noen som vet...

lykkelig_85

Andre møte med forumet
Hvorfor jeg får to forskjellige termindatoer når jeg bruker befruktningsdato og dato for siste mens? 24/6 og 3/7...

Dessverre. Håper noen andre kan svare:)

Du plotter vel ikke inn samme dato i disse? Kan jo hende du legger inn feil befruktningsdato?

Jeg plottet inn min siste mens i nhi sin kalkulator som regner ut sannsynlig befruktningsdato. Var på kontroll etter en SA 24/9, og det vistes på ul at det var like før egget skulle slippes da. Så jeg tror befruktningsdato er det samme som eggløsningsdagen:) Men den er litt vanskelig å vite nøyaktig, med mindre man han veldig tydelig eggløsningssmerter. Så kanskje best å gå utifra mens.

Om svangerskapet:
Beregnet termindato: Onsdag 19. juni 2013
Svangerskapsuke: 8 uker, 3 dager (59 dager)
Tid igjen til termindato: 31 uker, 5 dager (222 dager)
Sannsynlig befruktningsdato: Mandag 24. september 2012

Første dag i siste mens er 24.09, mens befrultningsdato er jeg ganske så sikker på at er 29.09.. Men men, finner ut mer når jeg skal til legen og på ul...

Testet du etter el? hvis du gjorde det så ville jeg plottet inn datoen for eggløsning (befruktingsdato) for da regner den ut mer riktig (hvis du har har 14 dager lutealfase), enn hvis du plotter inn menstermin... men hvis du ikke vet el-dag, må du bare gå utifra første dag i siste mens og vite ca lengde på syklus du bruker å ha..

men du skriver at første dag i siste mens var 24.sep.? og at el-dagen var 29.sep? Det er ikke vanlig å ha el så nærme mens, jeg tror syklusdag 8 er det tidligste som er normalt å ha el på. Men gjennomsnittet er jo en syklus på 28 dager, hvor da el er på dag 14 i syklusen. Men dette vet du sikkert fra før:)

Jeg bruker hvertfall befruktningsdato når jeg plotter inn på kalkulatoren, for den vet jeg var 18.sep, da får jeg termin 13.juni, men når jeg plotter inn første dag i siste mens, så får jeg termin 12.juni. Uansett, ikke store forskjellen da... hehe

Jeg startet siste mens 24/8 jeg å... og brukte clear blue fertilitetsmonitor, noe som ga meg "høy fruktbarhet" 7/9.... Disse 2 datoene gir akkurat samme resultat for meg... så da er det ikke rart at det ikke gir det for deg... for dato for befruktning virker å være litt kort tid etter mens.. men jeg er ikke noe ekspert :) Håper du finner ut av det!

Back
Topp