Noen som vet??

Juni86

Glad i forumet
Hva er forskjell på å få svangerskaps penger kontra sykepenger?? Jeg har Epilepsi og er konisert, og med den jobben jeg har som da er stressende, tunge løft og lange dager sa legene at jeg måtte belage meg på å bli borte tidlig fra jobb, men de sa at istedenfor sykepenger var det no svangerskaps penger. Jg som da venter mitt første barn har INGEN anelse om hva forskjellen er!! Noen som kan hjelpe???

Dette lurer jeg på og. Jeg venter mitt 3barn, og har ikke peiling på det der.

Godt det ikke bare er meg, jeg prøvde å lese på NAV.no men neida ble bare mer forvirra der... Baaaah *oppgitt*

Det lønner seg å gå svangerskapspenger fremfor sykepenger da du ikke bruker av sykepengerettigheten og får feriepenger av dem. Jeg er også konisert og får mest sannsynlig dette etterhvert pga kort livmorhals og faren for senabort! Legen din må søke NAV om dette. Kan hev spørre seg om når du ble konisert? Har du blødninger i svangerskapet! Det har nemlig jeg. Svangerskapet utviklet seg dog normalt, men jeg må mulig få cerclage (strikk rundt livmorhalsen) pga den er så kort! Min ble målt til 12 mm for en uke siden. Og jeg gikk beskjed om at de tok så lite de kunne under inngrepet og har må blitt forespeilet både infeksjon og senabort! Mildt sagt livredd!!

Back
Topp