeren kom den ikke så langt opp som den skulle og det var heller ikke bedre mtp bakterier ol :s

Hm. Jeg går på vaginaltbl med aplikator og skal gå på det resten av sv.skapet, sykehuset har sagt jeg skal bruke applikatoren. Håper da ikke det er farlig da? Da skulle de vel ikke anbefalt det? For de sa at med fingeren kom den ikke så langt opp som den skulle og det var heller ikke bedre mtp bakterier ol :s
Det er forskjellig typer aplikatorer og forskjellige risikofaktorer.. De veier alltid opp faren med å bruke noe med faren ved å være syk feks. Sykehuset har da vurdert din tilstand sånn at det er bedre å bruke aplikatoren enn at pillene ikke skulle virke. - det er alltid individuelle forskjeller ;) stol på sykehuset!

Du kan bruke både canesten og pevaryl ( ikke første trimester) men ikke bruk aplikatorpinnen til vagitorien bruk fingern.. - og kjøp melkesyrebakterier til å forebygge etter endt kur ;)

som du ser her så skrev hun da det ganske tydelig å klart i det første innlegget sitt!?
ingen som anbefalte en ting for så å si senere at det ikke skal brukes!

Uansett så behøver du ikke bruke soppmiddelet lenger en ett par dager etter sist du kjente ubehag. Dette er jo ikke antibiotikakur men ett soppmiddel. Men ja en kan bli resistens mot soppmiddel :)

Back
Topp