Noen som vet....

Pmor

Elsker forumet
jentene i juni13
...om de har lystgass på Drammen sykehus fortsatt? Ser de har det på Bærum, men finner ikke noe på Drammen. Syns det var til stor hjelp sist, så håper virkelig det! :)

...om de har lystgass på Drammen sykehus fortsatt? Ser de har det på Bærum, men finner ikke noe på Drammen. Syns det var til stor hjelp sist, så håper virkelig det! :)
Nei, det har di det dessverre ikke.. ikke Kongsberg heller.. jeg har sjekket litt rundt det, for det var den eneste "smertelindringa" jeg turte og ta sist.. Jeg har fødeplass på Drammen nå, men vurderer faktisk og bytte til Tønsberg el Bærum pga det,, :)

Å nei! Det hjalp meg veldig sist gang og ble så glad da jeg så at Bærum fortsatt har det.... Nå må jeg nesten vurdere om jeg skal søke meg over til Bærum (selv om jeg er litt skeptisk til Bærum). Vet ikke hvordan jeg skal klare meg uten. Fikk noe greier i starten som liksom skulle hjelpe, men det merket jeg ingenting til. Så hva kan jeg få da?

Saltvannspipler og epidural. Akupunktur.
Har samme problem som deg. Vet ikke om jeg kan få epidural pga tattoveringen min og da er jeg avhengig av og kunne få lystgass. Vurderer faktisk og bytte til et sjukehus jeg egentlig ikke liker på grunn av dette. :p

Det samme her, jeg aner ikke hvor Bærum sykehus ligger en gang så frister lite å reise dit.. Da jeg var på ul på Drammen sykehus, så sa hun damen til oss at det var mange fødende på Drammen i juni. Så jeg kunne bli videresendt til et annet sykehus uansett. Så jeg tenkte å ta kontakt med Tønsberg og Bærum for en omvisning, så kan det jo hende jeg syntes det er greit å bytte etter jeg har vært der:)

Det samme her, jeg aner ikke hvor Bærum sykehus ligger en gang så frister lite å reise dit.. Da jeg var på ul på Drammen sykehus, så sa hun damen til oss at det var mange fødende på Drammen i juni. Så jeg kunne bli videresendt til et annet sykehus uansett. Så jeg tenkte å ta kontakt med Tønsberg og Bærum for en omvisning, så kan det jo hende jeg syntes det er greit å bytte etter jeg har vært der:)

Hvor bor du hen da,når du vurderer Drammen,Bærum og Tønsberg? Her blir det Tønsberg,om de vil eller ikke,jeg skal inn :p

Hvor bor du hen da,når du vurderer Drammen,Bærum og Tønsberg? Her blir det Tønsberg,om de vil eller ikke,jeg skal inn :p
Jeg bor i øvre eiker, så det vil ikke bli så veldig mye lenger om jeg kjører til Tønsberg el Bærum.. Jeg var med ei venninne av meg som fødte på Tønsberg i 2011 og fikk et supert inntrykk av di på føden der:) uansett om vi kjører til Bærum el Tønsberg så er det under en time og reise:) til Drammen bruker jeg ca en halv time:)

Jeg bor i øvre eiker, så det vil ikke bli så veldig mye lenger om jeg kjører til Tønsberg el Bærum.. Jeg var med ei venninne av meg som fødte på Tønsberg i 2011 og fikk et supert inntrykk av di på føden der:) uansett om vi kjører til Bærum el Tønsberg så er det under en time og reise:) til Drammen bruker jeg ca en halv time:)

Da så. Jeg har 40 min nemlig og syns det er mer enn nok,i tilfelle ting går fort ;)
Og så måtte jeg vri hodet litt for å skjønne hvor det kunne være ca like langt til alle fødestedene. Jeg er jo elendig i geografi så det gikk dårlig :p

Da så. Jeg har 40 min nemlig og syns det er mer enn nok,i tilfelle ting går fort ;)
Og så måtte jeg vri hodet litt for å skjønne hvor det kunne være ca like langt til alle fødestedene. Jeg er jo elendig i geografi så det gikk dårlig :p
Geografi er ikke min sterkeste side heller, så den skjønner jeg;) i kilometer er det jo litt forskjell men i kjøretid tror jeg ikke det blir så ulikt:) med tanke på at det er jo motorvei raskt innover til Bærum, og til Tønsberg kjører vi bare eikern til Holmestrand og motorveien videre:)

Jeg bor jo i Asker, så det er sånn sett det samme for meg om det blir Drammen eller Bærum. Det eneste er at om det skjer i rushen, kan det blir en utfordring med Bærum. Saltvannspipler funker dårlig og epidural tar det jo tid før man får (tok 1,5 time fra jeg var i aktiv fødsel til jeg fikk epidural sist). Jeg har forsøkt akupunktur for andre ting tidligere, og det fungerte ikke på meg. Kan heller ikke tenke meg noe verre enn å ha nåler stikkende her og der når man har rier!

Det eneste problemet er at jeg har flere jeg kjenner som har hatt dårlige erfaringer med Bærum og så har de ikke barneavdeling der om det skulle bli nødvendig. Jeg likte veldig godt jordmoren jeg var hos på UL på Drammen, så hadde egentlig bestemt meg for at jeg skulle føde der. Men nå er jeg veldig usikker. Skal på kontroll hos jordmor om to uker, så får høre med henne da hva hun tenker.

Back
Topp