Noen som vet?

Håp

Gift med forumet
VIP
Jeg hadde utskrapning for to dager siden, jeg var da 12+1. Hvordan er det å starte opp på forsøk så og si med en gang? Altså allerede neste mnd, om de har tid. Er det mulig, eller bør jeg la vær?

Jeg har startet på igjen med neste mens etter uskrapningen. Livmoren trenger å bygge seg opp etter utskrapningen.

Så mensen du får etter utskrapningen? Nå har jo ikke jeg noe syklus da, da jeg får mensen et par-tre anger i året til vanlig. Så må jo uansett gå på provera for å få mensen igjen om en stund, evt..

Det kommer an på hvilken klinikk du tilhører, de sier så forskjellig. Jeg fikk beskjed om å vente tre måneder, men jeg ser det blir praktisert så forskjellig.

til nå har vi brukt både Ullevål og aleris.. Ullevål får vi ikke prøve på før til høsten, men det er pga kapasiteten. Aleris er jo privat, så mulig de sier noe annet. Mejegfår bare høre hva de sier. er det noe de kan se på ul, om man er "klar" igjen?

Jeg har som regel fått tilbake mens 4-7 uker etter revisioen Sist hadde jeg revisio 21. november, startet på Synarela 10. januar..
Men siden du har veldig sjeldent mens, så er det jo ikke likt. Men kanskje du kan få Provera for å få den igang igjen etter hvert..

Legene har sagt forskjellig til meg i forhold til hvor lenge vi bør vente med å prøve igjen. Men overlegen på Haugesund sa at det var ingen problem å starte på mensen etter utskrapningen. Men da har jeg hatt langt regime, og da har en jo en ekstra blødning mellom spray og sprøytestart. Så livmoren bør være restaurert til da.

Jeg har vært på flere etterkontroller pga. rester etter utskrapning. Det er jo begrenset hva de ser på vanlig ultralydaparat, men de kan jo måle endometriet og sjekke at alt er ute.

Takk for svar :) får høre med de hva de mener, men tviler egentlig på st jeg får starte før sommeren uansett, så da er det jo forsåvidt ikke noe problem, bare jeg som tenker vanskelig :p

Back
Topp